Forteca Żalu w Planescape Torment poradnik Planescape Torment
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Forteca Żalu
01-Punkt przybycia
02-Deionarra
Deionarra: jeżeli posiadamy przy sobie Ślubną obrączkę Deionarry to jej właściwości zostają po rozmowie trzykrotnie wzmocnione
03-Wejście do Fortecy
04-Punkt przybycia
05-Relikty z czasów wojny
Trzeba je wszystkie uruchomić , towarzyszą temu wizje śmierci naszych towarzyszy
06-Miejsca teleportacji
Miejsca gdzie zostajemy teleportowani po użyciu Reliktów z Czasów Wojny
07-Potral to Próby Impulsu
Próba Impulsu
Ignus: Spotykamy tu wskrzeszonego Ignusa (w wypadku, gdy zabiliśmy go wcześniej w grze), lub Ignusa, który obrócił się przeciwko nam. Trzeba go zabić i dotknąć kryształu w centrum pokoju.
Labirynt odbić
Budzimy się w pokoju w którym znajdują się nasze trzy poprzednie wcielenia.
Pragmatyczne Wcielenie: Możemy dowiedzieć się o zastosowaniu Kuli z brązu, jeżeli mamy odpowiednio wysoką MDR i INT, możemy przeciwstawić mu się i wchłonąć go.
+1 MDR (na stałe)
+1 INT (na stałe)
Paranoiczne Wcielenie: Pomaga rozmawianie z nim prywatnie w języku Uyo, należy go również wchłonąć.
+1 SIŁ (na stałe)
+1 KON (na stałe)
Dobre Wcielenie: Przyłączy się z radością ale zanim to zrobimy powinniśmy z nim dokładnie porozmawiać dowiadując się o nasze pierwsze wcielenie. Będziemy mogli wtedy użyć Kuli z brązu i otrzymamy Symbol udręki
+1 MDR (na stałe)
Po połączeniu pojawia się Deionarra, przed rozmową z nią możemy sobie odpocząć. Po rozmowie przenosi nas na Dach Fortecy.
Dach Fortecy
Istota Wiekuista: tak naprawdę to jest to nasza utracona "śmiertelność"
Gra może zakończyć się na trzy sposoby (powodzenie ich zależy od naszej Inteligencji i Mądrości oraz tego czy użyliśmy wcześniej Kuli z brązu)
1. Postraszyć Istotę Wiekuistą że zabijemy się za pomocą Ostrza nieśmiertelnego i zmusić go aby połączył się z Bezimiennym. Mamy wtedy możliwość ożywienia naszych towarzyszy (najlepsza z możliwości).
2. Zabić Istotę Wiekuistą w bezpośredniej walce
3. Użyć Ostrze nieśmiertelnego i pozbawić się życia (najgorsza z możliwości)
Rozwiązania 1 i 2 pozwalają nam prawdziwie zakończyć ten rozdział historii Bezimiennego i udać się na spotkanie innych przygód na Wiecznej Wojnie ... ale to już zupełnie inna historia.
Autorzy: Janusz "Solnica" Burda, Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz