Metro Last Light: Użyj wagonu, by przebić się przez pułapkę z kolców
Aktualizacja:
Use the railcar to break through the spike trap (Użyj wagonu, by przebić się przez pułapkę z kolców)

Zatrzymaj się po dotarciu do barykady z kolcami, o której jest mowa w nazwie opisywanego zadania. Nie śpiesz się z przebiciem się przez barykadę, tylko wyjdź z wagonu i zlokalizuj pokazane na screenie drzwi, które prowadzą do głównej kryjówki bandytów. Eksploracja tej lokacji nie jest absolutnie wymagana, ale jest ona bardzo wskazana, tym bardziej, że oprócz standardowych zapasów w okolicy znajduje się także sekret.

Zaczekaj aż wartownicy rozejdą się i pozbądź się osoby, która pozostała na posterunku. Możesz już wyruszyć w głąb bazy, przy czym nie zapominaj oczywiście o konieczności regularnego niszczenia wszystkich okolicznych źródeł światła. Nieco dalej spotkasz dwóch wartowników. W zależności od upodobań możesz zaczekać aż strażnicy rozejdą się lub wybrać boczny korytarz żeby ich ominąć.

Przejdź do pomieszczenia będącego ubojnią. Na początek dobrze byłoby skręcić w lewo i wkroczyć do znajdujących się w tym miejscu koszar. W koszarach przebywa w sumie trzech bandytów, ale żaden z wrogów nie przemieszcza się i nie spogląda w stronę wejścia, dzięki czemu ich eliminacja będzie bardzo ułatwiona. Po zabezpieczeniu koszar dokładnie je oczywiście zbadaj.

Powróć do poprzedniego pomieszczenia i tym razem zbliż się do korytarza pilnowanego przez pojedynczego wartownika. Co ciekawe, zniszczenie znajdującej się przy nim lampy nie powinno go zaalarmować, dzięki czemu łatwo się go pozbędziesz.

Przejdź do pokazanego na powyższym screenie pomieszczenia z zamordowanym mężczyzną, który był poddawany torturom, odnajdując ukrytą stronę dziennika Artema na stoliku za nim. Skieruj się teraz do zlokalizowanych po prawej stronie drzwi.

Otwarcie wspomnianych drzwi doprowadzi do zainicjowania scenki z szamotaniny z liderem bandytów przetrzymującym zakładników. Analogicznie do innych tego typu mini-gier musisz rytmicznie wciskać wskazany klawisz/przycisk. Po odepchnięciu bandyty zastrzel go lub szybko do niego podbiegnij żeby go znokautować. Nie musisz ponownie przechodzić przez całą kryjówkę, bo możesz otworzyć pobliskie drzwi i szybko powrócić w okolice wyjścia. Zanim zdecydujesz się na opuszczenie tej lokacji upewnij się oczywiście, że ją dokładnie zbadałeś.

Udaj się ponownie do wagonu i zajmij miejsce na jego pokładzie. Cofnij wagon o co najmniej kilkanaście metrów, a następnie nabierz rozpędu i wciśnij klawisz/przycisk odpowiedzialny za dodatkowe rozpędzenie wehikułu, gdyż tylko w taki sposób przebijesz się przez pułapkę z kolcami.

Po udanej akcji wysiądź z wagonu i wyrusz prosto. Przed Tobą bardzo liniowa przeprawa wiążąca się z koniecznością przejścia przez kilka zniszczonych wagoników metra. Warto się naturalnie dobrze po drodze rozglądać, bo natrafisz na co najmniej jedne zwłoki z zapasami. Wkrótce dotrzesz do znacznie większej lokacji. Podejdź do zalanej centralnej części sali, by otrzymać nowe wytyczne.
- Metro: Last Light - poradnik do gry
- Metro: Last Light - poradnik do gry
- Metro Last Light: Bandyci
- Metro Last Light: Użyj wagonu, by dotrzeć do Wenecji cz.1
- Metro Last Light: Znajdź kogoś do pomocy przy odsunięciu wagonu
- Metro Last Light: Znajdź sposób na podniesienie bramy i otwarcie drogi
- Metro Last Light: Użyj wagonu, by dotrzeć do Wenecji cz.3
- Metro Last Light: Użyj wagonu, by przebić się przez pułapkę z kolców
- Metro Last Light: Użyj dzwonka, by wezwać prom
- Metro Last Light: Bandyci
- Metro: Last Light - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jeśli ktoś tu jeszcze bywa proszę o infor.qcję jak się rozstawia miny claymore na konsoli ps4/ps5?
Chodzi o to, że musisz się im pokazywać to oni będą się pojawiać na dziedzińcu, wybijesz wszystkich to ci się otworzy przejście do Pawła, ta brama, wcześniej w Pawła nie wal niczym bo i tak go chyba nie widać z tego co pamiętam, jedynie go słychać. Za Pawła się weźmiesz dopiero jak wybijesz całą resztę żołnierzy, będziesz po schodach za nim gonił, i wtedy przy każdym winklu rzucaj granata i po sprawie.
czyli dopoki nie rozwala bramy mam sie ciagle przemieszczac az sie beda pojawiac i brame rozwala? A zanim to nastapi w Pawla tylko granatami walic?
Musisz się przemieszczać, to cię zauważą i będą się pojawiać, wybij wszystkich aż w końcu otworzy się brama i zostanie ci sam Paweł, a w niego ładuj granatami i po sprawie.
A ja mam takie pytanie... bo chyba z 10 min pakowalem w tego Pawla cala amunicje zuzylem a on dalej siedzi na tym balkoniku,podchodzilem do tej bramy i nic wszystkich zolnierzy wybilem tez nic.Ze 3x na nowo zaczynalem i dalej to samo.. Jakies sugestie?
Kurde, właśnie skonczylem gre i miałem zle zakończenie. Czuje pewien niesmak, gdyż ksiazki obie przeczytałem i tam artem zyje, hajtnal się z Anną i nie było wybuchu :/
Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią).
U mnie pomgło
Gra ogólnie zje....dwabista:)
Szkoda że krótka:(
Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.
Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem
Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.
@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.
shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)
Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/
Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :)
shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.
@Sir Xan
Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :)
Jak dla mnie kompletna strata czasu.
Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD
http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?
@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!
No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
