Zasady bitwy (multi player) w Medieval II Total War Królestwa poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Zasady bitwy (multi player)
W trybie multiplayer ( gra wieloosobowa ), podobnie jak i w podstawowej części Mediewal 2 Total War.
Host ( właściciel servera ), niemal zawsze wyznacza zasady bitwy. Aby się upewnić, wystarczy wpisać w ramce rozmowy "rules?", lub "any rules?".
Zasady zostały przyjęte z myślą o zbalansowaniu bitwy, na przykład niemal zawsze można się spotkać z zasadą braku słoni oraz artylerii.
Wyjaśnienie skrótów używanych do ustalenia zasad bitwy:
1. "no arty", "no art." - zakaz użycia artylerii
2. "no ele" - zakaz użycia słoni
3. 8 cav - ( cav - skrót od kawalerii z ang. cavalery ) nie możesz używać więcej niż 8smiu formacji jazdy ( warto dopytać "+gen?" , jeżeli padnie odpowiedz typu "yes" , oznacza że chodzi o 8 kawalerii + dodatkowa generała, w przeciwnym razie generał jest wliczany w limit standardowej kawalerii, wyjątek jeżeli preferujesz generała w innej formacji niż konna )
4. "4 ha" lub "4 ca" - nie możesz używać więcej niż 4rech formacji jazdy strzeleckiej
5. " no guners" - zakaz użycia jednostek strzelających bronią palną
6. "no Camel guners" - zakaz użycia strzelców na wielbłądach
7. " no raiters" - zakaz użycia strzelców konnych Cesarstwa Niemieckiego
Popularne zasady:
1. 8 cav,no ele, art. - co oznacza 8siem konnicy max, brak słoni oraz artylerii ( jak widzicie ludzie stosują kombinacje )
2. 8x cav, 2x ele, 4x ha,cammelguners,raiters max, rest all allowed - osiem kawalerii, dwie formacje słoni, cztery formacje konnych łuczników/kuszników ( ogólnie strzelców ) , oraz strzelców wielbłądzich i raiterów ( strzelców Cesarstwa Niemieckiego ) max, reszta dozwolona. ( te zasady są znacznie mniej popularne, ale bardziej realistyczne, zalecane użycie z rozmiarem formacji "olbrzymie"), nazwa tych zasad to "EmpireBattle rules"
Sam przebieg bitwy na zasadach standardowych ( 8 cav, no ele, art. ), to przeważnie masowy atak na przeciwnika, gdzie znacznie większe znaczenie od strategii/taktyki ma reflex/zręczność. Bitwy trwają od 3-10 minut maks, a kończą się w momencie gdy jednemu z graczy uda się wygrać w walkach konnicy na flankach, po czym zaatakować od tyłu główne szeregi przeciwnika a tym samym zmusić je do ucieczki.
Celem jest by zaatakować w sposób taki by spłoszyć armie przeciwnika. Spodziewajcie się składu armii typu:
- 8x HC ( ciężka kawaleria), 4-5 x HI ( ciężka piechota ), 3-4x S ( włócznicy ), 2x A ( kusznicy lub łucznicy )
- 4-5x HC ( ciężka kawaleria), 3-4x CA ( konni łucznicy/kusznicy), 3-4x S ( włócznicy/ pikinierzy ), 4x HI ( ciężka piechota)
To typowe najbardziej popularne składy armii na standardowych zasadach.
W niekonwencjonalnych zasadach na przykład "EmpireBattle rules", trudno przewidzieć skład armii, jest on różnorodny w zasadzie od taktyki danego gracze, mimo wszystko dostosowany do wymaganych zasad. Bitwy trwają od 10 do nawet 30 minut.