Budownictwo i ekonomia uniwersalna w Medieval II Total War Królestwa poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
BUDOWNICTWO/EKONOMIA Uniwersalna
Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków służą dla większości frakcji ( unikatowe systemy rozbudowy rozpisane są oddzielnie w dziale danej frakcji), wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.
Miasto (kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta
2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )
3. Zacznij rozwijać Handel:
- Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka
- Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki
4. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia
5. Budynki typu kościoły / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka przy nazwie miasta na mapie świata )
6. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności
7. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.
8. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( 2x strzelecka, 2x włócznicza)
9. Potrzebujesz co najmniej jedno miasto z budynkiem świątynnym na przykład typu " WIELKA KATEDRA" do rekrutacji wyższych kapłanów (np.biskup), niezbędnych do skuteczniejszego/szybszego nawrócenia ziem innowierców.
10. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.
13. Budowa wież obronnych / balistycznych/ armatnich jest kosztowna i zbędna, o ile miasto nie jest obiektem kluczowym, bądź o ile nie spodziewasz się żeby dane miasto było celem ataków nieprzyjaciela.
14. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów
( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.
15. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną - słowo "gildia" ).
Zamek(kolejność według znaczenia ):
1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.
2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( np. warsztat grabarski > kowala > płatnerza > płatnerza dla ciężko zbrojnych > mistrza płatnerstwa > warsztat płatnerski)
3. Ulepszenia budowli według kolejności:
a. Stajnie ( nowe formacje konne, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
b. Koszary ( nowe formacje piechoty, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
c. Łuszczarz ( nowe formacje strzeleckie, oraz liczebniejsze do rekrutacji )
d. Areny turniejowy, gdy tylko będą dostępne ( doświadczenie dla formacji konnych )
4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj kaplice zamkowe, oraz buduj dodatkowe budynki typu odlewnie, rusznikarz itp.
5. Wypatruj z niecierpliwością za gildą płatnerzy, propozycja pojawi się na zamku w którym często szkolisz jednostki/ masz najwyższy poziom kowala/płatnerza oraz poziom rozbudowy zamku to minimum "forteca" ( atak szkolonych jednostek poprawiony o +1).
6. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.