Wojna | Imperial Glory poradnik Imperial Glory
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Mimo, że w tej grze dużo "da się załatwić" kanałami dyplomatycznymi wojna jest jednak nieunikniona. Kiedy już wybuchnie i my najedziemy obce terytorium, na którym znajdują się wojska nieprzyjaciela (lub to na nas napadną), dojdzie do bitwy. Bitwę możemy rozegrać osobiście (w czasie rzeczywistym) lub zostawić jej rozstrzygnięcie komputerowi - na ekranie pojawi się stosowny monit z pytaniem i (jeśli wybraliśmy drugą możliwość) - wynik bitwy.
Możemy również (kiedy to my się bronimy), widząc zestawienie sił naszych i wroga, zdecydować się na wycofanie swoich wojsk, ucieczkę (retreat). Nasza armia opuści wówczas tę prowincję i uda się do najbliższej (sąsiadującej), w której nie ma wojska przeciwnika. Ta prowincja musi również należeć do naszego Imperium. Jeżeli tak nie jest to wojsko wycofa się do najbliższej prowincji neutralnej, a my będziemy musieli negocjować Right of Passage (Pozwolenie na Przejście Wojsk) z krajem, do którego ona należy, jeżeli chcemy by nasi chłopcy wrócili do domu.
Może się również zdarzyć, że to komputer będzie "nawiewał" z pola bitwy - zapyta nas wtedy łaskawie czy decydujemy się na pościg naszymi wojskami za uciekającym nieprzyjacielem. Jeśli "przytakniemy", być może uda nam się wziąć trochę jeńców (jeżeli wynaleźliśmy na Research Tree odpowiednie "techniki"), których z kolei będziemy mogli stracić lub puścić wolno - nasz wybór co do ich losów odbije się odpowiednio na Sympatii do naszego Imperium w świecie. |