Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Personel wojskowy | Rząd w Hearts of Iron IV poradnik Hearts of Iron IV

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Personel wojskowy

Ostatnia część panelu poświęconego polityce umożliwia skorzystanie z pomocy ekspertów do spraw militarnych. Możemy określić i wprowadzić do naszego rządu dowódców armii lądowych, powietrznych i morskich. Poza tym możemy ustalić najwyższe dowództwo na które został przeznaczone aż trzy sloty. W każdym przypadku możemy zamieniać dowódców w myśl planowanych działań i naszego stylu gry.

Poniżej znajdziesz obszerny komentarz poświęcony poszczególnym oficerom.

Dowódca armii

W tym przypadku mamy do wykorzystania jeden slot i dwóch kandydatów. W zależności od tego czy będziemy prowadzić działania ofensywne czy skupimy się na defensywie możemy uzyskać dodatkowe modyfikatory do działań związanych z naszym stylem gry. Wybór oficera uzależniony będzie głównie od tego czy w nadchodzącym konflikcie wystąpisz jako agresor czy raczej pozostaniesz w defensywie i będziesz zażarcie bronił się na lądzie. Każdy z ekspertów wymaga odpowiedniego nakładu siły politycznej a decyzję o ich powołaniu możesz odłożyć do roku 1939.

Opis

Korzyści

Ekspert ataku

Koszt: 150

Atak armii +10%

Ekspert obrony

Koszt: 150

Obrona armii +10%

Dowódca marynarki

Oficer do spraw marynarki pozwala uzyskanie różnorodnych modyfikatorów niż w przypadku armii lądowych. Z obsadzaniem stanowiska powinieneś poczekać do momentu gdy będzie to rzeczywiście niezbędne. W międzyczasie zastanów się nad tym, czy rzeczywiście będziesz prowadził walki na morzu i co chcesz nimi osiągnąć. Ważne jest, żeby decyzje w tym zakresie były zbieżne z określonymi celami politycznymi i pozostałymi kierunkami rozwoju. Tylko w taki sposób możesz w pełni skorzystać z przysługujących premii i powoli budować swój sukces.

Opis

Korzyści

Rozstrzygająca bitwa

Koszt: 150

Atak okrętu liniowego +10%

Obrona okrętu liniowego +10%

Atak okrętu osłonowego +10%

Obrona okrętu osłonowego +10%

Ataki na konwoje

Koszt: 150

Skuteczność ataków na konwoje +15%

Dowódca lotnictwa

W tym przypadku oficer do spraw lotnictwa również wybierany jest dla jednego slotu. Korzyści płynące z powołania oficerów są typowo sytuacyjne. Jeśli zależy ci na rozwoju lotnictwa to jak najszybciej powinieneś powołać Reformatora lotnictwa, żeby od wczesnego etapu gry generował dodatkowe doświadczenie w tym zakresie. Z kolei dowódca odpowiedzialny za misje nocne również może okazać się przydatny gdy będziesz planował atak z zaskoczenia. W obu przypadkach dobrze się zastanów co jest zgodne z twoim stylem gry. Na pewno na pierwszy ogień powinien pójść reformator, ponieważ sytuacje w których skorzystasz z premii do misji nocnych będą pojawiać się dosyć rzadko.

Opis

Korzyści

Misje nocne

Koszt: 150

Kara za misje nocne -20%

Reformator lotnictwa

Koszt: 150

Przyrost doświadczenia lotnictwa +10%

Najwyższe dowództwo

Ostatnie sloty panelu poświęcone są dla najwyższych dowódców, którzy mogą być wybierani aż dla trzech slotów spośród pięciu kandydatów. Weryfikując uzyskane korzyści przy powołaniu określonych osobistości łatwo zauważyć, że wybór powinien być zdeterminowany twoim stylem gry i ogólną koncepcją armii. Ogólnie rzecz biorący z wyborem powinieneś poczekać do momentu, aż rozwiniesz dostatecznie swoja armię i będziesz gotowy do uderzenia. Poniżej znajdziesz komentarz dotyczący poszczególnych oficerów.

Opis

Korzyści

Broń pancerna

Koszt: 150

Atak dywizji pancernej +10%

Obrona dywizji pancernej +10%

Komentarz: Jeśli podstawą twojej armii są dywizje pancerne to bez wątpienia powinieneś wybrać tego oficera. Bez względu na to czy znajdziesz się w defensywie czy w natarciu możesz liczyć na lekki bonus do swoich działań co w połączeniu z innymi modyfikatorami może przeważyć o twoim sukcesie na polu bitwy.

Opis

Korzyści

Kawaleria

Koszt: 150

Atak kawalerii +10%

Obrona kawalerii +10%

Atak piechoty zmotoryzowanej +10%

Obrona piechoty zmotoryzowanej +10%

Komentarz: Pomijając wsparcie czołgów możesz rozwinąć armię pod kątem piechoty zmotoryzowanej. Wystawione przez ciebie dywizje uzyskają rozmaite modyfikatory bez względu na to w jakiej sytuacji się znajdziesz. Warto zaznaczyć, że uzyskane premie dotyczą również kawalerii co tylko podnosi atrakcyjność powyższego wyboru.

Opis

Korzyści

Desant z powietrza

Koszt: 150

Atak - desant powietrzny 2%

Obrona - desant powietrzny 5%

Zwrotność - desant powietrzny 5%

Komentarz: Działania sił specjalnych niejednokrotnie mogą przynieść korzystne rezultaty więc wraz z rozwojem lotnictwa strategicznego powinieneś poświęcić trochę środków na poczet powyższego oficera. Dzięki temu wszelkie działania podejmowane przez spadochroniarzy będą skuteczniejsze.

Opis

Korzyści

Dominacja powietrzna

Koszt: 150

Atak - dominacja 3%

Obrona - dominacja 3%

Zwrotność - dominacja 3%

Komentarz: Jeśli zdecydowałeś się na korzystanie z myśliwców to bez wątpienia powinieneś sięgnąć po dodatkowe modyfikatory z nim związane. W przypadku lotnictwa nie są to duże wartości, ale na pewno zwiększą ogólną skuteczność jednostek i ich zwrotność w powietrzu.

Opis

Korzyści

Desant morski

Koszt: 150

Szybkość desantu +10%

Komentarz: W tym miejscu mogliśmy spodziewać się eksperta do spraw marynarki wojennej, ale twórcy umożliwili uzyskanie dodatkowego współczynnika przyśpieszającego przerzut wojsk lądowych na linię brzegową innego kraju. Jeśli planujesz dominację na kilku kontynentach to bez wątpienia powinieneś zwrócić uwagę na ogólne współczynniki desantu i skorzystać ze wzmocnienia.