Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[Beechcraft King Air] Navigation Log w Microsoft Flight Simulator 2004 poradnik Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Teraz wybieramy planowany pułap lotu. W naszym przypadku będzie to 12000 stóp. Wchodzimy teraz w NavLog , co przeniesie nas do planu lotu "na papierze". Dla początkujących może on wyglądać trochę skomplikowanie. Postaram się go pokrótce omówić, gdyż będziemy do niego wracać także w czasie lotu. Od samej góry mamy wymienione oba lotniska, dzielący je dystans (nie w linii prostej, lecz wzdłuż naszej trasy), przewidywane zużycie paliwa na trasie (warto zanotować) oraz przewidywany czas lotu (w naszym przypadku 44 minuty w powietrzu). Poniżej znajduje się tabela, która zawiera wszystkie wybrane uprzednio punktu nawigacyjne. Najlepiej taki plan wydrukować, klikając print. I teraz przykładowo: pierwszy wiersz zawiera radiolatarnię w Darłowie (DAR) o częstotliwości 114,20 MHz (radiolatarnie VOR są zawsze oznaczane trzyliterowym kodem oraz częstotliwością oznaczoną jako XXX.YYY, a skrzyżowania pięcioliterowymi nazwami). Do omówienia ich działania przejdę już w czasie lotu. Kolumna Route wskazuje, że do danego punktu lecimy bezpośrednio (-D->), lub drogą lotniczą o określonej nazwie. Nie jest to teraz istotne. Kolumna Aft (ft) oznacza przewidywany pułap naszego lotu w momencie mijania danego punktu (nie będzie on często zgodny z tym co będzie się działo w czasie lotu), kolumna HDG oznacza jakim kursem powinniśmy lecieć, by dotrzeć do danego punktu nawigacyjnego z punktu go poprzedzającego. Kolumna Distance podzielona jest na pół. Górna wartość to odległość do danego punktu od punktu go poprzedzającego, a dolna wskazuje ile mil do celu pozostało nam nad danym punktem. Kolumna GS (kts) pokazuje przewidywaną prędkość lotu, Fuel - ile spalimy galonów paliwa na danym odcinku, a Time Off przewidywany czas przelotu danego odcinka. To wszystko jest dość złożone, ale omówię to może szybko na naszym przykładzie, koncentrując się na najważniejszych dla nas kolumnach. Po starcie z Gdańska obierzemy kurs 270 stopni aby dotrzeć do VOR DAR, potem skręcimy na kurs 304 stopnie i polecimy w ten sposób 28.5 mili aby dotrzeć nad skrzyżowanie BABIK, nad nim zmiana kursu na 305 stopni i lot przez 24.8 mili aby dotrzeć do REDFI, stamtąd zmiana kursu na 300 stopni i lecimy na VOR ROE, nad którym skręcamy na 311 stopni i 30.8 mili do ELVIX, stamtąd kurs 275 i 41.4 mili w kierunku NISLO. Mam nadzieję, że to jest zrozumiałe. Dodam jeszcze, że zwykle pod koniec trasy kontrola lotu "popsuje" nasz plan i będziemy lecieć według jej wskazań.

1 - [Beechcraft King Air] Navigation Log w Microsoft Flight Simulator 2004 - Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight - poradnik do gry