Użyj wagonu, by przebić się przez pułapkę z kolców | Rozdział 13 - Bandyci poradnik Metro: Last Light
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Use the railcar to break through the spike trap (Użyj wagonu, by przebić się przez pułapkę z kolców)
Zatrzymaj się po dotarciu do barykady z kolcami, o której jest mowa w nazwie opisywanego zadania. Nie śpiesz się z przebiciem się przez barykadę, tylko wyjdź z wagonu i zlokalizuj pokazane na screenie drzwi, które prowadzą do głównej kryjówki bandytów. Eksploracja tej lokacji nie jest absolutnie wymagana, ale jest ona bardzo wskazana, tym bardziej, że oprócz standardowych zapasów w okolicy znajduje się także sekret.
Zaczekaj aż wartownicy rozejdą się i pozbądź się osoby, która pozostała na posterunku. Możesz już wyruszyć w głąb bazy, przy czym nie zapominaj oczywiście o konieczności regularnego niszczenia wszystkich okolicznych źródeł światła. Nieco dalej spotkasz dwóch wartowników. W zależności od upodobań możesz zaczekać aż strażnicy rozejdą się lub wybrać boczny korytarz żeby ich ominąć.
Przejdź do pomieszczenia będącego ubojnią. Na początek dobrze byłoby skręcić w lewo i wkroczyć do znajdujących się w tym miejscu koszar. W koszarach przebywa w sumie trzech bandytów, ale żaden z wrogów nie przemieszcza się i nie spogląda w stronę wejścia, dzięki czemu ich eliminacja będzie bardzo ułatwiona. Po zabezpieczeniu koszar dokładnie je oczywiście zbadaj.
Powróć do poprzedniego pomieszczenia i tym razem zbliż się do korytarza pilnowanego przez pojedynczego wartownika. Co ciekawe, zniszczenie znajdującej się przy nim lampy nie powinno go zaalarmować, dzięki czemu łatwo się go pozbędziesz.
Przejdź do pokazanego na powyższym screenie pomieszczenia z zamordowanym mężczyzną, który był poddawany torturom, odnajdując ukrytą stronę dziennika Artema na stoliku za nim. Skieruj się teraz do zlokalizowanych po prawej stronie drzwi.
Otwarcie wspomnianych drzwi doprowadzi do zainicjowania scenki z szamotaniny z liderem bandytów przetrzymującym zakładników. Analogicznie do innych tego typu mini-gier musisz rytmicznie wciskać wskazany klawisz/przycisk. Po odepchnięciu bandyty zastrzel go lub szybko do niego podbiegnij żeby go znokautować. Nie musisz ponownie przechodzić przez całą kryjówkę, bo możesz otworzyć pobliskie drzwi i szybko powrócić w okolice wyjścia. Zanim zdecydujesz się na opuszczenie tej lokacji upewnij się oczywiście, że ją dokładnie zbadałeś.
Udaj się ponownie do wagonu i zajmij miejsce na jego pokładzie. Cofnij wagon o co najmniej kilkanaście metrów, a następnie nabierz rozpędu i wciśnij klawisz/przycisk odpowiedzialny za dodatkowe rozpędzenie wehikułu, gdyż tylko w taki sposób przebijesz się przez pułapkę z kolcami.
Po udanej akcji wysiądź z wagonu i wyrusz prosto. Przed Tobą bardzo liniowa przeprawa wiążąca się z koniecznością przejścia przez kilka zniszczonych wagoników metra. Warto się naturalnie dobrze po drodze rozglądać, bo natrafisz na co najmniej jedne zwłoki z zapasami. Wkrótce dotrzesz do znacznie większej lokacji. Podejdź do zalanej centralnej części sali, by otrzymać nowe wytyczne.