Wlk. Księstwo Litewskie - Budownictwo i Ekonomia | TEUTONIC poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
BUDOWNICTWO/EKONOMIA
System rozbudowy pod względem ekonomii nie różni się niczym od standardów zachodnich, lecz jest limitowany w rozwoju dopóki Wlk. Księstwo nie przyjmie Chrześcijaństwa. Głównym źródłem przychodów są podatki, handel ( w tym sprzedaż nadwyżek produkcji żywności). Jednak zanim Księstwo Litewskie przyjmie Chrzest, nie posiada kościołów, ich odpowiedniki to ołtarze, za pomocą których może również rekrutować unikatowe formacje. Zanim zdecydujesz się na budowę któregoś z kilku dozwolonych ołtarzy, upewnij się czy zyskasz to czego oczekujesz ( informacje o budynku, prawy przycisk myszy na ikonie budowli ), jeden wybrany ołtarz przypada na jedno wybrane miasto.
Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków Księstwa, wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.
Miasto (kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta ( kolejne drogi będą dostępne po przyjęciu Chrześcijaństwa )
2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )
3. Zacznij rozwijać Handel:
4. Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka
5. Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki
6. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia
7. Budynki typu ołtarz / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka )
8. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności
9. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.
10. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( szczegóły patrz w rozdziale ARMIA)
11. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.
12. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów ( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.
13. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną słowo "gildia", szczególną uwagę zwróć na budynek poniżej ).
Poprawia poziom szczęścia o 5%, jest to unikatowy budynek wyłącznie dla tej frakcji
Zamek(kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste ), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.
2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( warsztat grabarski > kowala > płatnerza i)
3. Ulepszenia budowli według kolejności:
a. Stajnie
b. Koszary
c. Łuszczarz
4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj ołtarze zamkowe.
5. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.
Poniższa mapa ukazuje najbardziej rozsądne rozlokowanie zamków/miast ( byś wiedział co i kiedy zmienić by uniknąć problemów na przyszłość),
Czarne kropki to lokacje miast/zamków, literka wskazuje rodzaj obiektu.
Ważne jest by jednostki pilnujące przygranicznych miejscowości z garnizonów zamkowych, miały szybki prosty dostęp do każdego miasta. Rozlokowanie zamków/miast według powyższego schematu zminimalizuje ryzyko utraty jakiegokolwiek miasta - do minimum, działa skutecznie dla wszystkich frakcji obecnej kampanii.