Spotkaj się ze stalkerami w cerkwi | Rozdział 17 - Noc | Metro Last Light poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Meet the rangers in the church (Spotkaj się ze stalkerami w cerkwi)
Rozdział ten jest pod pewnymi względami podobny do poprzedniego, gdyż również oferuje nieco większą swobodę eksploracji otoczenia. Rozpocznij od zbadania obszaru w pobliżu przystani promowej, odnajdując między innymi trzy filtry oraz maski przeciwgazowe (dokonaj podmiany jeśli Twoja aktualna maska jest mocno zniszczona).
W trakcie eksploracji okolicy pamiętaj oczywiście o nie wchodzeniu do wody oraz o rozsądnym zarządzaniu zapasami. Zamiast krewetek czekają Cię tu starcia z napotkanymi już we wcześniejszych rozdziałach mutantami. Gwoli przypomnienia, potyczki z tymi bestiami najlepiej staczać na średnim i krótkim dystansie, używając strzelby lub innej broni cechującej się dużą siłą rażenia.
Dobrym pomysłem jest zbadanie pokazanego na powyższym screenie budynku, który znajduje się tuż przy przystani promowej. Uważaj na licznie porozmieszczane pułapki z linką i zacznij od przeszukania pierwszego pomieszczenia budynku. Oprócz standardowych zapasów pozostawiono tu również noktowizor. Od tego miejsca możesz więc (ale niekoniecznie musisz) zrezygnować z używania standardowej latarki właśnie na rzecz noktowizora.
Kontynuuj eksplorację budynku, docierając do drzwi, do których dostępu broni kolejna pułapka. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz standardowe zapasy, magnetofon oraz pokazaną na powyższym screenie i leżącą na ziemi ukrytą stronę dziennika Artema. Na koniec wejdź w interakcję ze skrzynką z przełącznikami, doprowadzając do załączenia reflektorów wokół budynku. Możesz już opuścić to miejsce, najlepiej powracając tą samą drogą (obszar na dole jest silnie napromieniowany).
Kieruj się w stronę cerkwi (nie przejmuj się, że nie widzisz jeszcze celu podróży), pomagając sobie kompasem w sprawnej nawigacji. W trakcie przemarszu rozglądaj się za skrzynkami oraz zwłokami i staraj się ograniczać do minimum starcia z mutantami, tak by nie zużywać zbyt dużych ilości amunicji i medykamentów. Uniknij też krótkiego ataku wielkiego zielonego potwora, uskakując na bok.
Podążaj zgodnie ze wskazaniami kompasu, mijając znajdujący się po prawej strony większy zrujnowany budynek. Rozpraw się z przebywającymi w tej okolicy mutantami, po czym skręć w lewo.
Zachowaj ostrożność, bo już wkrótce na Twojej drodze po raz kolejny stanie wielka zielona bestia (tym razem na dłużej). Nie próbuj walczyć z tym potworem i zacznij używać sprintu do unikania jego ataków. Wyrusz w stronę pokazanego na powyższym screenie budynku, w miarę możliwości nie wykonując po drodze żadnych postojów.
Zbadaj dokładnie parter budynku (warto zbierać wszystkie możliwe zapasy, bo wielkimi krokami zbliża się batalia z bossem), a następnie skorzystaj ze schodów prowadzących na piętro budynku.
W trakcie eksploracji pierwszego piętra nie jest wskazany przesadni pośpiech, a to dlatego, że w okolicy znajduje się mnóstwo pułapek z linką (standardowo pułapki możesz omijać lub rozbrajać). Zbadaj oczywiście całe piętro, odnajdując między innymi filtry i miny Claymore.
Skieruj się w stronę zniszczonej ściany budynku oświetlanej przez reflektor cerkwi. Przejdź po bardzo wąskiej drewnianej kładce, zeskakując na dosyć dużą "arenę". Próba dotarcia do wejścia do cerkwi zakończy się niepowodzeniem, gdyż przed Tobą pojawi się wielokrotnie napotykana już zielona kreatura. Czas na pełnoprawny pojedynek z bossem!
Po rozpoczęciu walk poświęć trochę czasu na zaznajomienie się z głównymi atakami bossa, czyli z uderzeniami jego długimi górnymi kończynami oraz szarżą. W obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest pozostawanie w ciągłym ruchu połączone z używaniem opcji sprintu i przemykaniem między murkami. Ignoruj jednocześnie pojawiające się w okolicy "zwykłe" krewetki, bo ich eliminacją będą zajmowali się Twoi sojusznicy z Anną na czele.
Do zadawania bossowi obrażeń najlepiej jest używać broni palnej. Celuj w okolice głowy potwora, czyli w świecące się zielone grzybki. Oprócz tego bardzo wskazane jest rozstawienie min Claymore na drodze przemarszu bossa oraz regularne ciskanie w niego posiadanymi granatami, tym bardziej, że w okolicy znajduje się skrzynka z materiałami wybuchowymi.
Nie zapominaj o regularnym leczeniu Artema gdy tylko odniesie poważniejsze obrażenia, bo w przeciwnym wypadku możesz łatwo zginąć i zostać zmuszonym do powtórzenia pojedynku. Walcz do momentu, w którym bestia padnie na ziemię, a Twoi sojusznicy zakomunikują ci o odniesionym zwycięstwie.
Ponownie spróbuj przejść po powalonym drzewie, co tym razem zakończy się sukcesem. Wejście do cerkwi jest równoznaczne z zaliczeniem tego etapu.