Znajdź paliwo do wyciągarki promu | Rozdział 16 - Zmierzch | Metro Last Light poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Find fuel for the ferry winch (Znajdź paliwo do wyciągarki promu)
Bagna to rozległe i niebezpieczne miejsce, tak więc przed wyruszeniem na poszukiwania paliwa dobrze byłoby dowiedzieć się co nieco na ich temat. Unikaj przede wszystkim kontaktu z wodą, albowiem w przeciwnym wypadku Artem zacznie się topić i odniesie poważne obrażenia lub (jeśli już jest ranny) zginie. Podobnym typem zagrożenia są pułapki z linką - staraj się je obchodzić, przeskakiwać nad nimi lub je rozbrajać.
Kolejną bardzo istotną kwestią związaną z bagnami jest to, że są one "zamieszkiwane" przez potwory. Zdecydowanie najczęstszym widokiem są krewetki, które pojawiają się w mniejszej i większej odmianie. Nie radzę za wszelką cenę mordować wszystkich krewetek, gdyż najzwyczajniej w świecie nie wystarczy ci zapasów na zabezpieczenie bagien. Potwory te najlepiej eliminować z pomocą strzelby lub dwururki, prowadząc ostrzał w momencie gdy się odsłaniają, a nie chowają za pancerzem. Podobnie jak w przypadku niedawnej przeprawy promem sprawdzą się także granaty odłamkowe i zapalające.
W trakcie przemierzania bagien wpadniesz również na co najmniej dwa demony. Także i tu musisz zadecydować czy chcesz próbować zabijać te potwory (wskazany jest ostrzał z dobrej broni z lunetą) czy je unikać. W tym drugim przypadku pamiętaj o nie pozostawaniu na zbyt długo na otwartej przestrzeni, albowiem w przeciwnym wypadku możesz zostać schwytany przez demona i w rezultacie odnieść poważne obrażenia.
Z racji tego, że bagna to bardzo duża lokacja eksploracja wielu miejsc nie jest wymagana do posunięcia fabuły do przodu. Polecam oczywiście zdecydować się na dokładniejsze zapoznanie z okolicą, natrafiając między innymi na opuszczone obozowisko i odnajdując wiele skrytek oraz ciał nadających się do przeszukania (zapasy, nowe modele broni - m.in. karabin snajperski w budce w obozowisku i karabin szturmowy w ruinach porośniętych zaroślami). Pamiętaj jednak o wspomnianych już wcześniej częstych atakach krewetek oraz o upływającym czasie (maska przeciwgazowa), starając się nie doprowadzić do sytuacji, w której znajdziesz się niemal bez zapasów i w otoczeniu potworów.
Aktualny cel podróży to pokazany na dołączonym screenie wrak samolotu. Znajduje się on na prawo od miejsca startu, w dość dużej odległości od drabinki, dzięki której dotarłeś na powierzchnię. W zlokalizowaniu miejsca, w którym znajduje się wrak może ci oczywiście pomóc kompas przyczepiony do dziennika Artema.
Wejdź do wraku samolotu i dokładnie go zbadaj, odnajdując trochę zapasów (między innymi miny Claymore, które bardzo przydadzą się w kolejnym rozdziale). Na sam koniec sprawdź pokazane na powyższym screenie kanistry, dzięki czemu ustalisz, że są one niestety puste.
Nie przejmuj się atakiem wielkiego zielonego potwora, bo nie musisz już teraz staczać z nim pojedynku. Zamiast tego odczekaj aż wspomniana bestia straci zainteresowanie Tobą i oddali się od samolotu, powracając na bagna. Musisz teraz wyruszyć w stronę stacji benzynowej i po raz kolejny warto użyć kompasu przyczepionego do dziennika Artema, tak by w łatwy sposób zaplanować trasę przemarszu.
Po dotarciu do stacji benzynowej dokładnie zbadaj tę lokację, gdyż na ladzie pokazanej na screenie 1 leży ukryta strona dziennika Artema. Dopiero teraz podejdź do kanistrów pokazanych na screenie 2. Artem odnajdzie w jednym z nich paliwo i zabierze ten kanister ze sobą (nie spowolni to na szczęście jego ruchów).