Shipwreck Island (1) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Shipwreck Island
Odszukać Clarę
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Po kładce opuść statek i zainteresuj się zwisającym z dźwigu bloczkiem, tuż nad stojącymi na brzegu beczkami. Rzuć też okiem na wspomniane beczki - znajdziesz porcję krakersów. Weź także leżącą pod dźwigiem linę oraz zainstalowaną z jego prawej strony korbę. Maszeruj do zatoki (kursor kierunkowy w centrum ekranu).
![]() | ![]() |
Tam skieruj się w prawo (do punktu widokowego), gdzie sprawdź kule przy armacie po lewej - znajdziesz srebrnika. Zbadaj też skrzynkę tuż obok - tym razem zdobędziesz krakersy. Przyjrzyj się także beczce prochu stojącej we wnętrzu dziwacznego drzewa - Jolly zapamięta, że ona się tam znajduje, a w ekwipunku pojawi się jej wizerunek. Wędruj do lasu (w prawo).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Przy kolejnym ciekawym drzewie najpierw przejdź w prawo i podnieś leżący na ziemi bloczek. Następnie obadaj pierwszą wyrytą w drzewie twarz (w dole po lewej) - pozyskasz kolejne krakersy. Przejdź poziom wyżej i sprawdź największą z trzech twarzy - oczywiście otrzymasz następną porcję krakersów. Po skierowanej w prawo górnej gałęzi maszeruj dalej (do lasu). Tak odnajdziesz Clarę - niestety, dalsze przejście zagradza potężny stos kamieni.
Oczyścić przejście
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Kliknij wizerunkiem beczki z ekwipunku na blokadzie, a Jolly uda się po nią. Kiedy dotoczy beczkę do wielkiego drzewa, utknie - trzeba ją bowiem przetransportować jakoś na górną gałąź. Zanim się tym zajmiesz, zawróć na moment do punktu widokowego. W miejscu, gdzie we wnętrzu drzewa stała beczka, znajdziesz pierwszy fragment trzeciej pirackiej flagi. Weź go i wracaj pod drzewo z twarzami. Połącz ze sobą linę (zabraną spod dźwigu przy okręcie) i dwa bloczki (ten z dźwigu i ten znaleziony w tej właśnie lokacji). Otrzymasz bloczek z takielunkiem. Wejdź na szczyt drzewa (jeśli Jolly nie zechce się tam przemieścić, kliknij górną twarz), przejdź w prawo i przymocuj bloczek do winorośli u góry po prawej. Zejdź z drzewa (dolna twarz), przejdź w prawo i użyj wizerunku beczki z ekwipunku na zwisającym z gałęzi bloczku. Jolly dotoczy tam beczkę.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Teraz potrzebujesz czegoś, by przywiązać beczkę do bloczka. Tu przyda się druga winorośl - ta zwisająca po lewej. Odetnij jej kawałek kordelasem Srebrnookiego, znalezionym w skrzyni na statku. Przywiąż nim beczkę do bloczka. Wejdź na górną gałąź i wpraw mechanizm bloczka w ruch. Kiedy beczka wyląduje na ścieżce po prawej, skieruj się do lasu.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ponownie kliknij wizerunkiem beczki na blokadzie, a Jolly dotoczy ją pod stertę kamieni. Wbij w beczkę kordelas Srebrnookiego i kliknij na Roverze arkuszem voodoo. Wybierz zaklęcie rozgrzewające żelazo.
Odblokować domek na drzewie
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Kiedy droga będzie już wolna, Clara zaprowadzi Jolly'ego pod domek na drzewie. Niestety, okaże się, że dziewczyna zapomniała przywołującej "windę" kombinacji. Porozmawiaj z nią - dowiesz się, co to jest bakburta i sterburta oraz że kod ma coś wspólnego z datami urodzin. Zapytaj Clarę o jej datę - dziewczyna urodziła się w maju. Przejrzyj dziennik Srebrnookiego (kliknij nim na Roverze), na ostatniej stronie znajdziesz notatkę dotyczącą kombinacji. Z dziennika (ostatnia notatka) wiesz także, że Aleksander (ojciec Clary) obchodził urodziny w sierpniu. Potrzebujesz jeszcze daty urodzin jej matki (Mary Anne). W tym celu zawróć na moment do grobu i przeczytaj napis na nagrobku. Okaże się, że Anna Srebrnooka urodziła się w czerwcu. Wróć do drzewa, przy którym stoi Clara i złap za koło.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Zgodnie ze wskazówką z dziennika ster powinien być ustawiony na północ - taka też właśnie jest pozycja wyjściowa, uchwyt zakończony strzałką skierowany jest do góry. Teraz obróć koło 5x (miesiąc urodzin Clary - maj) w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), następnie 8x (miesiąc urodzin Aleksandra - sierpień) w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i 6x (miesiąc urodzin Mary - czerwiec) w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Jednak to nie wszystko - notatkę w dzienniku kończy słowo "północ", co oznacza, że znów trzeba ustawić ster w pozycji wyjściowej, w tym celu obróć koło 3x w lewo. Prawidłowe wykonanie zadania spowoduje spłynięcie z góry łodzi, którą Jolly i Clara dostaną się do domku na drzewie.