Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV poradnik Hearts of Iron IV

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Informacje ogólne o badaniach

Możliwość opracowania nowych technologii to jeden z najważniejszych zabiegów w drodze do światowej dominacji. W zależności od od ogrywanej nacji w toku rozgrywki możesz podjąć ponad sto projektów badawczych przypisanych do jedenastu dziedzin. Jeśli grę rozpoczynasz od scenariusza osadzonego w 1936 roku to będziesz dysponował jedynie podstawowymi jednostkami, jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie gry tuż przed II Wojną Światową to rozwój technologiczny będzie o wiele bardziej zaawansowany.

Dla standardowej rozgrywki możesz osiągnąć maksymalny limit pięciu zespołów badawczych, które w tym samym czasie będą pracować nad różnymi projektami. Najważniejsze co musisz wiedzieć w tym zakresie, to fakt, że każdy zespół badawczy potrafi zabezpieczyć wyniki badań maksymalnie do 30 dni. Jeśli po zrealizowaniu jednego projektu nie podejmiesz natychmiast następnego, to bezrobotny zespół zabezpieczy pracę. Oznacza to, że do 30 dni możesz nie ustalać celu badań nic nie tracąc, jeśli jednak przekroczysz ten termin i dalej nie zainteresujesz się którymś z projektów, to każdy dzień powyżej trzydziestego bezie stracony.

Każda technologia przypisana jest do konkretnego progu czasowego, jak najbardziej zbliżonego do prawdy historycznej. Oczywiście w toku rozgrywki znajdziesz wiele technologii, które uczyniono uniwersalnymi żeby wyrównać szanse dla każdego kraju. W przeciwnym wypadku nie można by wyprodukować broni nuklearnej w Tybecie. Jeśli postępujesz w zgodzie z realiami historycznymi, to musisz poświecić na badania czas wynikający z modyfikatora podstawowego zredukowany przez premię do badań. Jeśli decydujesz się na prace nad rzadką technologią i chcesz rozpocząć projekt na długo przed prawdą historyczną to będziesz musiał liczyć się z karą za przedwczesne prace liczoną za każdy dzień otwarcia projektu niezgodnie z prawdą. Możesz redukować karę i podstawowy czas potrzebny na badania poprzez realizowanie wybranych celów narodowych. Jest to jedyny sposób, żeby uniknąć kar w tym zakresie.

Oczywiście wszystkie technologie rozmieszczone są na zasadzie drzewka zależności, lepsze warianty wymagają wcześniejszego opracowania słabszych i projekty są zablokowane względem siebie dopóki prace trwają w linii. Oczywiście dla jednej dziedziny jest kilka różnych linii zależności dlatego nie jesteś mocno ograniczony, ale musisz pamiętać, ze istnieją technologie, które wypierają się wzajemnie. W przypadku celów narodowych, opracowanie wariantu kolidującego z innym blokowało możliwość zmiany obranej ścieżki. W przypadku technologii masz pełną dowolność, ale jeśli opracowałeś całą linię projektów z których pierwszy kolidował z inną linią to cała linia zostanie zresetowana jeśli będziesz chciał zmienić ścieżkę.

Poniżej znajdziesz tabelę z podstawowymi informacjami o każdej z dostępnych zakładek technologicznych.

Ikona

Nazwa

Komentarz

Piechota - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Piechota

W ramach tej zakładki zdobędziesz dostęp do podstawowego wyposażenia piechoty oraz technologii, które w sposób bierny podniosą statystyki każdej z dywizji. Dodatkowo w ramach tej zakładki możesz podjąć pracę nad batalionami zmechanizowanymi. Poza tym oczywiście możesz opracować szablony dla sił specjalnych. Ta zakładka będzie ci towarzyszyć przez cały czas prowadzenia kampanii. Staraj się przede wszystkim rozwijać bierne statystyki jednostek oraz lepsze wersje karabinów.

