[Boeing 777] Paliwo i załoga w Microsoft Flight Simulator 2004 poradnik Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Po ustawieniu pogody i czasu przechodzimy do sekcji Fuel and Payload , aby zatankować i załadować nasz samolot. Jak widzimy, Boeing 777-300 zabiera maksymalnie 44700 galonów paliwa do trzech zbiorników - dwóch w skrzydłach i jednego centralnego. 777-300 jest szerokokadłubowym samolotem dalekiego zasięgu, więc taka ilość paliwa jest nam absolutnie niepotrzebna i tylko obciążyła by maszynę. Jak wynika z planu lotu, na trasie do Rzymu zużyjemy około 5000 galonów, czyli zaledwie jedną dziesiątą tego, co można wtłoczyć do zbiorników tego giganta. W praktyce, planowanie zapasu paliwa na lot to długa procedura, wymagająca dokładnej znajomości zużycia paliwa przez samolot w poszczególnych fazach lotu. W naszym przypadku zabierzemy po prostu o połowę więcej paliwa, czyli 7500 galonów. W tym miejscu należy wspomnieć o zasadzie tankowania samolotu wyposażonego w trzy zbiorniki - otóż w pierwszej kolejności zawsze tankujemy paliwo do skrzydeł samolotu, a dopiero po ich napełnieniu tankujemy zbiornik centralny. Jak to się przekłada na nasz lot? Zabieramy 7500 galonów, a więc o wiele mniej niż mieszczą same skrzydła. Dzielimy paliwo na pół i do każdego skrzydła tankujemy po 3750 galonów. Jak widać, skrzydła wypełniliśmy paliwem w zaledwie 40 procentach, więc do zera opróżniamy zbiornik centralny. Układ ten daje obraz możliwości Boeinga 777, który może pokonać dystans niemal 6000 mil morskich. Sekcję ładunku pozostawiamy tak, jak proponuje program.
Ostatecznie masa startowa naszego samolotu wynosi 410000 funtów przy 660000 funtów masy maksymalnej.