Poradnik do gry - Mapa strategiczna | Imperial Glory poradnik Imperial Glory
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019
1 - Surowce (klawisze 1,2,3,4 rozwijają okienka Income-Expenses (dochodów-wydatków) pod ikonami surowców. Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.
2 - Opcje (klawisz ESC-Escape).
3 - Ekran ekonomii (albo inaczej: dochodów i wydatków - klawisz F9).
Po lewej stronie mamy produkcję w poszczególnych prowincjach oraz produkcję całkowitą (na dole po lewej). Pamiętaj, że Research Points produkowane są tylko w stolicach. Po prawej z kolei mamy wpływy z innych żródeł, takich jak: handel wewnętrzny i zewnętrzny (szlaki handlowe lądowe i morskie), traktaty handlowe, odzysk z rozwiązanych jednostek, złoto z wymiany Research Points. Jeśli chodzi o handel - znacznie bardziej dochodowy jest ten prowadzony z innymi państwami niż nasz handel wewnętrzny. |
Niżej po prawej mamy wydatki (na budynki, jednostki, okręty, etc., utrzymanie armii i floty, na Questy i zabiegi dyplomatyczne, naprawy i uzupełnienia, itp.). A jeszcze niżej - ogólne dane zbiorcze. Jednym słowem - jeśli jesteś księgowym ten widok powinien pieścić Twoje oczy ;-P.
4 - Data.
Gra rozpoczyna się w 1789 roku (Rewolucja Francuska) a kończy w grudniu 1830 (w trybie gry Score Victory) albo w momencie, kiedy podbijemy całą mapę (tryb kampanii Total Victory). Gra opiera się o system turowy, każda tura to jeden miesiąc.
5 - Wskaźnik Sympatii (Sympathy). Sympatia zostanie omówiona w osobnym rozdziale.
6 - Tryb Handlowy (Commercial View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Handlowym mapy strategicznej, a jej Trybem Militarnym). Handel omówiony w osobnym rozdziale.
7 - Tryb Militarny (Military View, klawisz Spacji przełącza pomiędzy Trybem Militarnym mapy strategicznej, a jej Trybem Handlowym). Omówienie w osobnym rozdziale poradnika.
8 - Ekran Statystyk (klawisz F8).
A na nim po lewej stronie mamy "fistaszki", których kliknięcie zobrazuje nam takie dane, jak m.in. produkcja, zapasy surowców, potencjał wojskowy, itp. poszczególnych państw (możemy je zaznaczać na mapie), a po prawej 4 "fistaszki dyplomatyczne" - ich kliknięcie pokaże nam (kolejno od góry): relacje między państwami, sojusze defensywne, kto z kim podpisał Right of Passage (Pozwolenie na Przejście Wojsk), wreszcie - systemy polityczne.
9 - Ekran Rekrutowania Jednostek (klawisz F2). Jednostki w osobnym rozdziale poradnika.
10 - Ekran Stawiania Budynków (klawisz - F1). Budynki w osobnym rozdziale poradnika.
11 - Wskaźnik systemu politycznego. Pokazuje jaki system polityczny rządzi danym państwem (można to również sprawdzić na ekranie statystyk - klawisz F8). Systemy polityczne omawiam w osobnym rozdziale.
12 - Informacja o budynkach.
Pokazuje jakie budynki zostały postawione w wybranej prowincji (z podziałem na ery - zakładki). W zakładce "Foreign Constructions" budynki o przeznaczeniu handlowym lub do aneksji. Na początku widzimy tylko nasze budynki na naszych terytoriach, ale wraz z wynalezieniem Spy Network u schyłku drugiej ery na Research Tree otwiera się przed nami możliwość szpiegostwa przemysłowego (Industrial Espionage), a tym samym podejrzenia, co inne państwa zdążyły wybudować.
13 - Ekran Newsów (klawisz F5).
Na nim możemy sprawdzić jakie to ważne wydarzenia zachodzą wokół nas (zakładka "Newsy"), takie jak: postawienie przez któreś z Imperiów jakiegoś budynku, podpisanie sojuszu, rekrutacja nowej jednostki, etc. "Wokół nas" dlatego, że wyświetlane newsy dotyczą tylko tych Imperiów, które znajdują się w naszej Strefie Wpływów (Area of Influence), chociaż o tym, że dane państwo wypowiedziało jakiemuś innemu wojnę również będziemy informowani, nawet jeśli te państwa znajdują się poza tą strefą. Dodatkowo newsy możemy filtrować poprzez klikanie odpowiednich ikon u góry ekranu. W zakładce "Economy" widzimy graficzny wykres prezentujący nam rozwój ekonomiczny interesującego nas Imperium - w skali roku, jak i w skali okresu, który zdążyliśmy już "ugrać". Ostatnia zakładka - "Diplomacy" dostarczy nam wiedzy na temat sojuszy bądź wojen, jakie poszczególne państwa ze sobą zawarły lub prowadzą.
14 - Ekran Armii (klawisz F7).
Po lewej stronie nasi dowódcy ze swoimi żołnierzami oraz nasze okręty wojenne plus ich położenie (gdzie przebywają), a po prawej nasze Akademie wojskowe (Military Academies) i porty oraz armie lądowe i okręty w nich stacjonujące. Niektóre Questy wymagają obecności konkretnych rodzajów żołnierzy czy okrętów w garnizonach (czyt. Akademiach) czy portach i ich zaznaczenia (wybrania) i robi się to właśnie na tym ekranie. |
15 - Ekran Dyplomacji (klawisz F3). Omówienie w osobnym rozdziale.
16 - Ekran Questów (klawisz F4). Omówienie w osobnym rozdziale.
17 - Research Tree (Drzewko technologiczne, wynalazków - klawisz F6). Omówienie w osobnym rozdziale.
18 - Przycisk "Następna Tura".
Kiedy podjęliśmy już wszystkie niezbędne decyzje, czas na ruch przeciwnika - klepiemy ten przycisk i... obserwujemy co się będzie działo :-).