Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Mini Słowniczek Grandiomaniaka, Zestaw Save'ów | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

ACT - skrót ten oznacza reakcję danej postaci, czyli wyprowadzenie ustalonego wcześniej ciosu (bądź też odpalenie czaru)

COM - po dotarciu do wskaźnika COM gracz wybiera rodzaj ataku, następnie zaś musisz zaczekać aż on się naładuje, czyli przejdzie do stanu ACT

CANCEL - dobrze wyprowadzony CRITICAL wywołuje anulowanie ciosu wroga, napis CANCEL symbolizuje, iż udało się go we właściwy sposób wyprowadzić

COMBO - skrót, który świetnie znają fani bijatyk :-) kombinacja ciosów pozwala na zadawanie większych obrażeń; im dalej będziesz się posuwał tym bardziej skomplikowane Combosy będziesz mógł wykonywać,; w bardzo prosty sposób można je łączyć - przykładowo, możesz postawić na następujące po sobie, szybkie ataki członków drużyny, wtedy bardzo łatwo można dobić nawet do Combo x20-x25...

COUNTER - kontratak, cios, który nie tylko blokuje cios przeciwnika, ale i zwiększa tym samym zadawane obrażenia, jest to świetny sposób na wygranie wielu pozornie trudnych walk, niestety, z kontratakiem dość ciężko jest wymierzyć, wystarczy chwila spóźnienia (tzn. przeciwnik jako pierwszy zaatakuje) i tylko jeszcze na tym stracisz.

CRITICAL - cios krytyczny zadaje mniejsze obrażenia niż Combo, jego właściwa rola to powstrzymanie ciosu przeciwnika, czyli anulowanie go; jest to podstawowa metoda na powstrzymywanie ataków przeciwnika; uwaga! najlepsze efekty uzyskuje się przez blokowanie tych ciosów przeciwnika, które są pomiędzy COM a ACT

EVADE - uniknięcie ciosu, umiejętność ta jest uzależniona od wielu czynników aczkolwiek największy wpływ na nią posiada odpowiednio wysoki wskaźnik MOV (ruch)

IP - pełna nazwa to Initiative Points, czyli punkty inicjatywy; ich ilość determinuje jak szybko można ładować kolejne ataki, czym więcej ich jest tym lepiej dla gracza :-)

MANA EGG - magiczne jaja pozwlają na wyuczanie się nowych czarów, tylko one pozwalają na odpalanie czarów, samodzielnie nie można się ich nauczyć

MC - pełna nazwa to Magic Coins, kupuje się za nie nowe czary oraz upgrade'uje posiadane (zdobywane za pokonywanie potworów)

MP - pełna nazwa to Magic Points, inaczej mana, dzięki niej można odpalać czary

SC - pelna nazwa to Special Coins, kupuje si za nie nowe ciosy specjalne oraz upgrade'uje posiadane (zdobywane za pokonywanie potworów)

SKILL BOOK - księga ze skillami pozwala na wyuczenie się dodatkowych umiejętności, które potem można przyporządkować każdej postaci, każda księga pozwala na wyuczenie kilku umiejętności, te, które już się posiada można upgrade'ować (podobnie jak ciosy specjalne i czary maksymalnie do piątego poziomu); aby uczyć się nowych umiejętności należy poświęcać Magic Coins oraz Special Coins

SP - pełna nazwa to Special Points, punkty te pozwalają na odpalanie ciosów specjalnych, to one zapewniają zadawanie największych obrażeń

Zestaw save'ow

Pod tym linkiem znajdziesz kompletny zestaw save'ów z gry Grandia II. Jeżeli masz problemy z przejściem jakiejkolwiek misji, zapraszamy do pobrania i skorzystania z owych save'ów. Specjalne tak je zapisywalem, aby osoby, ktore zechca je zassac mialy dostep do kazdej lokacji gry (nalezy je wypakowac do glownego katalogu z gra, tam gdzie jest plik wykonywalny .exe)