Zasady bitwy (single player) w Medieval II Total War Królestwa poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Zasady bitwy (single player)
- prowadząc bitwy, pamiętaj że najważniejszym w potyczce, nie jest wykrwawienie armii wroga i swojej nawzajem tylko wywołanie efektu "paniki", kiedy to armia wroga ucieka na całej linii. Zawsze kontynuuj pogoń póki to możliwe, tym samym przy odrobinie szczęścia i w miarę uczciwej propozycji jak na realia gry - oddaj wyłapanych za okup, chyba że preferujesz wygrywać na "szlachetnych" zasadach i wypuszczać jeńców ( znacznie utrudni ci to prowadzenie wojny, w przeciwieństwie do wypuszczenia za okup ) .
- jeżeli komputer posiada sporą ilość formacji dystansowych, a sam preferujesz atak - wykorzystuj mięso armatnie np. chłopów lub inną podobnie tania jednostkę np. milicje.
Komputer ma AI taki że otwiera ogień do tego co najbliżej ( wyjątek artyleria gdzie preferuje od razu strzelać w twojego generała ), i kontynuuje ten obstrzał niezależnie od znaczenia/wartości danej jednostki. Wykorzystuj to na swoją korzyść, skup ostrzał przeciwnika na bezwartościowych jednostkach łatwych do uzupełnienia, a elitarnymi w tym samym czasie atakuj swobodnie, zgodnie z twą wolą ( nie powinni ponieść znacznych strat od ostrzału).
- Najlepsze składy twojej armii jeżeli chodzi o uniwersalność oraz skalę i przy tym w miarę realną bitwę:
a. 4x Ciężka kawaleria, 2x Lekka Kawaleria , 4x Włócznicy, 2-4x ciężka piechota, 2x łucznicy lub kusznicy
b. 2x Ciężka kawaleria, 2x Lekka kawaleria, 2x Włócznicy, 2x ciężka piechota, 2x łucznicy ( lub brak dystansowych ).
Armie w składzie tego typu, odpowiednio dowodzone, są w stanie poradzić sobie niemal z każdą standardową armią komputera na poziomie trudności "średni/średni" , oraz nie wymagają kosmicznych kosztów utrzymania.
( W powyższej regule występuje zależność od tego jaką armią grasz, oraz z jakimi armiami walczysz, armie Europy Zachodniej specjalizują się w twardej obronie oraz twardym uderzeniu, jednak nie są tak mobilne/szybkie jak armie zachodu, gdzie do walki z takimi niezbędna jest spora ilość formacji do walki na dystans.)
- Statystyki jednostek/formacji mogą być omylne. Dla przykładu porównajmy >>>
Na pierwszy rzut oka widać iż statystyki Feudalnego Rycerza są lepsze od Imperialnego, logiczny wniosek się nasuwa że Rycerze Imperialni są słabsi od Feudalnych. Mylny wniosek, proszę zwrócić uwagę na "Zdolności w zarysie", a dokładnie na "skuteczny przeciw pancerzom". Dzięki tej zdolności, rycerze Imperialni będą wygrywać z feudalnymi podczas starcia w zwarciu. Rycerze Imperialni są po prostu znacznie skuteczniejsi przeciwko wszelkim formacją pieszym używającym ciężkich pancerzy. Te zdolności tyczą się również charakterystyce jednostek z podstawowej wersji Mediewal II Total War. Można to z łatwością przetestować w praktyce. Warto więc zapamiętać na przyszłość by nie porównywać jednostek powierzchownie podobnych - wyłącznie względem statystyki.