Etap 11 - Komnata chaosu | Opis przejścia Orcs Must Die! Orcs Must Die! poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Etap 11 - Komnata chaosu
Legenda:
B1 - Brama 1
B2 - Brama 2
X1 - Miejsce ustawienia pułapek na obydwu piętrach
X2 - Miejsce ustawienia łuczników
X3 - Miejsce ustawienia dodatkowych pułapek
Limit czasu: 12:00
Nowe bronie i pułapki:
Tkaczki
Nowi przeciwnicy:
Łowny gnoll
Kolejne fale (9):
1. B1: Orki, Koboldy
2. B2: Orki, Koboldy
3. B1: Łowny Gnoll B2: Łowny Gnoll
Przerwa
4. B2: Orki, Kusznicy
5. B1: Orki, Kusznicy B2: Kusznicy, Orki
6. B1: Koboldy, Orki, Łowny Gnoll B2: Koboldy, Orki
Przerwa
7. B1: Kusznicy, Orki B2: Orki, Kusznicy
8. B1: Koboldy B2: Koboldy
9. B1: Ogr, Kusznicy, Łowny Gnoll, Koboldy B2: Łowny Gnoll, Ogr, Kusznicy, Koboldy
Opis przejścia:
Powoli zaczynają się schody. Tym razem będziesz musiał sprostać wielu atakom z dwóch bram, jedna ustawiona jest na dole [B1], a druga na górze [B2]. Cały myk polega na tym, aby ustawić szczelne pułapki w miejscu, gdzie korytarze biegną wzdłuż krawędzi przepaści z lawą [X1] (są one idealnie widoczne z pomostu naprzeciwko szczeliny). Zacznij od dolnego korytarza, ponieważ to właśnie tam nastąpi pierwszy atak. Inwestuj przede wszystkim w kolce, ściany strzał oraz spychacze, które będą strącać wrogów wprost do lawy. Podobny zestaw zafunduj wrogom, którzy będą atakować cię z górnego piętra. Z czasem warto też zainwestować w łuczników i postawić ich naprzeciwko pomostów [X2] skąd będą mieli świetne pole ostrzału (obrazek).
Podczas obrony uważaj zwłaszcza na dwa rodzaje przeciwników - koboldy, które często będą przeprowadzać samotne ataki, ale zdarzy im się również szturmować z innymi oddziałami. Wtedy jest najtrudniej, ponieważ często wybiegają one z dwóch bram w podobnym czasie, musisz więc na bieżąco eliminować to niebezpieczeństwo. W co którejś fali wrogów pojawi się również łowny gnoll (obrazek). Ten przeciwnik jest szybki, ale nie interesuje go dotarcie do szczeliny tylko walka z łucznikami (chroń ich!) lub bohaterem. Najszybszym sposobem na jego wyeliminowanie jest użycie laski. Z czasem warto też zainwestować w dodatkowe pułapki w korytarzach prowadzących do szczeliny [X3]. Uważaj zwłaszcza na ostatni atak, w którym wezmą udziały dwa ogry - postaraj się wyeliminować jednego jak najszybciej, ponieważ jeśli uda im się spotkać w sali ze szczeliną to będzie ci bardzo trudno je pokonać. Pamiętaj również, że w tej misji możesz korzystać z tkaczek, czyli specjalnych mocy rozwijanych za pieniądze. Możesz je zainwestować w pułapki lub broń bohatera, aby skorzystać z tej opcji w przerwach przeznaczonych na umocnienie obrony wciśnij V.
Poziom trudności Koszmar:
Od razu po rozpoczęciu etapu pobiegnij wzdłuż korytarza z prawej. W miejscu, gdzie jest on odkryty (zaraz za bramą) postaw na suficie, w poprzek holu, dwie machające maczugi (warto, aby były ulepszone). Odeprzyj przy ich pomocy pierwszy atak, po czym skorzystaj z portalu, aby przenieść się w okolice drugiej bramy i postaw następną machającą maczugę na szczycie schodów. Po zdobyciu większej sumy pieniędzy wypełnij teren pod maczugami pułapkami z siarką, a z czasem postaw przy drugiej bramie kolejną machającą maczugę. W ten sposób poradzisz sobie z większością przeciwników, uważaj jednak na szybkie koboldy. Aby być pewnym, że żaden z nich nie zdoła przedrzeć się do szczeliny możesz z czasem za pułapkami ze smołą ustawić pola siarki (obrazek) na całej szerokości korytarzy. Ogry eliminuj przy pomocy przeciwnych żywiołów - lodowe ostrzeliwuj z naramienników ognia, a ogniste zamrażaj amuletem lodu.