Idź katakumbami do Oktiabrskiej cz.1 | Rozdział 18 - Dolne miasto poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 1 lutego 2017
Follow the catacombs towards Oktyabrskaya (Idź katakumbami do Oktiabrskiej)
Wybierz jedyne dostępne przejście i rozpocznij przemarsz bardzo liniową ścieżką. W jednym z kolejnych pomieszczeń dobrze byłoby wejść w interakcję z magnetofonem, doprowadzając do odtworzenia nagrania dotyczącego niedawnego ataku. W tym samym pomieszczeniu odnajdziesz też dwururkę oraz dwa różne pistolety maszynowe.
Wznów przemarsz. Od momentu, w którym doświadczysz zniekształceń obrazu nie będziesz mógł (na szczęście tylko przez pewien czas) używać latarki ani noktowizora. Możesz oczywiście przemieszczać się bez dodatkowego oświetlenia, aczkolwiek warto wiedzieć, że gra nie blokuje dostępu do zapalniczki.
Podążaj liniowymi korytarzami, natrafiając po drodze na miny Claymore, noże do rzucania, skrzynkę z licznymi zapasami oraz szkielet nadający się do przeszukania. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na dołączonym screenie niewielkiej windy i naturalnie zająć miejsce na jej pokładzie.
Przygotuj się, bo w trakcie przejażdżki windą zaatakuje Cię kilka grup mutantów. Najlepiej jest tu używać dwururki, oddając strzały w stronę potworów tuż po tym jak przyczepią się do windy, czyli mając pewność, że się nie spudłuje. Pojedynczy atak z użyciem dwururki (lub dobrej strzelby) powinien być wystarczający do zabicia danego potwora.
W końcowej fazie przejażdżki windą bądź gotowy do przystąpienia do rytmicznego wciskania wskazanego przez grę klawisza/przycisku, dzięki czemu ujdziesz z życiem, rozprawiając się przy okazji z ostatnim z mutantów.
Odwróć się i rozpocznij kolejny liniowy przemarsz (możesz już na szczęście używać latarki i noktowizora). Spodziewaj się nowego ataku mutantów w jednym z kolejnych korytarzy. Najpierw ostrzelaj potwory z większej odległości i następnie rozpraw się z nimi na krótkim dystansie. Nie zapominaj oczywiście o badaniu wszystkich odnajdywanych po drodze ciał, zbierając dzięki temu bardzo potrzebne w tym etapie zapasy (i przy okazji też nowe bronie).
Po kilku chwilach dotrzesz do rozgałęzienia. Zbadanie prawego obszaru jest opcjonalne i musiałbyś się tam liczyć z koniecznością ponownego używania zapalniczki w zastępstwie za latarkę i noktowizor, docierając do trzech nadających się do zapalenia ołtarzy.
Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na zbadanie wspomnianego wyżej opcjonalnego obszaru czy też nie podążaj kolejnymi korytarzami, uważając na pojedyncze mutanty. Bądź ostrożny, gdyż zbadanie jednego z leżących na prawych skałach ciał zaowocuje niespodziewanym atakiem potwora, z którym należy się błyskawicznie rozprawić.
Po dotarciu do pokazanego na dołączonym screenie mostu rozważ rozstawienie na nim kilku min Claymore, bo już wkrótce w okolicy tej pojawi się liczna grupa potworów. Wkrocz teraz do większej pieczary i zbliż się do zablokowanego przejścia.
Odwróć się i przygotuj do odparcia ataku bardzo licznej grupy mutantów. Jeżeli zgodnie z moją sugestią rozstawiłeś miny, to część potworów od razu zginie. Niezależnie od tego ile mutantów jest do zlikwidowania pamiętaj o pozostawaniu w ciągłym ruchu, tak by nie dać się potworom otoczyć ani zapędzić w róg. Staraj się używać strzelby lub dwururki i dbaj o poziom zdrowia Artema, używając medykamentów gdy tylko odniesie poważniejsze obrażenia.
Po zakończonych walkach rozejrzyj się za zwłokami skrywającymi zapasy i ponownie podejdź do zablokowanego przejścia. Musisz wejść w interakcję z pokazanym na screenie mechanizmem obrotowym, przy czym nie mogłeś tego uczynić jeszcze przed atakiem mutantów, gdyż należy przytrzymać na dłużej wskazany przez grę klawisz/przycisk. Nie puszczaj klawisza aż brama całkowicie się nie podniesie.
Rozpocznij eksplorację nowej części katakumb. Po dotarciu do przepaści skręć w lewo, ustaw się na niewielkiej drewnianej platformie i pociągnij za rączkę żeby wprawić ją w ruch. Zaczekaj aż przetransportowany zostaniesz w nowe miejsce, zejdź po schodach na dół i zbadaj najbliższą okolicę w poszukiwaniu min Claymore oraz skrzynki z zapasami.
Ostrożnie wkrocz do nowej jaskini, doprowadzając do rozpoczęcia kolejnej bitwy. W nowych walkach oprócz dobrze znanych ci już mutantów wezmą także udział pokazane na screenie potwory, które będą przyklejały się do ścian i atakowały Artema z odległości. W miarę możliwości staraj się szybko dobiegać do tych stworów i eliminować je strzelbą lub inną dobrą bronią na krótkim dystansie, gdyż są one mało wytrzymałe.
Po odniesieniu zwycięstwa tradycyjnie już zbadaj okolicę, natrafiając między innymi na dwururkę z czterema lufami zamiast standardowych dwóch (podobne ulepszenie można też nabyć u handlarzy, tak więc nie jest to absolutna nowość). Odszukaj miejsce, w którym można zeskoczyć na niższy poziom i pozbądź się jeszcze jednej grupy potworów. Dobrze jest bronić się w miejscu zeskoku i pomagać sobie w razie potrzeby granatami, a to dlatego, że do miejsca pobytu Artema prowadzi tylko jedna wąska ścieżka.