Poradnik do gry Medieval II Total War Królestwa - Zasady polityki poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Zasady polityki
Gdy pragniesz utrzymać stosunki pokojowe z przygraniczną frakcją oraz je polepszyć:
- Nie koncentruj zbyt licznych sił wojskowych w garnizonach przygranicznych miast/zamków, powoduje to niezadowolenie frakcji, która graniczy z tak umocnioną prowincją.
- Składaj daninę ( podarunki ), w postaci skromnych sum złota ( florenów), bądź w postaci "legendy mapy" ( działa nawet jeżeli jesteś w stanie wojny z tym, którego pragniesz "uspokoić"
- Przyjmuj lecz nie proponuj z twej inicjatywy, propozycje umowy handlowej.
Gdy tylko odwiedza cię dyplomata bądź księżniczka z tą propozycją, powinieneś wysuwać kontrofertę, typu "Przyjmiemy umowę handlową, jeżeli zapłacicie XXX" kwoty florenów.
Pamiętaj jednak iż to ile zażądasz odbije się w efekcie na zadowoleniu/niezadowoleniu posłańca. Kwota akceptowana przez komputer oraz pozostawiająca go z nastrojem radości to suma do 500set florenów. Możesz żądać więcej z identycznym efektem, jeżeli posłaniec obcej frakcji przybywa bezpośrednio do jednego z twych uzdolnionych dyplomatów, bądź postaci kluczowych np. Generał
- Jeżeli masz możliwość, zakładaj sojusze poprzez wydanie księżniczki, bądź wykorzystaj "wspaniałe" stosunki z uspokojonym już sąsiadem ( minimalny poziom stosunków między-frakcyjnych na sojusz to "dobre" )
- Przed planowanym atakiem na sojusznika, zerwij sojusz, prawa handlowe, dostęp wojskowy za pomocą dyplomaty ( twoja reputacja nie ucierpi ).
- Znakomitą metodą na polepszanie sytuacji między frakcyjnych, jest oddanie sąsiadowi w darze jednej z mało wartych, wysuniętych i podatnych na ataki prowincji, za przeciwległą granicą.
Przy odrobinie szczęścia, frakcja zza przeciwległej granicy zaatakuje słabą prowincje twojego obdarowanego sąsiada. W ten sposób zyskasz wspólnego wroga z frakcją, z którą zamierzałeś polepszyć sytuacje polityczne. Koniecznie po zyskaniu wspólnego wroga z sojusznikiem, zaproponuj prawo dostępu wojskowego. Np.
Przyjmijmy że grasz Turcją ( ciemnozielony kolor), i obawiasz się że królestwo Antiochii ( C ) - zaatakuje i odbierze Twą prowincje (A). Twoja frakcja to śmiertelny wróg Antiochii oraz Królestwa Jerozolimy, więc wysyłasz dyplomatę do Egiptu ( B ), którego sojusz i militarna pomoc znacznie ułatwiła by twój rozwój wewnętrzny kraju ( nie musiał byś obciążać się kosztami nadmiernej niepotrzebnej armii ).
Oddajesz prowincje "A", Egiptowi jako dar, w następnej propozycji ofiarujesz dostęp wojskowy.
Odczekaj turę, po czym ponów rozmowy dyplomatyczne oraz zaproponuj umowę handlową oraz zażądaj dostępu wojskowego od Egiptu.
Istotne jest to by stosunki w momencie żądania o dostęp wojskowy były na poziomie "wspaniałe", bądź przynajmniej " dobre"
Co tracisz:
- prowincje
Co zyskujesz:
- sojusznika z obustronnym dostępem wojskowym, który w najlepszym przypadku będzie bronił twoich zachodnich granic od oddanej prowincji (A), prowadząc aktywną wojnę z Królestwem Jerozolimy oraz Antiochii jednocześnie
- Czas na ulepszanie ekonomi/handlu bez zbędnych wydatków na nadmierne wojsko