[Beechcraft King Air] Podejście do lądowania w Microsoft Flight Simulator 2004 poradnik Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Tak czy inaczej, należy pamiętać o następujących rzeczach: po pierwsze redukcja prędkości! Przymykamy przepustnice, aby zwolnić do około 120 węzłów, opuszczamy klapy do pozycji APPR , wysuwamy podwozie i włączamy światła lądowania. Należy też zwrócić uwagę na drugi element systemu ILS, czyli wskaźnik obrazujący, czy jesteśmy na wysoko, czy za nisko względem optymalnej ścieżki schodzenia. Pojawia się on zwykle nieco później, po prawej stronie HSI. Jeśli strzałka na wskaźniku jest powyżej środka, oznacza to, że jesteśmy POD optymalną linią schodzenia, jeśli poniżej środka, to jesteśmy NAD optymalną linią. Uwaga, kiedy wskaźnik już się pojawi, strzałka wskaźnika będzie na samej górze - nie oznacza to jednak, że powinniśmy się wznosić, aby opadła - na ścieżkę schodzenia wchodzimy zawsze "pod spodem" - czekamy aż wskaźnik zacznie opadać, a kiedy dojdzie do centrum, zaczynamy zniżanie tak, by cały czas trzymał się środka. Jeśli zacznie opadać, może powinniśmy jeszcze zwolnić i schodzić nieco ostrzej w dół. Wciśnięcie APPR w panelu autopilota będzie nas automatycznie trzymało także ścieżki schodzenia. Poniższe zdjęcie pokazuje prawidłowe ustawienie wskaźnika ILS na HSI: