Plac Szmaciarzy w Planescape Torment poradnik Planescape Torment
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
01-Do północno-zachodniej części Ula
02-Przyjaciel Szpiku
Przyjaciel Szpiku: Jeżeli damy mu ukryźć kawałek naszego ciała to w zamian dostaniemy Kość palca (Gryzący pierścień Mempy +2 do klasy pancerza (przeklęty))
03-Chata znachorki
Stara Mebbet: Po wypełnieniu jej zadań potrafi nas ona nauczyć posługiwania się magią, dostaniemy wtedy od niej następujące przedmioty: Bursztynowe Kolczyki (+2 do klasy pancerza), Receptura: Zmiennobarwna kula, Receptura : Identyfikacja, Receptura : Most Krwi.
ZADANIE: Naucz się od Mebbet podstaw sztuki
ROZWIĄZANIE: Mebbet nauczy nas magii jeżeli wypełnimy kolejne trzy zadania, które nam zleci
ZADANIE: Odszukaj zioła, których potrzebuje Mebbet
ROZWIĄZANIE: musimy udać się do jednego z kupców znajdującego się na Targowisku w Ulu (26)
ZADANIE: Weź od Giskorla pranie Mebbet
ROZWIĄZANIE: Griskorl jest na Targowisku w Ulu (26), musimy wziąść od niego pranie Mebbet
ZADANIE: Przynieś Mebbet atrament od Kossah-Dżai
ROZWIĄZANIE: Kossah-Dżai jest na Targowisku w Ulu (26)
Po nauczeniu się sztuki i zmianie klasy na maga, jeżeli mamy w drużynie Dak'kona i mamy odpowiednio wysoką Mądrość i Intelekt , możemy zabrać się do studiowania Nieprzerwanego Kręgu Zerthimona będącego w jego posiadaniu. Studiując razem z Dak'konem możemy zarobić jako mag ok. 50000 exp i nauczyć się czarów: Święta księga stali, Opanowanie woli, Oko Vilquara, Potęga jednostki, Równowaga we wszystkim, Pocisk cierpliwości, Skupienie Zerthimona. Możemy również nauczyć Dak'kona kręgów(czarów), których nie umie, po przeczytaniu ósmego kręgu daje mu to wzrost SIŁ, ZRC i KON (na stałe)
04-Małe mieszkanie
5 czaszkoszczurów: Po ich zabiciu otrzymujemy 5 Ogonów czaszkoszczura
05-Kościszczur
Kościszczur: Potrafi wyćwiczyć nas na Złodzieja
06-Chata Współgrobca
Współgrobiec: ma dla nas zadanie:
ZADANIE: Ustal skąd Farod bierze tyle ciał
ROZWIĄZANIE: informację tą możemy uzyskać od Faroda (znajduje się on w Zakopanej Wiosce (07)), jeżeli powiemu mu, iż nie podzielimy się nią z nikim innym.
07-Jarym
Jarym: daje nam zadanie:
ZADANIE: Odszukaj dla Jaryma czarodziejski rubin
ROZWIĄZANIE: może to być Rubin Moridora, który można odkupić od Aoli w Aleji Niebezpiecznych Węgłów (44) po wykonaniu odpowiednich zadań związanych ze skrzynką, którą dostajemy od Szpetnego.
08-Żółtopalcy
Żółtopalcy: Pokazuje nam jak dostać się do Pharoda
09-Nodd
Nodd: otrzymujemy od niego zadanie:
ZADANIE: Znajdź Amarissę dla Nodda
ROZWIĄZANIE: Amarissę można znaleźć w południowo-wschodniej części Ula (48), da nam ona sakiewkę, którą powinniśmy zanieść Noddowi
10-Portal
Aby się ukazał trzeba mieć przy sobie Rupiecie