Misja 17 - Chyba widziałem kotecka | Solucja LEGO Marvel Super Heroes 2 Poradnik LEGO Marvel Super Heroes 2
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Na początku misji musisz przedostać się do Egiptu. Na miejscu czekać będzie na ciebie Faraon, który ma dla ciebie kilka wyzwań. Pierwsze wyzwanie dotyczy wyścigu na wielbłądzie, drugie pokonaniu przeciwników, a trzecie faktycznej misji w grobowcu. Grobowiec zawierać będzie całe mnóstwo zagadek do rozwiązania i pułapek do ominięcia. Na końcu zadania czekać będzie cię walka z Żywą Mumią.
Dotrzyj do Egiptu i ukończ wyzwania
Na początek przedostań się do Egiptu i porozmawiaj z faraonem. Zadanie jakie od niego otrzymasz dotyczyć będzie kilku wyzwań. Pierwszym z nich będzie wyścig na wielbłądzie dookoła Egiptu. Ważnym tu jest, by ukończyć go w wyznaczonym przez grę czasie (złoto-1:10min).
Po ukończeniu wyścigu czekać będzie cię druga próba. Próba polega na pokonaniu kilkunastu przeciwników, którzy swoją droga nie stanowić będą żadnych problemów. Jak tylko ich pokonasz będziesz mógł przejść do próby trzeciej. Jak będziesz gotowy porozmawiaj ponownie z faraonem i wejdź do grobowca, by kontynuować tryb fabularny.
Przejdź przez grobowiec
Na początku skorzystaj z laserów postaci Kapitan Marvel i zniszcz złote statuetki po lewej stronie. Z klocków rozsypanych na ziemi stwórz ramię, którym zakręć, by przemieścić wiązkę światła na bramę obok.
W następnym pomieszczeniu zniszcz posąg Anubisa i skorzystaj z ukrytej pod nim platformy jako Doktor Strange, by narysować odpowiedni kształt. Kształt ten znany już jest z poprzedniej misji (misja z runami), dlatego nie powinieneś mieć żadnych problemów z jego narysowaniem. Na ziemi znajdziesz cztery klocki reprezentujące cztery symbole na ścianach. Ustaw je nad drzwiami korzystając z Doktora Strange w kolejności widocznej na powyższym obrazku, a kamienne wrota otworzą się. Po drugiej stronie znajdziesz portal, który musisz aktywować jako Doktor Strange.
Druga faza w grobowcu będzie należeć do Hulka i Kapitana Ameryki. Podejdź jako Hulk do pękniętej ściany i zniszcz ją, by klocki schowane za nią rozsypały się na ziemi. Z owych klocków stwórz pająka, na którym można jeździć. Za jego pomocą przechodź z jednego usypu ziemi do drugiego, by odsłaniać kolejne części. Z części tych zbuduj dynamit, który podłożony zostanie pod wrota oraz detonator, na którym będziesz musiał zawiesić jedną postać (Kapitan Ameryka).
Po zniszczeniu drzwi zacznij się przemieszczać korytarzem w dalsze zakątki grobowca. Omijaj pułapki i naciśnij czerwony przycisk, by umożliwić Hulkowi przedostanie się na drugą stronę. Po drugiej stronie pozbądź się skorpiona i nacierających na ciebie wrogów, a z klocków ze zniszczonych pojemników stwórz platformę dla Kapitana Ameryki. Użyj jej jako ta postać i rzuć tarczę w stronę czerwonego przycisku na ścianie. W ten sposób otworzą się kolejne wrota, a ty będziesz mógł przeskoczyć na drugą stronę.
Po drugiej stronie wskocz do wody jako Hulk i zniszcz pękniętą ścianę na końcu korytarza. Za ścianką znajdziesz przycisk, który aktywuj jako Kapitan Ameryka, a cały korytarz zapełni się wodą. W ten sposób przedostaniesz się do kolejnej lokacji. W kolejnej części grobowca znajdziesz mały posąg, który musisz przesunąć na prawą stronę.
Korzystając z dowolnej postaci przeskocz przez pole z pułapkami, zabij skorpiona i naciśnij przycisk znajdujący się po lewej stronie. Kolejne zadanie to zniszczenie złotych ozdób na posągu po prawej stronie. Z klocków zbuduj panel sterowania i użyj go jako Kapitan Marvel. Zauważysz małą zagadkę, która może być trudna w zrozumieniu. Musisz ułożyć wzór oka, by kamienne wrota obok otworzyły się. Każdy element układanki, po jego przesunięciu może się zaświecić. Świecące klocki będą tymi, które musisz przesunąć.
W następnym korytarzu użyj postaci Doktora Strange i cofnij czas (zębatki czasowe maksymalnie w lewo). W ten sposób na ziemi rozsypią się klocki, z których musisz zbudować przełącznik. Na końcu zawieś się na nim, by otworzyć kolejne wrota.
Korzystając z postaci Kapitana Ameryki przeskakuj nad ruchomymi piaskami, a na końcu drogi zeskocz na dół i naciśnij przycisk na ścianie, by umożliwić przejście Hulkowi. W kolejnym korytarzu zniszcz klepsydrę i stań jako Hulk na płycie naciskowej. Następnie zmień postać na Kapitana Amerykę i skorzystaj z wysuniętych drążków na ścianie, by przedostać się nad przepaścią.
Na końcu drogi naciśnij przycisk, by ponownie umożliwić Hulkowi przejście przez korytarz. Jak tylko przedostaniesz się nim na drugą stronę, wyrwij ze ściany element z zielonymi uchwytami, a z rozsypanych w ten sposób klocków na ziemi stwórz drugi przełącznik, na którym zawieś postać Kapitana Ameryki.
Pokonaj Żywą Mumię
Kolejny etap misji to walka z Żywą Mumią. Po pierwsze unikaj pułapek w postaci ruchomych piasków. Po drugie musisz unikać ataków specjalnych bossa, czyli promieni świetlnych. W momencie jak boss aktywuje promień świetlny, z sufity zaczną spadać klocki. Przejdź więc na prawą stronę i stwórz z nich platformę dla Kapitana Ameryki, po czym wejdź na nią i odbij promień świetlny w stronę Żywej Mumii.
Po przeprowadzonym ataku boss ucieknie, a ty zostaniesz zaatakowany przez różnego rodzaju sługusów. Pokonaj ich jak najszybciej, by główny wróg wrócił na swoje miejsce. W tym momencie aktywuje on kolejny atak specjalny, odsłaniając tym samym pękniętą ścianę po lewej stronie. Zniszcz ją jako Thor, a z rozsypanych na ziemi klocków ponownie stwórz platformę dla Kapitana Ameryki i po raz kolejny odbij wiązkę świetlną w stronę bossa.
Końcowy etap to po prostu okładanie Żywej Mumii. Jego pole ochronne przestanie działać więc możesz użyć do tego dowolnej postaci z twojego arsenału. Pokonanie wroga automatycznie zaliczy tę misję, a ty w nagrodę otrzymasz nowy żeton postaci - Horus.