Znajdź drogę przez katakumby | Rozdział 7 - Latarka | Solucja Metro Last Light poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Find a way through the catacombs (Znajdź drogę przez katakumby)
Początkowa część tego rozdziału ma bardzo liniowy przebieg. Podążaj tunelem metra za Pawłem, wysłuchując po drodze jego komentarzy i rozglądając się za zwłokami nadającymi się do bliższego zbadania (amunicja, nowe bronie i inne cenne zapasy). Naziści wkrótce odetną dostawy prądy do tuneli i oznacza to, że musisz zacząć korzystać z latarki.
Po kilku chwilach po raz pierwszy dotrzesz do obszaru, w którym znajdują się kokony z pająkami. Zgodnie z sugestią Pawła musisz mieć przez cały czas załączoną latarkę. Oprócz tego warto pamiętać o używaniu prądnicy do ładowania baterii latarki. Urządzenie to domyślnie wybiera się z inwentarza poprzez przytrzymanie klawisza/przycisku odpowiedzialnego za załączenie latarki. Regularne ładowanie baterii stanie się ważne szczególnie w dalszej części rozdziału, bo napotkacie wtedy większe i bardziej agresywne potwory, których główną słabością jest światło.
Kontynuuj przemarsz, pamiętając o badaniu wszystkich odnajdywanych ciał. Po dotarciu do zawalonej części tunelu wysłuchaj komentarza Pawła i podejdź do niego. Musicie wspólnymi siłami podnieść wielką kratę i w związku z tym należy rytmicznie wciskać wskazany przez grę klawisz/przycisk.
Wskocz do dziury i ruszaj dalej. Nowa seria korytarzy zaprowadzi was do windy. Wejdź do windy i zaczekaj aż wprawiona ona zostanie w ruch. Już w trakcie przejażdżki windą czeka was pierwsze spotkanie ze znacznie bardziej niebezpiecznymi radpająkami. Oświetlaj te potwory z pomocą latarki, tak by odczepiły się od windy i umożliwiły jej bezpieczne dotarcie na nowe piętro.
Wyjdź z windy i przygotuj się na bezpośrednią konfrontację z jednym z radpająków. Zgodnie ze wskazówkami podsuniętymi przez Pawła musisz najpierw oświetlić potwora (im mocniejsza jest bateria latarki tym większe pająk otrzyma obrażenia), a tuż po tym jak przewrócony zostanie na plecy ostrzelać jego odsłonięty brzuch (dobrze jest używać broni skutecznej na średnim i krótkim dystansie).
Zaczekaj aż Paweł otworzy drzwi i wejdź do nowego dużego tunelu. Możesz w zależności od upodobań rozejrzeć się najpierw po prawej stronie za skrzynką z zapasami lub od razu skierować się w lewo. Podążaj prosto, zeskakując po drodze na niższy poziom i docierając docelowo do większej przepaści.
Odwróć się i zacznij osłaniać Pawła próbującego wykombinować sposób ominięcia przepaści. Musisz zachowywać się tak samo jak wcześniej, tak więc oświetlać radpająki, nie pozwalając im się zbytnio zbliżyć i wyczekując momentu, w którym zostaną przerzucone na plecy. Szybko je wtedy atakuj, prowadząc ostrzał z ulubionej broni palnej. Uwaga - Jeżeli pozwolisz jednemu z radpająków zbliżyć się do Artema to główny bohater może zostać powalony przez potwora na ziemię. Musisz się w takiej sytuacji oswobodzić i dokonuje się tego poprzez rytmiczne wciskanie wskazanego przez grę klawisza/przycisku.
Musisz jak najszybciej odpowiedź na prośbę o pomoc ze strony Pawła, albowiem nowe radpająki regularnie będą pojawiały się w okolicy. Podbiegnij do sojusznika i ponownie zacznij rytmicznie wciskać wyświetlony na ekranie klawisz/przycisk. Zaczekaj aż Paweł przeskoczy na pręcie na drugą stronę i szybko powtórz tę czynność, dzięki czemu nie zmarnujesz zbyt dużej ilości amunicji na walkę z kolejnymi radpająkami.
Także i po lądowaniu musisz się pośpieszyć, gdyż do badanej części katakumb regularnie będą docierały kolejne radpająki. Podbiegnij do wagoniku metra i pozwól na to żeby Paweł Cię podsadził, doprowadzając tym samym do wyświetlenia krótkiej scenki przerywnikowej.
Ruszaj śladami Pawła. Teoretycznie powinieneś się śpieszyć, albowiem w pościg za wami wyruszą radpająki. Nie radzę jednak zbyt szybko się przemieszczać, bo na ziemi przy grupie niewielkich kokonów leży ukryta strona dziennika Artema (powyższy screen). Po podniesieniu sekretu szybko dołącz do Pawła.
Po znalezieniu się w nowym tunelu wyrusz prosto, pomagając sobie oczywiście opcją sprintu. Musisz się bardzo pilnować, bo z bocznych pomieszczeń będą wybiegały nowe radpająki. Staraj się omijać te potwory, likwidując tylko te pająki, które wyraźnie staną na Twojej drodze. Docelowo musisz dotrzeć do lepiej oświetlonego miejsca, w którym stoi Paweł.
Zaczekaj aż Paweł przygotuje pochodnię i wyrusz jego śladem. Zgodnie z sugestią sojusznika warto utrzymywać się w niewielkiej odległości od niego, dzięki czemu nie będziesz musiał staczać częstych potyczek z radpająkami. To samo tyczy się bocznych pomieszczeń, gdyż skrywają one jedynie niewielkie ilości amunicji i ich eksploracja jest przez to nieopłacalna. Po dotarciu do zamkniętych drzwi otrzymasz nowe wytyczne.