Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV poradnik Hearts of Iron IV

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Produkcja

Produkcja wyposażenia to jedno z zagadnień, które jest ściśle połączone z rekrutacją jednostek i logistyką. Tylko poprzez właściwe zarządzanie każdym z wymienionych elementów jesteś w stanie odnieść zakładany sukces. W toku produkcji wyposażenia musisz zabezpieczyć odpowiednią ilość surowców, które będą wykorzystane dla wszystkich linii produkcyjnych. Wyprodukowane wyposażenie posłuży do wzmocnienia szeregów istniejących jednostek lub do konstrukcji nowych dywizji. Cały czas musisz kontrolować wszelkie zagadnienia logistyczne, żeby produkowane wyposażenie nie było przydzielane do magazynu, a służyło do zaspokojenia bieżących i przyszłych potrzeb armii.

W kwestii produkcji, szczególne znaczenie mają przypisane do niej modyfikatory dzięki którym jesteś w stanie osiągnąć duże skoncentrowanie produkcji i cały czas utrzymywać wydajność.

Ikona

Nazwa

Znaczenie

Limit wydajności produkcji - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Limit wydajności produkcji

Limit wydajności produkcji określa jak dużą wydajność może osiągnąć produkcja jeśli linia montażowa jest utrzymana dostatecznie długo.

Moc przerobowa fabryk - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Moc przerobowa fabryk

Współczynnik mocy przerobowej określa jak dużą ilość surowca fabryka przetworzy na wyposażenie w ciągu godziny.

Odporność fabryk na bombardowanie - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Odporność fabryk na bombardowanie

W czasie nalotu fabryki mogą ucierpieć na skutek bombardowania. Straty wpływają na wydajność produkcji, jeśli odporność jest na wysokim poziomie to straty gospodarcze nie będą dotkliwe.

Utrzymanie wydajności produkcji - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Utrzymanie wydajności produkcji

Wskazany współczynnik wpływa na utrzymanie takiego samego zakresu produkcji w sytuacji gdy dana linia montażowa zmienia projekt.

Wzrost wydajności produkcji - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Wzrost wydajności produkcji

Współczynnik określa ilość bonusowego wyposażenia, które uda się wyprodukować jeśli dla jednej linii montażowej bezie pracowało dużo fabryk.

Pamiętaj, że powyższe modyfikatory uzależnione są głównie od wprowadzonych praw, doradców politycznych i opracowanych technologii. Niektóre nacje mogą mieć też odgórnie przypisane niektóre modyfikatory i w zależności od sytuacji musisz poprawić ich stan lub umocnić. Najważniejszym aspektem każdej z linii produkcyjnej jest zgodność z szablonami dywizji. Jeśli produkujesz wyposażenie które wyłączyłeś z obiegu ze względu na to, że jest przestarzałe to trwonisz tylko moc przerobową fabryk. Musisz zwracać szczególną uwagę na wyposażenie, którego mogą używać wojska. Oczywiście jeśli będziesz produkował sprzęt, który nie ma pokrycia to gra do razu wyśle ci stosowne ostrzeżenie. Taka sama sytuacja nastąpi gdy włączysz do szablonu jednostkę, której podstawowe wyposażenie nie znalazło się na liniach produkcyjnych.

Spójrz uważnie na panel produkcji - Produkcja | Zbrojenia w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Spójrz uważnie na panel produkcji. W górnym jego obszarze masz statystykę przerobu wszystkich dostępnych surowców. Zielona cyfra oczywiście oznacza nadwyżkę surowca. W takiej sytuacji musisz jak najszybciej przerwać niektóre porozumienia handlowe o ile nie masz zamiaru w najbliższym czasie uruchomić linii montażowych, które będą wykorzystywać nadwyżkę.

Pod wartościami surowców znajdziesz omówione wcześniej modyfikatory. W zależności od postępów technologicznych i obranych kierunków rozwoju będą miały różne wartości. Na podstawie określonych modyfikatorów omówię zagadnienia związane z liniami montażowymi, ale zacznijmy od początku.

Linia montażowa to w pewien sposób kontrakt wiążący. Im dłużej utrzymujesz produkcję wyposażenia na danej linii tym większe ilości wyposażenia uda ci się wyprodukować. Do tego zagadnienia odnosi się współczynnik wydajności produkcji. Jeśli korzystasz z linii dostatecznie długo to zanotujesz spory wzrost uzyskiwanego wyposażenia, który możesz porównać z nową linią montażową dla takiego samego elementu, przy tej samej ilości fabryk zaangażowanych w linie produkcyjną.

Opłaca się utrzymywać produkcję wyposażenia nieprzerwaną, nawet jeśli ograniczysz zaangażowane w nią fabryki. Pamiętaj o tym, bo produkcja podstawowego zaopatrzenia jest jedyną drogą do utrzymania armii w dobrej kondycji. W przypadku linii montażowych i ich wydajności ważna jest też hierarchia. Pierwsza linia montażowa ma zawsze najwyższy priorytet w pozyskiwaniu surowców. Każda kolejna linia straci dostęp do surowców jeśli ich zabraknie. Przy każdej z linii zobaczysz strzałki za pomocą których możesz przesuwać kolejne linie montażowe bez konieczności przerywania produkcji. Jeśli brakuje ci surowców na produkcję najważniejszego elementu to warto przesunąć linię na szczyt hierarchii, żeby jako pierwszy uzyskał do nich dostęp. W tym samym czasie możesz działać w celu poprawy dostępu do surowców, a produkcja cały czas idzie pełną parą.

Oczywiście ważnym elementem jest tez moc przerobowa fabryk, która wpływa na to ile komponentów jest produkowanych przez określony budynek w skali dnia. Dla każdej linii montażowej możesz przypisać do 15 fabryk. Jeśli korzystasz z wysokiego współczynnika mocy przerobowej to warto rozbić fabryki na kilka linii, żeby zaspokoić bieżące zapotrzebowanie na kilka elementów jednocześnie. Jeśli wprowadzasz zmiany do szablonów to powinieneś w pierwszej kolejności skupić się na produkcji sprzętu dla uzupełnień, a dodatkowa moc przerobowa tylko to ułatwi. W takiej sytuacji warto zdegradować w hierarchii linie produkujące standardowe wyposażenie a na poczet uzupełnień otworzyć kilka równoległych linii skupiających maksymalną liczbę fabryk. W tym przypadku pomocny jest też modyfikator "wzrost wydajności produkcji", który nałoży bonus jeśli dla jednej linii korzystasz z 15 fabryk.

Jest to istotne z punktu widzenia siły bojowej armii. Jeśli wyłączasz z użytku stare karabiny, to automatycznie wszystkie dywizje korzystające ze starego szablonu stają się bezbronne. Musisz poczekać, aż wszystkie wnioski o uzupełnienie braków w wyposażeniu zostaną zrealizowane, żeby armia osiągnęła pełne spektrum możliwości.