Shipwreck Island (1) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Shipwreck Island
Odszukać Clarę
Po kładce opuść statek i zainteresuj się zwisającym z dźwigu bloczkiem, tuż nad stojącymi na brzegu beczkami. Rzuć też okiem na wspomniane beczki - znajdziesz porcję krakersów. Weź także leżącą pod dźwigiem linę oraz zainstalowaną z jego prawej strony korbę. Maszeruj do zatoki (kursor kierunkowy w centrum ekranu).
Tam skieruj się w prawo (do punktu widokowego), gdzie sprawdź kule przy armacie po lewej - znajdziesz srebrnika. Zbadaj też skrzynkę tuż obok - tym razem zdobędziesz krakersy. Przyjrzyj się także beczce prochu stojącej we wnętrzu dziwacznego drzewa - Jolly zapamięta, że ona się tam znajduje, a w ekwipunku pojawi się jej wizerunek. Wędruj do lasu (w prawo).
Przy kolejnym ciekawym drzewie najpierw przejdź w prawo i podnieś leżący na ziemi bloczek. Następnie obadaj pierwszą wyrytą w drzewie twarz (w dole po lewej) - pozyskasz kolejne krakersy. Przejdź poziom wyżej i sprawdź największą z trzech twarzy - oczywiście otrzymasz następną porcję krakersów. Po skierowanej w prawo górnej gałęzi maszeruj dalej (do lasu). Tak odnajdziesz Clarę - niestety, dalsze przejście zagradza potężny stos kamieni.
Oczyścić przejście
Kliknij wizerunkiem beczki z ekwipunku na blokadzie, a Jolly uda się po nią. Kiedy dotoczy beczkę do wielkiego drzewa, utknie - trzeba ją bowiem przetransportować jakoś na górną gałąź. Zanim się tym zajmiesz, zawróć na moment do punktu widokowego. W miejscu, gdzie we wnętrzu drzewa stała beczka, znajdziesz pierwszy fragment trzeciej pirackiej flagi. Weź go i wracaj pod drzewo z twarzami. Połącz ze sobą linę (zabraną spod dźwigu przy okręcie) i dwa bloczki (ten z dźwigu i ten znaleziony w tej właśnie lokacji). Otrzymasz bloczek z takielunkiem. Wejdź na szczyt drzewa (jeśli Jolly nie zechce się tam przemieścić, kliknij górną twarz), przejdź w prawo i przymocuj bloczek do winorośli u góry po prawej. Zejdź z drzewa (dolna twarz), przejdź w prawo i użyj wizerunku beczki z ekwipunku na zwisającym z gałęzi bloczku. Jolly dotoczy tam beczkę.
Teraz potrzebujesz czegoś, by przywiązać beczkę do bloczka. Tu przyda się druga winorośl - ta zwisająca po lewej. Odetnij jej kawałek kordelasem Srebrnookiego, znalezionym w skrzyni na statku. Przywiąż nim beczkę do bloczka. Wejdź na górną gałąź i wpraw mechanizm bloczka w ruch. Kiedy beczka wyląduje na ścieżce po prawej, skieruj się do lasu.
Ponownie kliknij wizerunkiem beczki na blokadzie, a Jolly dotoczy ją pod stertę kamieni. Wbij w beczkę kordelas Srebrnookiego i kliknij na Roverze arkuszem voodoo. Wybierz zaklęcie rozgrzewające żelazo.
Odblokować domek na drzewie
Kiedy droga będzie już wolna, Clara zaprowadzi Jolly'ego pod domek na drzewie. Niestety, okaże się, że dziewczyna zapomniała przywołującej "windę" kombinacji. Porozmawiaj z nią - dowiesz się, co to jest bakburta i sterburta oraz że kod ma coś wspólnego z datami urodzin. Zapytaj Clarę o jej datę - dziewczyna urodziła się w maju. Przejrzyj dziennik Srebrnookiego (kliknij nim na Roverze), na ostatniej stronie znajdziesz notatkę dotyczącą kombinacji. Z dziennika (ostatnia notatka) wiesz także, że Aleksander (ojciec Clary) obchodził urodziny w sierpniu. Potrzebujesz jeszcze daty urodzin jej matki (Mary Anne). W tym celu zawróć na moment do grobu i przeczytaj napis na nagrobku. Okaże się, że Anna Srebrnooka urodziła się w czerwcu. Wróć do drzewa, przy którym stoi Clara i złap za koło.
Zgodnie ze wskazówką z dziennika ster powinien być ustawiony na północ - taka też właśnie jest pozycja wyjściowa, uchwyt zakończony strzałką skierowany jest do góry. Teraz obróć koło 5x (miesiąc urodzin Clary - maj) w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), następnie 8x (miesiąc urodzin Aleksandra - sierpień) w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i 6x (miesiąc urodzin Mary - czerwiec) w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Jednak to nie wszystko - notatkę w dzienniku kończy słowo "północ", co oznacza, że znów trzeba ustawić ster w pozycji wyjściowej, w tym celu obróć koło 3x w lewo. Prawidłowe wykonanie zadania spowoduje spłynięcie z góry łodzi, którą Jolly i Clara dostaną się do domku na drzewie.