Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budownictwo i ekonomia uniwersalna w Medieval II Total War Królestwa poradnik Medieval II: Total War - Królestwa

Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019

BUDOWNICTWO/EKONOMIA Uniwersalna

Poniższe procedury rozbudowy miast/zamków służą dla większości frakcji ( unikatowe systemy rozbudowy rozpisane są oddzielnie w dziale danej frakcji), wydają się być najlepszym rozwiązaniem dla najbardziej wymagających, jednocześnie liczących na zyski oraz potęgę armii.

Miasto (kolejność według znaczenia ):

1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy miasta

2. Buduj Pola Uprawne ( farmy / połączone farmy / płodozmian/ nawadnianie )

3. Zacznij rozwijać Handel:

- Punkt Handlu Żywnością > Rynek > Targowisko > Wielki Rynek > Dzielnica Kupiecka

- Nabrzeże kupieckie > Magazyn > Doki

4. Port > Mała Stocznia > Duża Stocznia

5. Budynki typu kościoły / duży ratusz buduj wyłącznie w pierwszej kolejności gdy niezadowolenie obywateli miasta jest poniżej 100% ( żółta główka przy nazwie miasta na mapie świata )

6. Kowali, odlewnie, akademie buduj w ostatniej kolejności

7. Strażnice/ koszary miejskie buduj/ rozbudowuj wtedy gdy kościoły oraz siedziby władz zawodzą.

8. Garnizon miasta powinien wynosić - 5 formacji ( 2x strzelecka, 2x włócznicza)

9. Potrzebujesz co najmniej jedno miasto z budynkiem świątynnym na przykład typu " WIELKA KATEDRA" do rekrutacji wyższych kapłanów (np.biskup), niezbędnych do skuteczniejszego/szybszego nawrócenia ziem innowierców.

10. Priorytetem jest rozbudowa miasta na większe ( np. kamienny mur itp. ), gdy tylko przyjdzie wiadomość iż "miasto się rozrasta". Zwlekanie powoduje niezadowolenie mieszkańców.

13. Budowa wież obronnych / balistycznych/ armatnich jest kosztowna i zbędna, o ile miasto nie jest obiektem kluczowym, bądź o ile nie spodziewasz się żeby dane miasto było celem ataków nieprzyjaciela.

14. Do miast w których nastroje pogarszają się z niewiadomych przyczyn, wysyłaj szpiegów

( zalecane posiadanie co najmniej jednego szpiega we wszystkich przygranicznych miastach ), pomogą oni w zdemaskowaniu wrogich szpiegów, rozpuszczających buntownicze plotki/propagandę.

15. Zawsze kupuj okazyjne budynki ( wszystkie budynki oferowane w wiadomościach specjalnych które prawie zawsze noszą przed nazwą główną - słowo "gildia" ).

Zamek(kolejność według znaczenia ):

1. Buduj drogi ( piaszczyste/brukowane), zawsze w pierwszej kolejności, do maksymalnego możliwego poziomu na dany stopień rozbudowy zamku.

2. Buduj/ulepszaj budynki rzemiosła zbrojeniowego - priorytet ( np. warsztat grabarski > kowala > płatnerza > płatnerza dla ciężko zbrojnych > mistrza płatnerstwa > warsztat płatnerski)

3. Ulepszenia budowli według kolejności:

a. Stajnie ( nowe formacje konne, oraz liczebniejsze do rekrutacji )

b. Koszary ( nowe formacje piechoty, oraz liczebniejsze do rekrutacji )

c. Łuszczarz ( nowe formacje strzeleckie, oraz liczebniejsze do rekrutacji )

d. Areny turniejowy, gdy tylko będą dostępne ( doświadczenie dla formacji konnych )

4. Gdy nie masz niczego z priorytetów na liście do budowy, zbuduj i ulepszaj kaplice zamkowe, oraz buduj dodatkowe budynki typu odlewnie, rusznikarz itp.

5. Wypatruj z niecierpliwością za gildą płatnerzy, propozycja pojawi się na zamku w którym często szkolisz jednostki/ masz najwyższy poziom kowala/płatnerza oraz poziom rozbudowy zamku to minimum "forteca" ( atak szkolonych jednostek poprawiony o +1).

6. Z rozbudową zamku na wyższy poziom nie musisz się spieszyć, chociaż jest to zalecane.