Podążaj za Chanem do miejsca spotkania z Młynarzem | Rozdział 1 - Sparta poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Follow Khan to meeting with Miller (Podążaj za Chanem do miejsca spotkania z Młynarzem)
Zaczekaj aż główny bohater dojdzie do siebie. Nie musisz się śpieszyć z dotarciem do miejsca spotkania z Młynarzem, tak więc warto dokładnie badać wszystkie obszary obozowiska, tym bardziej, że wchodzenie w interakcję z elementami otoczenia (włączniki światła, instrumenty muzyczne i inne) jest wymagane do zaliczania niektórych osiągnięć (w pomieszczeniu startowym są między innymi magnetofon oraz gitara). Możesz też zapoznać się z aktualnymi wytycznymi dzięki wybraniu dziennika z inwentarza (zwróć uwagę na kompas wskazujący drogę do celu podróży).
Wyjdź z pomieszczenia Artema i przystąp do bardzo liniowej eksploracji bazy. Po drodze warto się oczywiście często się zatrzymywać celem wysłuchiwania rozmów napotykanych postaci czy zaglądania do bocznych pomieszczeń. Po dotarciu do większego obszaru z czterema sojusznikami rozejrzyj się za gitarą oraz magnetofonem.
Wkrótce dotrzesz do zbrojowni. Wysłuchaj tu krótkiej rozmowy i odbierz wszystkie przekazane Artemowi przedmioty, czyli maskę przeciwgazową, 2 filtry do maski, apteczkę oraz 160 nabojów wojskowych. Podobnie jak w poprzedniej części serii, naboje wojskowe oprócz zastosowania w walce pełnią również rolę waluty. Dobrze jest je w rezultacie magazynować, tak by w razie napotkania nowego handlarza móc nabyć od niego nowe rzeczy.
Podejdź teraz do zlokalizowanego po prawej stronie stojaka. Do wyboru jest pięć typów broni, przy czym w danym momencie możesz mieć przy sobie jedynie trzy z nich. Osobiście polecam zdecydować się na karabin, Kałasznikowa oraz strzelbę. Dobrze jest ponadto ulepszyć każdą z tych broni. Niestety, na chwilę obecną do wybranych pukawek możesz jedynie domontować celownik optyczny oraz tłumik (bardzo przydatna modyfikacja jeśli w kolejnych rozdziałach gry masz zamiar działać z ukrycia).
Po dokonaniu wybroru uzbrojenia przejdź do zlokalizowanej na prawo od stojaka strzelnicy. Możesz tu przetestować atakowanie zwykłych oraz opancerzonych przeciwników (w tym drugim przypadku zgodnie z sugestią dobrze jest celować w głowę). Możesz w zależności od upodobań kontynuować trening na strzelnicy (wciskanie czerwonego przycisku) lub po zaliczeniu podstawowego samouczka opuścić to miejsce (nie zapomnij uzupełnić zapasów amunicji).
Odwróć się, podejdź do najbliższych drzwi i wznów liniowy przemarsz. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do barykady. Zaczekaj na zakończenie rozmowy i otwarcie dużej bramy. Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i wejdź do windy, która zawiezie was na nowy poziom.
Po dotarciu na niższe piętro wyjdź z windy i wyrusz prosto. Podobnie jak wcześniej, możesz skupić się jedynie na dotarciu do celu lub zatrzymywać się przy napotykanych sojusznikach celem wysłuchiwania odbywanych przez nich rozmów. Aktualny cel podróży to pokazane na powyższym screenie centrum dowodzenia Zakonu. Wejdź do dolnego pomieszczenia, w którym przebywa Młynarz i obejrzyj dłuższą scenkę przerywnikową.