Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - [Beechcraft King Air] Planowanie trasy poradnik Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Wracamy do głównego menu. Czas zaplanować naszą trasę - jeśli wybierzemy pole Selected Location i tam poszukamy Gdańska, to tylko się tam przeniesiemy. Nam jednak zależy na zaplanowaniu całej trasy aż do Kopenhagi, dlatego wybieramy przycisk Flight Planner . Wybieramy lotnisko docelowe klikając Choose Departure Location i szukamy Gdańska. Możemy to zrobić albo wpisując EPGD jako Airport ID (nie musimy znać kodów ICAO lotnisk). albo wpisując "Rębiechowo" w Airport Name . Jeśli nie znamy nazwy lotniska, to ostatecznie możemy szukać lotniska według krajów i miast, korzystając z rozwijanych list. Na końcu przechodzimy do listy Runway / Starting Position . Gdybyśmy tam nic nie zmienili, rozpoczynalibyśmy nasz lot na pasie startowym. Chcemy jednak zacząć przed terminalem w Gdańsku. Wybieramy Gate 11 - Ramp GA Small . Oznaczenie GA w wyborze stanowiska oznacza General Aviation, czyli samoloty lotnictwa ogólnego, nie należące do linii lotniczych. Kiedy jesteśmy gotowi, klikamy OK i powtarzamy procedurę wyboru lotniska wybierając teraz Choose Destination Location . Poznanymi już metodami wyszukujemy lotnisko Kastrup w Kopenhadze (w tym wypadku nie zmieniamy nic w Runway / Starting Position ) i klikamy OK. Jako typ lotu wybieramy IFR, czyli lot bez widoczności ziemi, a następnie sposób w jaki program ma ustalić trasę. Mamy tutaj 4 możliwości:

  • Direct GPS - trasa zostanie wyznaczona jako prosta linia łącząca oba lotniska. Wybieramy to tylko wtedy, kiedy chcemy sami dokonać wyboru punktów i zmodyfikować ją
  • Low Altitude Airways - trasa wyznaczona zostanie po drogach lotniczych o niższym pułapie
  • High Altitude Airways - trasa wyznaczona zostanie po drogach lotniczych o wysokim pułapie (dla samolotów pasażerskich)
  • VOR to VOR - trasa przebiegać będzie wyłącznie od jednej radiolatarni VOR do kolejnej. Należy tu jednak zaznaczyć, że planując w ten sposób lot na obszarze, na którym jest niewiele radiolatarni tego typu, wyznaczona przez komputer trasa wiodąca do bliskich sobie geograficznie miejsc może poprowadzić nawet przez inne państwa! Jest to moim zdaniem najmniej realistyczny sposób na planowanie trasy lotu.

W naszym przypadku wybierzemy Low Altitude Airways i klikamy Find Route w celu wyznaczenia trasy przez komputer. Wyznaczona trasa biegnie łącznie przez 2 radiolatarnie VOR i cztery skrzyżowania dróg lotniczych (intersections). Pokazana ona zostanie w sposób graficzny na mapie, którą możemy swobodnie przybliżać, oddalać oraz przesuwać. Jeśli chcemy dodać jakiś punkt nawigacyjny pomiędzy dwoma już istniejącymi, musimy "chwycić" kursorem myszy czerwoną linię oznaczającą trasę lotu a następnie przeciągnąć ją na wybrany punkt nawigacyjny. Zawsze możemy też punkty kasować, wybierając je z listy i klikając Delete Waypoint .

1 - Poradnik do gry - [Beechcraft King Air] Planowanie trasy - Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry