Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Mysterious Fissure | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 4: Mysterious Fissure

Ważniejsze fakty: drużynie udaje się odkryć kto powoduje masowe zasypianie mieszkańców oraz postanawia powstrzymać tę osobę

Biegnij prosto a następnie skręć w lewo - Mysterious Fissure | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Biegnij prosto a następnie skręć w lewo. Pokonaj znajdujących się tu przeciwników. Zabierz Raincoat (+10 do obrony, odporność na czar Sleep). Posuwaj się dalej tym samym korytarzem. Będziesz musiał pokonać kilku nowych wrogów.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Twin Ogre

Ataki specjalne: Throw Buddy (obrona -1)

Jak go pokonać: Kolejny w miarę prosty do pokonania gatunek przeciwników. W trakcie walki powinieneś podzielić swą drużynę na dwie grupy. Każda z nich atakuje jednego Ogre'a przy czym najpierw ma nastąpić cios specjalny (obojętnie jaki, mogą być nawet te najsłabsze) a następnie dobijające Combo. Przy odrobinie szczęścia potwory nie zdążą nawet odpowiedzieć!

Ilość doświadczenia za pokonanie: 27

Zabierz sakiewkę ze złotem (500 sztuk) i wracaj do miejsca startu. Wybierz drugą odnogę i ruszaj nią wgłąb jaskini. Zejdź na dół i skręć w prawo. Znajdziesz skrzynię a w niej Wing Boots (+15 ruch, +5 obrona, ochrona przed żywiołem Earth). Wracaj do głównego pomieszczenia. Wpadniesz tu na kolejnego nieznanego wroga.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Hammerhead

Ataki specjalne: Giga Spread (ogłusza kilku członków drużyny)

Jak go pokonać: Te dinozauropodobne stwory zabija się niemal identycznie jak Twin Ogre. Najpierw atakujesz ciosem specjalnym tego, który ma wyższe IP (czyli jest bliżej do zareagowania) a następnie dobijasz go zwykłym Combosem. Pozostali członkowie w identyczny sposób muszą się zająć drugim osobnikiem (w ostateczności powinny tu nawet wystarczyć zwykłe Combosy, są one jednak skuteczne tylko wtedy, gdy dwaj członkowie drużyny zaatakują jednocześnie).

Ilość doświadczenia za pokonanie: 33

Ruszaj dalej. W okolicy, oprócz kolejnych przeciwników oczywiście, znajdziesz:

  • Purifying Herb
  • 1500 sztuk złota (bronione przez kraby)
  • Bone Harp (osłabia obronę przeciwnika o dwa punkty)

Dopiero gdy pozbierasz te przedmioty ruszaj wgłąb jaskini. Dojdziesz do "zakręconej" skały. Wejdź najpierw na samą górę a następnie przedostań się (drugą ścieżką) do dalszej partii jaskiń. Ruszaj prosto. Podejdź do savepointu i zapisz stan gry. Pora na finałową konfrontację.

Zejdź do drugiej części jaskini - Mysterious Fissure | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Zejdź do drugiej części jaskini. Załączy się scenka, w trakcie której okaże się, że kolejna pieczęć została złamana. Pojawią się też gałki oczne.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Eyeball Bat

Ataki specjalne: Delta Burst

Jak go pokonać: Od razu będziesz musiał stoczyć walkę z aż czterema gałkami. Na szczęście dzięki savepointowi mogłeś zregenerować siły tak więc nie wahaj się i odpalaj najmocniejsze ciosy specjalne. W szczególności mam tu na myśli Ryudo i Marega. Roan powinien leczyć zranionych członków drużyny, Elena może natomiast skoncentrować się na czarach, np. Zap! czy nawet Zap! All. Pamiętaj, aby wybierać te ataki, które zadają największe obrażenia, ponieważ każda gałka ma 3000 punktów zdrowia.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 50

Dodatkowa nagroda za pokonanie gałek ocznych to kolejna, trzecia już, książka ze skillami. Przeznacz większość posiadanych punktów na jej jak najlepsze opanowanie a zdobyte skille porozdzielaj według uznania.

Niestety, okaże się, że pokonanie gałek nie załatwiło sprawy. Wygląda na to, że ktoś nimi tylko manipulował. W międzyczasie Selene zwoła posiedzenie w budynku rady miasta (Town Hall). Wyjdź na zewnątrz i udaj się tam (niedaleko zajazdu). Po niezbyt owocnej rozmowie z kapłanką drużyna na własną rękę rozpocznie poszukiwania mieszkańca wioski, który sprowadził nieszczęście na całą społeczność. Ryudo proponuje wrócić do Mysterious Fissure. Udaj się więc tam. Po przekroczeniu mostu wpadniecie na Airę. Zaprosi Was do swojego domu, aby się pobawić. No cóż, nie ma innego wyjścia. Wejdź za nią do chatki. Aira wskoczy do dziury, która zaprowadzi Was do kolejnej pieczęci. Okazuje się, że to Aira uśpiła mieszkańców, a ich dusze przeniosła w inne miejsce. Drużyna zostaje tam automatycznie teleportowana!

Ponownie znajdziesz się w The Garden of Dreams - Mysterious Fissure | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Ponownie znajdziesz się w The Garden of Dreams. Aira opowiem jak to chciała wszystkich uczynić szczęśliwymi i takie tam :-) Zachowanie Eleny spowoduje jednak, iż ucieknie.

Trzeba się będzie stąd wydostać! Na szczęście droga, która prowadzi do wyjścia z planszy jest identyczna. Znajdziesz się w dobrze znanym lesie (Lumir Forest), z którego skieruj się do wioski.

Po dotarciu do Mirimu Village załączy się scenka, w trakcie której Selene znęca się nad Sandrą. W pewnym momencie nadbiegnie Aira. Kapłanka zauważa oko Valmar na jej czole. Biegnij w stronę domu Sandry. Załączy się scenka, w trakcie której Elena będzie próbowała uratować Airę. Ta zaś, krótko mówiąc, zeświruje i teleportuje się. Elena straci przytomność. Gdy Selene odejdzie pojawi się Millenia. Wszyscy odbędziecie przydługawą rozmowę z matką Airy. Okazuje się, iż jedynym wyjściem z tej sytuacji jest odebranie jej oka Valmar. Spowoduje to jednak, iż Aira najprawdopodobniej straci swoją duszę. Zanim ruszysz dalej zapisz stan gry (niedaleko wejścia do jaskiń).

Wyjdź z wioski i skieruj się do Lumir Forest. Idź do The Garden of Dreams (niedaleko wejścia). Millenia otworzy portal, który zaprowadzi drużynę do... wnętrza Airy. Przejdź przez portal. Uwaga! Tak jak mówi Millenia, jeżeli nie masz wystarczająco dużo środków leczniczych to cofnij się do wioski ponieważ po przejściu przez portal nie będziesz mógł wrócić zanim nie rozwiążesz problemu!