Bataliony wsparcia - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Bataliony wsparcia

Poza podstawowym wyposażeniem dla wspomnianych batalionów znajdziesz tutaj dostęp do wszystkich typów jednostek pomocniczych. Pamiętaj, że każdy szablon dywizji pozwala na dodanie pięciu jednostek do standardowych batalionów ofensywnych. Odpowiedni dobór w tym zakresie może znacznie zwiększyć skuteczność twojej armii. Na początku gry postaraj się uzyskać dostęp do podstawowych modeli batalionów i z czasem je modernizuj.

Czołgi - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Czołgi

W zależności od prowadzonej nacji ta zakładka może być bardzo rozbudowana. Dla pośrednich krajów możesz przede wszystkim opracować modele czołgów lekkich, średnich i ciężkich. Warto zaznaczyć, że dla każdego typu jednostki możesz opracować trzy różne warianty, które pozwalają na zbudowanie artylerii samobieżnej, niszczyciela czołgów lub dział przeciwlotniczych. Jeśli zdecydujesz się na rozwój batalionów pancernych to powinieneś jak najszybciej rozpocząć badania w tym zakresie.

Artyleria - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Artyleria

Jak wskazuje nazwa zakładki, w tej części panelu badań opracujesz różne typy wsparcia dla jednostek. Dzięki temu możesz konstruować cztery typy jednostek - przeciwlotnicze, ogólne, rakietowe i przeciwpancerne. Każdy rodzaj wsparcia będzie szczególnie przydatny w określonych przypadkach dlatego nie powinieneś zaniedbywać tej dziedziny. Oczywiście poza modelami wyposażenia znajdziesz też technologie, które biernie wpływają na jego skuteczność.

Doktryny lądowe - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Doktryny lądowe

W zależności od wybranej ścieżki rozwoju zyskasz szereg korzystnych współczynników, które okażą się szczególnie przydatne w działaniach armii lądowych. Szczegółowe omówienie tej zakładki znajdziesz w dedykowanym rozdziale.

Marynarka - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Marynarka

Podstawową korzyścią z prac nad technologiami są oczywiście rozmaite modele statków. Ważne jest, że dzięki tej zakładce możesz podjąć pracę nad skuteczniejszym desantem wojsk co może się przydać w walce z wyspiarskimi nacjami i najazdami na terytorium innych kontynentów.

Doktryny morskie - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Doktryny morskie

Tak jak w przypadku armii lądowych, szczegółowe omówienie zagadnienia znajdziesz w osobnym rozdziale poradnika.

Lotnictwo - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Lotnictwo

W tym przypadku wszelkie projekty ograniczają się do nowych modeli jednostek. Pamiętaj, że dostęp do niektórych projektów uwarunkowany jest wynalezieniem silników odrzutowych w pierwszej kolejności. Dodatkowo warto wspomnieć, że część modeli samolotów może być przekształcona w ramach projektu w maszyny zdolne do startu i lądowania na lotniskowcach. Jeśli jesteś zwolennikiem działań w powietrzu to powinieneś zając się tą zakładką całkiem szybko.

Doktryny powietrzne - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Doktryny powietrzne

Technologie pozwalające na skuteczniejsze planowanie i realizowanie określonych działań. Więcej informacji znajdziesz w dedykowanym rozdziale.

Inżynieria - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Inżynieria

Badania w tym obszarze koncentrują się na zwiększeniu zasięgu wykrywania potencjalnych zagrożeń. Dodatkowo za pośrednictwem panelu możesz opracować technologie związane z bombą atomową i rakietami dalekiego zasięgu. Prace w tej zakładce powinieneś rozwijać sukcesywnie ze szczególnym wskazaniem na badania związane z bronią masowego rażenia.

Przemysł - Informacje ogólne o badaniach | Rząd w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Przemysł

Zakładka przemysłowa pozwala na dostęp do rafinerii paliw syntetycznych i wielu modyfikatorów korzystnych dla gospodarki kraju. Nie musisz koncentrować wszystkich sił w tym zakresie, ale warto już od początku gry zredukować czas potrzebny do wznoszenia budynków lub montowania wszelkiego wyposażenia. Jeśli dysponujesz wieloma surowcami naturalnymi to warto zwiększyć korzyści wynikające z ich wydobycia.