Nowogród - Armia (1) | TEUTONIC poradnik Medieval II: Total War - Królestwa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

FRAKCJA IV - Nowogród

ARMIA Nowogrodu jest prawdopodobnie najbardziej uniwersalną w całej kampanii Mediewal 2 Total War Teutonic. Składa się z doborowych oddziałów ciężkiej piechoty, ciężkiej konnicy, konnicy strzeleckiej, oraz najmocniejszej artylerii. W okresie wczesnym jest słaba oraz bazuje na nieregularnych formacjach nomadów czy wieśniackich strzelcach kuszniczych/łuczniczych.
Prawdziwy rozkwit nabiera w okresie średnim, gdzie zaczynają się pojawiać coraz bardziej wyborowe formacje, z każdej dziedziny do specyficznego przeznaczenia. W taktyce użycia można stosować metody walki podjazdowej, jak i otwarte frontowe ataki. Ta armia tak jak i wojska Zakonu Krzyżackiego potrafi po prostu miażdżyć formacje wroga na polu walki. Począwszy od silnych ostrzałów znakomitej lekkiej jazdy strzeleckiej oraz ciężkiej, kończąc na elitarnych formacjach piechoty.
Zalecane Formacje/Regimenty
Do Garnizonów miast zalecane formacje to:

Nic specjalnego, gdyby nie rzucające się w oczy niskie koszty werbunku, utrzymania. Pyzatym formacja może wchodzić w skład garnizonu miasta ( zerowe koszty utrzymania ). Statystykami oraz dzielnością nawiązuje do typowych oddziałów chłopskich.

Podobnie jak z milicją łuczniczą, tyle że poprawiony atak pociskami, w raz nim koszty rekrutacji.

Standardowe oddziały milicji włóczniczej dla garnizonów miejskich. Nic specjalnego.
Do Garnizonów zamków zalecane formacje to:

Niskie koszty utrzymania klasyfikują tę "formacje" jako oddział garnizonowy zamków. Potrafią utrzymać porządek wśród mieszkańców, oraz radzą sobie w obronie podczas wczesnego okresu.