Groggy Island (1) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Groggy Island
Dołączyć do załogi
Po rozmowie z gubernatorem i opuszczeniu twierdzy skieruj się do miasta (w lewo). Zbadaj beczki stojące przed tawerną (z lewej i prawej strony wejścia). Pod jedną znajdziesz kolejne krakersy, pod drugą srebrnika. Wejdź do Stumble Inn.
Natychmiast Jolly'ego zaczepi Howell, proponując mu dołączenie do załogi. Zgódź się - musisz jakoś spłacić gubernatora. Otrzymasz szansę zostania pirackim kucharzem, o ile przyrządzisz ulubioną potrawę kapitana: salamagundi. Porozmawiaj także z siedzącym przy sąsiednim stoliku Melvinem (dowiesz się więcej o kapitanie Srebrnookim) oraz z Daveyem - jeśli umiejętnie pokierujesz rozmową - to znaczy obiecasz odkupić mu zaginiony kapelusz - otrzymasz srebrnika. Na trzecim stoliku stoi kosz krakersów - skorzystaj z okazji i zaopatrz się w kolejne trzy.
Pogadaj też z siedzącym na beczce napuszonym piratem Puggym, właścicielem knajpy. Dostaniesz następne krakersy. To samo (kolejna porcja krakersów) stanie się, gdy zagadniesz siedzącego przy stole po lewej szalonego pirata - wysłuchaj też jego opowieści o skarbie zgubionym na Cannibal Island.
Zdobyć przepis na salamagundi
Wreszcie wejdź do kuchni (przejście na wprost, w głębi ekranu). Niestety, kucharz śpi jak zabity, trzymając w objęciach szynkę. Rozejrzyj się po kuchni - przetrząśnij stojący po prawej kosz, a znajdziesz srebrnika, zajrzyj też do pieca, gdzie schowane są krakersy.
Wreszcie przejrzyj zawartość biblioteczki, na trzeciej półce od góry stoją książki kucharskie. Niestety strona 49 w "Gotowaniu dla piratów", z przepisem właśnie na salamagundi, została wyrwana. Wróć do sali i o autora książki kucharskiej Rona Coppera wypytaj kolejno Puggy'ego, Melvina i kapitana.
Opuść tawernę i skieruj się na Żółwią Plażę (w lewo). Zainteresuj się kopcem z piasku (tuż przed łodzią). Zdobędziesz dwa żółwie jaja. Jeśli pogrzebiesz trochę bardziej znajdziesz drugi fragment pirackiej flagi. Teraz maszeruj do chaty na klifie (kursor po lewej).
Spróbuj zbliżyć się do domu, natychmiast odezwie się Ron. Zapytaj go o przepis na salamagundi. Niestety, Ron ma manię prześladowczą i dobrowolnie nie wpuści Jolly'ego na teren swojej posiadłości, co oznacza brak satysfakcjonującej konwersacji na każdy temat. Wróć na plażę (kursor po prawej) i podnieś leżącą na piasku sieć rybacką. Rozepnij ją pomiędzy palmami w charakterze hamaka lub... trampoliny! Oczywiście skorzystaj z niej (łup Trampolina zgarnięty).
W ten sposób trafisz na teren posiadłości Rona, pogadaj z nim nareszcie - otrzymasz ciekawe zlecenie oraz książkę Voodoo dla piratów, a także arkusz zaklęć voodoo. Na początek musisz przepłoszyć siedzące na dachu domu Rona i okrutnie hałasujące ptaki. Sprawdź więc w książce voodoo, jakie będzie najlepsze do tego zaklęcie (użyj książki na Roverze). Dowiesz się, że oprócz zaklęcia do odstraszania bestii potrzebujesz czegoś, czym dane zwierzę się żywi. W przypadku mew będzie to ryba. Zanim udasz się do miasta, zbadaj jeszcze stojące przed domem Rona armaty. Znajdziesz trzeci kawałek pirackiej flagi.
Udaj się teraz na plażę, skąd zabierz niepotrzebny już hamak (sieć), a nuż jeszcze się do czegoś przyda. Uważnie przyjrzyj się palmom, pomiędzy którymi wisiał hamak - zdobędziesz kolejnego srebrnika. Maszeruj do miasta, gdzie zagadnij siedzącego w budce Scruffy'ego. Nabądź u niego rybę - albo za jednego srebrnika, albo w zamian za sieć. Przez plażę wróć do chaty Rona.
Rzuć okiem najpierw na książkę, w której u góry po prawej widnieje stosowne zaklęcie. Zapamiętaj układ obrazków.
Następnie wybierz arkusz zaklęć (użyj go na Roverze) i kliknij na nim kolejno te obrazki, jakie przed chwilą widziałeś w księdze (licząc od góry od lewej: 1 - 11 - 14 - 8).
Na koniec potraktuj ptaki marynowanym śledziem (musisz zdążyć, dopóki działa zaklęcie, to znaczy - dopóki Jolly czuje mrowienie i spowity jest różowawą poświatą). Po wszystkim pogadaj z Ronem - dostaniesz przepis na salamagundi.