[Boeing 777] Przygotowanie do lądowania w Microsoft Flight Simulator 2004 poradnik Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Kontrola daje nam wektor na pas 7 w Rzymie, jest on jednak pozbawiony systemu ILS, w związku z czym korzystając z możliwości, jakie daje okienko ATC prosimy o wektory na pas 16L. Podając kolejne instrukcje zniżania, Rzym kieruje nas na kurs 250, a następnie podaje informacje do lądowania - mamy zejść na 2500 stóp, skręcić na kurs 195 aż do przechwycenia ILS pasa 16L i połączyć się z wieżą. Wykonujemy wszystkie niezbędne to tego czynności. Nie należy zapomnieć, że aby widzieć dane systemu ILS, musimy przełączyć prawy monitor z powrotem z trybu GPS na NAV . Musimy pamiętać też by po zejściu poniżej 18000 stóp ustawić aktualne ciśnienie wysokościomierza (o ile nie poda tego kontrola, robimy to naciskając B) i przełączyć w panelu autopilota MCH na SPD, a po zejściu na 10000 zwolnić poniżej 250 węzłów i włączyć światła lądowania. Na mapie FS2004 sprawdzamy lotnisko Fiumicino - pas 16L ma częstotliwość ILS 108.10 i kurs 162 stopnie. Wprowadzamy częstotliwość do radia, a kurs pasa w pole CRS autopilota. Podobnie jak to było w locie do Kopenhagi, na HSI pokaże nam to kierunek i nasze odchylenie względem pasa.