Shipwreck Island (2) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Odnaleźć skarb
Rozejrzyj się po sypialni państwa Srebrnookich. Weź stojący na kredensie mały dzbanek. W górnych szufladach kredensu znajdziesz srebrnika, w dolnych krakersy (dwie porcje, trzeba kliknąć dwukrotnie). Otwórz szafę, a zdobędziesz kolejnego srebrnika. Zajrzyj także pod dywan przy łóżku, a powiększysz swoje zbiory o drugi fragment pirackiej flagi.
Posiadanym superkluczem otwórz kufer przy łóżku - pozyskasz srebrnika oraz drewnianego banana. Banana wsadź do misy z drewnianymi owocami (zgodnie ze wzorem na obrazku nad misą), stojącej na stoliku po prawej. Otworzy się skrytka w ścianie, z której zabierz drewnianą płytkę (kompas 3). Wsiądź do łodzi (po prawej) i przemieść się na dół.
Na początek udaj się do studni po lewej i weź stojący przy niej duży dzban. Obadaj samą studnię - okaże się, że brak w niej korby. Zainstaluj więc na niej tę, którą skradłeś z dźwigu przy okręcie i zakręć nią (kliknij studnię). Pozyskasz trzecią drewnianą płytkę (kompas 2). Po ponownym kliknięciu na studnię zdobędziesz srebrnika.
Przejdź do grobu, gdzie pojawił się Srebrnooki. Zagadnij go, po czym wykonaj na nim rytuał voodoo odsyłający zmarłych w zaświaty, czyli rytuał przywołujący umarłych od końca. Użyj zatem arkusza voodoo na Roverze i wybierz następujące zaklęcia: 13 - 2 - 5 - 6.
Dzięki temu otrzymasz od Aleksandra trzeci fragment trzeciej flagi. Wróć pod domek na drzewie, gdzie zbadaj otwór w gębie wyrytej na ostatnim z pni (tym najbardziej po prawej) - znajdziesz krakersy.
Maszeruj do lasu (w prawo). Tak trafisz na rozdroża, w centrum których znajdują się dwa ścięte pnie. Sprawdź najpierw ten usytuowany nieco wyżej.
Zagadka jest losowa, więc trudno podać jedno rozwiązanie, choć bardzo możliwe, że w przypadku pierwszego pnia jest ono dla wszystkich graczy takie samo (mnie powtarzało się przy każdej próbie). A zatem - zainstaluj na pniu kompas 1, obróć go (klikając z jego prawej bądź lewej strony), tak by w otworach kompasu znalazły się ciemne koła wypalone na pniu. Strzałka na kompasie pokaże kierunek, w którym należy iść. Przy prawidłowym ustawieniu Jolly powie, że zaznacza ów kierunek na pniu. Dzięki temu po najechaniu na pień kursorem będzie on od razu widoczny. Z fotki powyżej wynika, że jest to wschód (kliknij stosowny kursor kierunkowy, wskazujący przejście do kolejnej lokacji, a nie ten widoczny na pniu).
Jeśli powyższy opis nie zadziała, oznacza to, że masz jednak inne ustawienie kół już na pierwszym pniu. Wówczas sprawdzaj po prostu każdy z kompasów metodą, którą podałam. Czasami to, jaki kompas należy ulokować na pniu, jest oczywiste (układ kół na pniu jest identyczny z układem na którymś z kompasów), czasami niekoniecznie. Często trzeba nałożyć na pień jeden kompas, dopasować otwory w nim do kół na pniu, po czym nałożyć drugi kompas, obrócić go i dopiero wtedy da się ustalić kierunek. Zdarzyło mi się nawet, że musiałam zainstalować na pniu aż trzy kompasy. Generalnie - im mniej jest kół na pniu, tym jest trudniej i trzeba użyć większej liczby kompasów. Przy dwu kołach raczej na pewno należy wykorzystać aż trzy kompasy, przy trzech kołach prawdopodobnie wystarczą dwa.
Ostatecznie masz zaliczyć cztery takie pnie - na każdym określić kierunek, dopasowując kompas lub kompasy, co zostanie skomentowane przez bohatera, po czym udać się w stronę, którą wskazuje strzałka.