Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Imperial Glory - poradnik do gry

Imperial Glory - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki - Oficerowie i Militia | Imperial Glory poradnik Imperial Glory

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Jednostki (każdego rodzaju) rekrutujemy klikając prowincję lewym przyciskiem myszy, potem wciskamy przycisk z napisem "Units" w lewym dolnym rogu ekranu i w oknie, które się pojawi wybieramy interesujący nas oddział, klikamy jego ikonę i... zaczyna się szkolenie (jeśli mamy na nie odpowiednie fundusze - złoto, Raw Materials i Populacja).

Na początek tabela prezentująca nazwy jednostek piechoty i kawalerii dla poszczególnych Imperiów. Nie dajmy się zwieść - mimo, że oddziały różnią się nazwami, to w gruncie rzeczy są one takie same dla każdego z Imperiów, jeśli chodzi o parametry i umiejętności.

 

Great Britain

France

Austria

Prussia

Russia

Militia

----------------

French Militia

Landwehr

Landwehr

Recruits

Light Infantry

Light Infantry

Voltigeurs

Grenzers

Grenzers

Light Infantry

Line Infantry

Line Infantry

Fusiliers

Musketeers

Musketeers

Musketeers

Improved Light

Riflemen

Tirailleurs

Jagers

Jagers

Jagers

Improved Line

Grenadier Guards

Grenadiers

Grenadiers

Grenadiers

Grenadiers

Elite Infantry

Black Watch

Imperial Guard

Royal Guard

Royal Guard

Ismailovski Guard

Hussars

Hussars

Hussars

Hungarian Hussars

Hussars

Hussars

Lancers

Lancers

Lancers

Uhlans

Uhlans

Cossacks

Dragoons

Household Cavalry

Grenadiers Cheval

Austrian Dragoons

Dragoons

Dragoons

Cuirassiers

Lifeguards

Cuirassiers

Cuirassiers

Cuirassiers

Czar's Guards

Artyleria (działa) oraz okręty wojenne noszą takie same nazwy dla wszystkich Imperiów.

Oficerowie - Jednostki - Oficerowie i Militia | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Oficerowie

Ci jegomoście, to (kolejno od lewej): Kapitan, Pułkownik (Colonel) oraz Generał (General). Potrzebni są oni nam zasadniczo tylko do tego, aby "dokładać" do nich jednostki, bo to właśnie figurki oficerów przesuwamy na mapie strategicznej (jednostki same, bez oficera, nie mogą się poruszać).

Kapitan (którego możemy rekrutować już po wybudowaniu Military Academy na początku gry), jako najniższy stopniem oficer (w grze), może mieć pod swoją komendą 3 dowolne jednostki (oddziały). Colonel (rekrutowany w Drugiej Erze po postawieniu Advanced Military Academy) - 4, a General (3 Era i Elite Military Academy) - 5. Oczywiście tych dwóch wyższych stopniem oficerów (Pułkownika i Generała) możemy się "dorobić" w naszej armii znacznie wcześniej - taki Kapitan może przecież awansować. Wystarczy, że weźmie udział w kilku bitwach (i przeżyje) - z każdą potyczką jego doświadczenie (experience) będzie rosło, aż osiągnie pułap nagradzany właśnie promocją na wyższy stopień. Aktualne doświadczenie oficera (jak również innych jednostek) sprawdzamy klikając na jego ikonie prawym przyciskiem myszy - to te żółte gwiazdki. Kapitan spożywa (stacjonując w naszej prowincji) 6 "jednostek" jedzenia (Food), Pułkownik - 7, a Generał - 8. Pamiętajmy, że oddziały jedzą wielokrotnie więcej w zależności od tego gdzie przebywają (patrz rozdział "Surowce" niniejszego poradnika). W czasie bitwy oficerów (ich postaci) nie widać na planszy, stanowią oni niczym nie wyróżniającą się cząstkę swoich oddziałów. I na tym można zakończyć opis dowódców - nie zauważyłem żadnego ich wpływu na oddziały którymi dowodzą.

Militia - Jednostki - Oficerowie i Militia | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Militia

Inaczej - pospolite ruszenie. Dostępna zaraz na początku gry (razem z Kapitanami) po postawieniu Military Academy. "Wcina" 10 jednostek jedzenia na turę stacjonując w jednej z naszych spokojnych prowincji. Zdolna walczyć tylko wręcz (nie ma z czego strzelać), nie może zajmować pozycji w budynkach, lasach, itp. Może jednak atakować jednostki przeciwnika okupujące takie pozycje i wtedy może wchodzić do budynków, do lasu, itd.

Mimo, że to najsłabsze oddziały w grze (sieroty nie potrafią nawet zmieniać formacji, atakują w kolumnie marszowej) stanowią (przynajmniej u mnie) trzon naszej armii - świetnie się nadają do roli "mięsa armatniego", które rzucamy na wrogą piechotę (najlepiej tą lepszą), tak by wiązała ją walką, a sami ostrzeliwujemi walczącą masę lepszymi jednostkami piechoty.

Dobrze również działa (na podobnej zasadzie) jako korek, którym zatykamy mosty, gdy wróg chce się nimi przeprawić przez rzekę - Jednostki - Oficerowie i Militia | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Dobrze również działa (na podobnej zasadzie) jako "korek", którym zatykamy mosty, gdy wróg chce się nimi przeprawić przez rzekę. Nieprzyjaciel męczy się z naszym pospolitym ruszeniem (stosunkowo tanim, łatwym i szybkim do ponownego zaciągnięcia), a my tymczasem grzejemy do niego niemiłosiernie z drugiego brzegu. Tak, to dobra jednostka jeśli chcemy oszczędzić strat naszym cenniejszym oddziałom.