Przeciwnicy | Urządzenia i wrogowie w Orcs Must Die! Orcs Must Die! poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Nazwa | Opis |
Ork wojownik | Podstawowy i najczęściej występujący typ przeciwnika. Zawsze atakują w dużych grupach i są stosunkowo słabi, ale ogromna ich liczba powoduje, że czasem trudno odeprzeć ich ataki, zwłaszcza gdy nie mamy zbyt silnej linii obrony. W późniejszych etapach pojawiają się również orki z tarczami bardziej odporne na ataki. |
Ork kusznik | Występują w dużych grupach i atakują przy pomocy ognistych kusz. Ich salwy mogą być groźne dla głównego bohatera i łuczników, dlatego warto od razu ich eliminować (na przykład korzystając z pierścienia pioruna) albo poczekać, aż wykończą się na pułapkach. |
Kobold biegacz | Bardzo szybkie stworzenia, których jedynym zadaniem jest pędzenie wprost do szczeliny. Jeśli nasza obrona ma luki, to musimy bardzo pilnować, aby żaden kobold z nich nie skorzystał, ponieważ szanse na dogonienie go są stosunkowo małe. Nie atakują głównego bohatera i wystarczy jeden strzał z kuszy do zabicia go. |
Ogr | Podstawowy rodzaj ogra, czyli potężnego przeciwnika odpornego na ataki i mogącego ogłuszać głównego bohatera i sojuszników (np. paladynów). Najlepiej zamrażać je lodowym amuletem i strzelać w głowę z kuszy lub atakować laską. Po wejściu do szczeliny od razu zabiera 5 punktów. |
Piekielny nietoperz | Pierwszy z dwóch typów latających wrogów. Piekielne nietoperze są dość powolne, ale występują w sporych grupach i mogą być atakowane tylko przez głównego bohatera, łuczników i autobalisty. Ważne, aby w przypadku strzelców dysponowali oni sporą przewagą liczebną, ponieważ ataki nietoperzy są dość silne. Najlepiej ostrzeliwać je z kuszy albo lodowego amuletu. |
Łowny gnoll | Jedynym zadaniem tej jednostki jest zabicie głównego bohatera i jego sojuszników (paladynów i łuczników). Są bardzo szybkie i potrafią przechodzić przez barykady. Szczególnie niebezpieczne stają się w większych grupach. Najlepiej zamrażać je przy pomocy lodowego amuletu i strzelać w głowę z kuszy lub atakować laską. |
Ogniste dzieci | Mniejsze od piekielnych nietoperzy, przez co nieco trudniej je trafić. Również dysponują dość silnym atakiem i występują w bardzo dużych grupach. Najlepiej zabijać je pierścieniem prądu lub lodowym amuletem. Mogą też być atakowane przez łuczników i autobalisty. |
Ognisty ogr | Ulepszona wersja zwykłego ogra, który jest odporny na ataki ogniste. Z drugiej strony jest bardziej podatny na ataki zimna, dlatego dobrym sposobem jest korzystanie z lodowego amuletu. |
Kobold saper | Odmiana kobolda, którego głównym zadaniem jest zabicie bohatera poprzez dobiegnięcie do niego i zdetonowanie potężnego ładunku. Padają od jednego strzału raniąc wszystkich wrogów w pobliżu i wysadzając w powietrze również innych saperów. Są również w stanie wysadzać w powietrze barykady. |
Opancerzony ogr | Najbardziej odporna odmiana ogra, który jest bardzo odporny na ataki, a jego wejście do szczeliny zabiera od razu 10 punktów. Najlepiej zamrażać lodowym amuletem i strzelać w głowę z kuszy lub atakować laską. |
Hobgoblin szaman | Jednostka, której głównym celem jest przyzywanie do życia zabitych przeciwników. Warto eliminować w pierwszej kolejności, zwłaszcza gdy w pobliżu znajdują się ogry. |
Lodowy ogr | Ogr odporny na zimno, ale bardziej podatny na ataki ogniowe. Nie da się go zamrozić. |