Metro Last Light: Staczanie oraz unikanie walk z ludźmi
Aktualizacja:
Staczanie oraz unikanie walk z ludźmi

W ogromnej większości przypadków napotykani w trakcie rozgrywki żywi przeciwnicy nie są świadomi obecności Artema i nie są przez to w żaden sposób przygotowani na jego przybycie. Taki stan rzeczy z oczywistych względów zachęca do prowadzenia gry z ukrycia, polegającego na unikaniu lub eliminowaniu wrogów bez wszczynania alarmów.
Jeżeli nie masz nic przeciwko zabijaniu żołnierzy wroga to polecam korzystać z dobrej broni z tłumikiem lub z noży do rzucania, szczególnie że noże możesz odzyskiwać po każdym udanym ataku. Jeżeli z kolei nie chcesz mieć niczyjej śmierci na sumieniu, to możesz próbować całkowicie omijać przeciwników lub ogłuszać ich w walce wręcz (zadbaj o wciśnięcie klawisza odpowiedzialnego za ogłuszenie, a nie za cichą egzekucję z użyciem noża!). Osobiście polecam to drugie rozwiązanie, gdyż pozbywając się wartowników (niezależnie od tego czy zginęli czy nie) będziesz nie tylko mógł przeszukać ich ciała, ale także na spokojnie zbadać całą okolicę.

Pozostawanie w ukryciu w Metro: Last Light nie jest szczególnie trudne, choć warto pamiętać o kilku podstawowych rzeczach. Zdecydowanie najważniejsza kwestia to unikanie oświetlonych miejsc i tu z pomocą może ci przyjść zegarek Artema, informujący o tym czy pozostajesz w ukryciu czy stoisz w oświetlonej lokacji (zapalona niebieska lampka). Dobrym pomysłem jest oczywiście neutralizowanie wszystkich interaktywnych źródeł światła i najlepiej sprawdza się tu pistolet z tłumikiem. Pilnuj się jedynie w tych miejscach, w których bezpośrednio pod czy przy danej lampie stoi jakiś wartownik, gdyż zniszczenie pobliskiego źródła światła może go niepotrzebnie zaalarmować. W takiej sytuacji o wiele lepiej jest podejść do lampy i (o ile jest to ją możliwe) osobiście ją wyłączyć lub zgasić. Warto przy okazji dodać, że niektórzy z napotkani w dalszych etapach wrogów sami używają latarek. Nie próbuj ich oczywiście niszczyć, tylko zamiast tego staraj się zachodzić tych przeciwników od tyłu.
Inna ważna sprawa powiązana ze skradaniem się to unikanie pozostawiania ciał ogłuszonych/zabitych wrogów w miejscach, w których mogą one zostać odkryte. Z racji tego, że Artem nie jest w stanie przenosić ciał najlepiej jest wyczekiwać aż wartownicy wyraźnie oddalą się od swych kolegów i dopiero wtedy decydować się na wyprowadzanie ataków z zaskoczenia.

W niektórych z późniejszych etapów zostaniesz już zmuszony do wzięcia udziału w bezpośrednich konfrontacjach z jednostkami wroga i w takich sytuacjach bardzo istotne jest przede wszystkim to żeby umiejętnie chować się za zasłonami, unikając w ten sposób odnoszenia obrażeń. W trakcie prowadzenia wymiany ognia używaj optymalnych broni w zależności od tego czy są to potyczki na długim (karabiny) czy średnim (strzelby) dystansie. Staraj się przy tym celować w głowy przeciwników, oszczędzając w ten sposób amunicję i szybciej neutralizując kolejne zagrożenia Oprócz broni palnej dobrze jest też często sięgać po granaty, szczególnie jeśli zauważysz, że większa grupa przeciwników skrywa się np. za zasłoną, nie planując wyruszenia w stronę Artema.
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
