Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zasady bitwy (single player) w Medieval II Total War Królestwa poradnik Medieval II: Total War - Królestwa

Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019

Zasady bitwy (single player)

- prowadząc bitwy, pamiętaj że najważniejszym w potyczce, nie jest wykrwawienie armii wroga i swojej nawzajem tylko wywołanie efektu "paniki", kiedy to armia wroga ucieka na całej linii. Zawsze kontynuuj pogoń póki to możliwe, tym samym przy odrobinie szczęścia i w miarę uczciwej propozycji jak na realia gry - oddaj wyłapanych za okup, chyba że preferujesz wygrywać na "szlachetnych" zasadach i wypuszczać jeńców ( znacznie utrudni ci to prowadzenie wojny, w przeciwieństwie do wypuszczenia za okup ) .

- jeżeli komputer posiada sporą ilość formacji dystansowych, a sam preferujesz atak - wykorzystuj mięso armatnie np. chłopów lub inną podobnie tania jednostkę np. milicje.

Komputer ma AI taki że otwiera ogień do tego co najbliżej ( wyjątek artyleria gdzie preferuje od razu strzelać w twojego generała ), i kontynuuje ten obstrzał niezależnie od znaczenia/wartości danej jednostki. Wykorzystuj to na swoją korzyść, skup ostrzał przeciwnika na bezwartościowych jednostkach łatwych do uzupełnienia, a elitarnymi w tym samym czasie atakuj swobodnie, zgodnie z twą wolą ( nie powinni ponieść znacznych strat od ostrzału).

- Najlepsze składy twojej armii jeżeli chodzi o uniwersalność oraz skalę i przy tym w miarę realną bitwę:

a. 4x Ciężka kawaleria, 2x Lekka Kawaleria , 4x Włócznicy, 2-4x ciężka piechota, 2x łucznicy lub kusznicy

b. 2x Ciężka kawaleria, 2x Lekka kawaleria, 2x Włócznicy, 2x ciężka piechota, 2x łucznicy ( lub brak dystansowych ).

Armie w składzie tego typu, odpowiednio dowodzone, są w stanie poradzić sobie niemal z każdą standardową armią komputera na poziomie trudności "średni/średni" , oraz nie wymagają kosmicznych kosztów utrzymania.

( W powyższej regule występuje zależność od tego jaką armią grasz, oraz z jakimi armiami walczysz, armie Europy Zachodniej specjalizują się w twardej obronie oraz twardym uderzeniu, jednak nie są tak mobilne/szybkie jak armie zachodu, gdzie do walki z takimi niezbędna jest spora ilość formacji do walki na dystans.)

- Statystyki jednostek/formacji mogą być omylne. Dla przykładu porównajmy >>>

Na pierwszy rzut oka widać iż statystyki Feudalnego Rycerza są lepsze od Imperialnego, logiczny wniosek się nasuwa że Rycerze Imperialni są słabsi od Feudalnych - Zasady bitwy (single player) - Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Na pierwszy rzut oka widać iż statystyki Feudalnego Rycerza są lepsze od Imperialnego, logiczny wniosek się nasuwa że Rycerze Imperialni są słabsi od Feudalnych. Mylny wniosek, proszę zwrócić uwagę na "Zdolności w zarysie", a dokładnie na "skuteczny przeciw pancerzom". Dzięki tej zdolności, rycerze Imperialni będą wygrywać z feudalnymi podczas starcia w zwarciu. Rycerze Imperialni są po prostu znacznie skuteczniejsi przeciwko wszelkim formacją pieszym używającym ciężkich pancerzy. Te zdolności tyczą się również charakterystyce jednostek z podstawowej wersji Mediewal II Total War. Można to z łatwością przetestować w praktyce. Warto więc zapamiętać na przyszłość by nie porównywać jednostek powierzchownie podobnych - wyłącznie względem statystyki.