Zakon Krzyżacki - Budownictwo i Ekonomia | TEUTONIC | Medieval II Total War poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
BUDOWNICTWO/EKONOMIA
Budownictwo i ekonomia Zakonu różni się od standardów zachodnioeuropejskich, mimo iż wykorzystuje najwięcej z jego elementów.
Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków Zakonu, wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.
Miasto (kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta
2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )
3. Zacznij rozwijać Handel:
4. Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka
5. Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki
6. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia
7. Budynki typu kościoły / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka )
8. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności
9. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.
10. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( szczegóły patrz w rozdziale ARMIA)
11. Potrzebujesz co najmniej jedno miasto z budynkiem typu " WIELKA KATEDRA" do rekrutacji biskupów, niezbędnych do skutecznej/szybkiej chrystalizacji wschodnich ziem pogańskich.
12. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.
13. Budowa wież obronnych / balistycznych/ armatnich jest kosztowna i zbędna, o ile miasto nie jest obiektem kluczowym, bądź o ile nie spodziewasz się żeby dane miasto było celem ataków nieprzyjaciela.
14. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów ( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.
15. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną słowo "gildia", szczególną uwagę zwróć na budynek poniżej ).
Niezwykle cenny nabytek, zwiększający handel we wszystkich posiadanych miastach.
Zamek(kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.
2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( warsztat grabarski > kowala > płatnerza > płatnerza dla ciężko zbrojnych > mistrza płatnerstwa > warsztat płatnerski)
3. Ulepszenia budowli według kolejności:
a. Stajnie
b. Koszary
c. Łuszczarz
d. Areny turniejowy, gdy tylko będą dostępne
4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj kaplice zamkowe, oraz bibliotekę/akademię.
5. Wypatruj z niecierpliwością za gildą płatnerzy, propozycja pojawi się na zamku w którym często szkolisz jednostki/ masz najwyższy poziom kowala/płatnerza oraz poziom rozbudowy zamku to minimum "forteca"
6. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.
Poniższa mapa ukazuje najbardziej rozsądne rozlokowanie zamków/miast ( byś wiedział co i kiedy zmienić by uniknąć problemów na przyszłość),
Czarne kropki to lokacje miast/zamków, literka wskazuje rodzaj obiektu.
Ważne jest by jednostki pilnujące przygranicznych miejscowości z garnizonów zamkowych, miały szybki prosty dostęp do każdego miasta. Rozlokowanie zamków/miast według powyższego schematu zminimalizuje ryzyko utraty jakiegokolwiek miasta - do minimum, działa skutecznie dla wszystkich frakcji obecnej kampanii.
Dodatkowe informacje: Kilka razy zdarzy się iż przybędzie Generał Angielski, który zamierza wymazać swoje grzechy zabijając niewiernych. Nie dość że wesprze cię jego własnym wojskiem, to jeżeli zabije wystarczająco wielu żołnierzy wroga - zapłaci nawet 5000 sztuk złota/florenów. Aby zapłacił maksymalną sumę, używaj jego formacji do pogoni za uciekającym wojskiem wroga, w ten sposób uniknie narażenia życia. Nabije niezbędne doświadczenie za które zapłaci wyznaczoną sumę. 5000 florenów to zapłata za doświadczenie jego formacji na 3x Srebna Belka, jest to 6ósty poziom awansu.