Jolly Rover - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Ahoj tam, Graczu! Masz przed sobą poradnik do sympatycznej korsarskiej gry Jolly Rover. Tekst zawiera opis wszystkich wyzwań, przed jakimi staje główny bohater - Gajusz James Rover, zwany Jollym.
W trakcie rozgrywki otrzymujesz punkty, które przekładają się na kolejne rangi postaci w pirackim światku. Oba te elementy (punkty i rangi) widoczne są na belce w górze ekranu, tak że możesz na bieżąco śledzić swoje postępy w grze. Punktowane są wszystkie przedmioty, które lądują w ekwipunku (w dole ekranu) oraz czynności niezbędne do rozwoju fabuły. Podczas zabawy warto dokładnie penetrować lokacje, bowiem punkty pozyskuje się także za zbieranie znajdziek bonusowych (krakersów, srebrników i pirackich flag) - wszystkie zostały dokładnie omówione w ostatnim rozdziale, a w treści poradnika oznaczone są w taki sposób jak powyżej. Sympatycznym osiągnięciem są też tzw. łupy, większość z nich zdobywasz automatycznie, ale kilka jest opcjonalnych (szczegóły również w ostatnim rozdziale).
W grze funkcjonują tylko dwa kursory: kierunkowy - w kształcie kotwicy oraz ten pojawiający się na aktywnych obiektach - w postaci zaciśniętej pięści. Nie ma w ogóle opcji klikania PPM, jeśli chcesz wysłuchać komentarza bohatera na temat przedmiotu z ekwipunku, musisz go wyjąć i użyć na Roverze. To samo dotyczy dokumentów, które chciałbyś przeczytać.
Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz skorzystać z systemu podpowiedzi. Pierwszą wskazówką jest już wyświetlający się na pasku u góry tytuł zadania. Drugą można otrzymać, klikając na bohaterze, który zawsze wtedy przypomina, na czym w danej chwili należy się skupić. O to samo warto zapytać też siedzącą w ekwipunku papugę (trzeba użyć jej na Roverze), która wypowiada się zarówno bardziej ogólnie na temat sytuacji Jolly'ego, jak i odpowiada na pytania dotyczące konkretnego problemu. Pierwsza taka informacja jest darmowa, kolejne są już płatne, a walutą akceptowaną przez papugę są krakersy. Kosztuje Cię to jednak za każdym razem 2 punkty, na dodatek pozbawiasz się szansy zdobycia jednego z łupów.
Niektóre zadania da się wykonać na dwa sposoby, np. stosując handel wymienny albo płacąc za daną rzecz (srebrnikami), używając podstępu lub przekupując rozmówcę. Wydane w taki sposób srebrniki również pomniejszają Twój dorobek punktowy (1 wykorzystany srebrnik to strata 8 punktów).
Menu mieści się w górnej części ekranu, a wśród jego opcji jest plansza z łupami oraz dziennik, w którym znajdziesz bonusy za zebrane krakersy, flagi i srebrniki, aktualną rangę bohatera i jego postęp w grze (punktowy i procentowy). W ustawieniach jest także możliwość znacznego przyspieszenia chodu Jolly'ego. Jeśli masz problem z rozeznaniem się w interfejsie, skorzystaj z zakładki Pomoc.
Miłego pięcia się po szczeblach pirackiej kariery!
Katarzyna "Kayleigh" Michałowska (www.gry-online.pl)
Autor Poradnika
Katarzyna Michałowska
Informacje o Jolly Rover - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 22, ilustracje: 330 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Jolly Rover - poradnik do gry
- Cannibal Island (4) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover.
- Cannibal Island (3) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover.
- Cannibal Island (2) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover.
- Cannibal Island (1) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover.
- Groggy Island (2) | Opis przejścia Jolly Rover poradnik Jolly Rover.