Groggy Island (2) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Przyrządzić salamagundi
Przeczytaj go (kliknij nim na Roverze), przekonasz się, że potrzebujesz następujących składników: świeżych owoców lub warzyw, jajek na twardo, dwóch rodzajów świeżego lub marynowanego mięsa, wina, przypraw.
Zagadnij Rona - otrzymasz worek przypraw. Opuść jego domostwo - przy stojącym nieopodal drzewie zobaczysz małpkę ewidentnie wykonującą rytuał voodoo. Zwierzątku uda się zdobyć owoc, a że Jolly'emu również jest takowy potrzebny, musisz rozgryźć, których zaklęć użyła małpka (lub poprosić o wskazówkę papugę). Pomocne będą tu wydawane przez nią okrzyki oraz robione gesty (jeśli chcesz raz jeszcze zobaczyć małpkę zaklinającą drzewo, opuść na moment tę lokację - możesz powtarzać to aż do zapamiętania wszystkich figur i okrzyków).
Kiedy jesteś już pewien, że dobrze pamiętasz wszystkie wygibasy i dźwięki w wykonaniu małpki, przyjrzyj się arkuszowi zaklęć. Oznaczenia w rzędach po lewej odpowiadają wypowiadanym literom (od góry): A (romb), E (prostokąt), O (okrąg). Figury w kolumnach u góry odpowiadają wykonywanym gestom. Właściwy czar znajduje się na skrzyżowaniu tych dwu wytycznych. A zatem skoro małpka wykonała gest "ręce skierowane w lewo" jest to któreś z zaklęć w ostatniej kolumnie - które? To, które odpowiada wypowiedzianej przy tym literze E (10). Ręce w górze i stanie na jednej nodze w połączeniu z literą A to czar 3. Lekki przysiad z rękoma odwiedzionymi w bok plus litera E to zaklęcie 9, ręce w lewo i litera O to czar 15. Pomyślnie wykonany w takiej właśnie kolejności rytuał Jolly zapisze w księdze voodoo.
A zatem kliknij drzewo mango, po czym użyj na Roverze arkusza voodoo i wybierz stosowne zaklęcia. Spadnie owoc mango, który oczywiście podnieś. Wracaj do miasta i maszeruj do Stumble Inn. Porozmawiaj z kapitanem i Melvinem - dowiesz się, że potrzebne Jolly'emu wino znajdziesz u gubernatora.
Udaj się więc do fortu (po wyjściu z gospody - w prawo). Zaczep stojącego przed wejściem strażnika, który za nic nie zechce wpuścić Jolly'ego do środka. Masz teraz dwie możliwości: albo dać Rufusowi 5 srebrników, których ten się domaga (o ile tyle uzbierałeś), albo dostać się do gubernatora podstępem. Zauważ, że strażnik stoi pod palmą kokosową - możesz więc wykonać na niej rytuał voodoo, a ciężki orzech zrobi swoje. Zapukaj zatem w palmę, a potem użyj arkusza voodoo na Roverze - nie musisz już wskazywać kolejnych zaklęć, sekwencja ta została zapisana po prawej (podobnie jak poprzednia), wystarczy ją kliknąć.
Wejdź do fortu, gabinet gubernatora okaże się pusty. Masz zatem niepowtarzalną okazję rozejrzeć się. Zbadaj sekretarzyk po lewej, jest zamknięty. By go otworzyć, przesuń krzywo wiszący przy drzwiach świecznik. Teraz zajrzyj do sekretarzyka - znajdziesz czwarty fragment flagi oraz srebrnika. Z usytuowanego obok stojaka na wino zabierz jedną butelkę. W tym momencie usłyszysz, że nadchodzi gubernator - schowaj się więc szybko w szafie po lewej.
Po chwili będziesz mógł wyjść - sprawdź szafę, jest tam kolejny srebrnik. Opuść fort. Jeśli dałeś łapówkę Rufusowi, teraz możesz odzyskać swoje pieniądze. Wystarczy wykonać na palmie rytuał ze spadającym owocem, po czym przeszukać nieprzytomnego strażnika.
Z butelką wina maszeruj na plażę i do chaty Rona - flaszka jest zakorkowana i trzeba ją otworzyć, do czego wykorzystaj czaszkę w ogrodzeniu posiadłości. Teraz biegnij do gospody, gdzie udaj się do kuchni. Potrzebujesz jeszcze drugiego rodzaju mięsa - szynka czule obejmowana przez kucharza będzie w sam raz. W tym celu w stojącym na stole (po prawej) moździerzu utłucz pieprz. Zmielonym pieprzem potraktuj kucharza. Kiedy kichnie, upuści szynkę. Podnieś ją.
Zainteresuj się teraz ciut lepiej widoczną szafką na prawo od regału z książkami, a tuż za zadkiem kucharza. Znajdziesz kolejne krakersy. Posiadane żółwie jaja (z kopca na plaży) wrzuć do wrzącej wody w stojącym w piecu kotle. Po chwili Jolly wyjmie je ugotowane. A zatem masz już wszystkie niezbędne składniki, teraz wystarczy je wymieszać. Uczyń to w przygotowanej na stole misce, do której wrzuć zabraną podstępnie kucharzowi szynkę, marynowanego śledzia otrzymanego od Scruffy'ego, pozyskane dzięki zaklęciu mango, ugotowane przed chwilą żółwie jaja, przyprawy od Rona i wino z otwartej butelki skradzionej gubernatorowi (jeśli dopiero teraz zorientowałeś się, że flaszka jest zakorkowana, otwórz ją za pomocą czaszki w ogrodzeniu domu Rona). Potrawa gotowa (łup Yo Ho Ho zagarnięty). Jeśli nie karmiłeś papugi krakersami ani nie wydawałeś srebrników, powinieneś mieć 453 punkty, 8 srebrników, 24 krakersy i 1 pełną flagę.