Zadania 1-9 | Rozdział I | Gothic II: Noc Kruka poradnik Gothic II: Noc Kruka
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019
Rozdział pierwszy: Zagrożenie
Porozmawiaj z Xardasem, a później przeszukaj jego wieżę. Jeżeli masz dobrą pamięć :-), od razu zauważysz, że jest w niej więcej przedmiotów do zebrania niż w podstawowym Gothicu II. Idź do pomieszczenia z kominkiem, użyj prawie niewidocznego przycisku (wysunięta cegła z prawej strony kominka), a otworzy się wielka metalowa brama na lewo od Xardasa - zabierz rzeczy z kufra. Udaj się na górę i przeczytaj księgi. Gdy już zbierzesz wszystkie przedmioty, wyjdź z wieży i skieruj się na ścieżkę. Najpierw udaj się nad jezioro, które znajduje się po lewej stronie. Przeszukaj lewy brzeg, a znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów, następnie wejdź do tunelu po prawej stronie jeziora. Zabij gobliny i młode polne bestie, a gdy wyjdziesz z tunelu - skieruj się do doliny. Spotkasz tam swojego starego znajomego Lestera (quest 2), poleć mu, żeby udał się na rozmowę do Xardasa. Potem wróć z powrotem na ścieżkę i idź dalej. Spotkasz kolejnego znajomego - Cavalorna. Pomożesz mu zabić bandytów, ale jeszcze nie w tej chwili. Najpierw idź i sam rozpraw się z jednym z nich, stojącym przy schodach. Wróć do Cavalorna i udajcie się razem do kryjówki bandytów (quest 3). W drodze do miasta trafisz na farmę Lobarta (questy 4-9), spotkasz też Grega i Canthara. Gdy już znajdziesz się w Khorinis, najważniejszą sprawą jest dostanie się do górnego miasta przed oblicze Lorada Hagena (quest 14). Najpierw jednak musisz zostać szanowanym obywatelem, co oznacza konieczność zdobycia obywatelstwa, a później przystąpienie do jednej z potężnych gildii - Magów Ognia, najemników lub strażników miejskich. Gdy obierzesz którąś z dróg - nowicjusza, strażnika czy najemnika Twoja decyzja będzie nieodwołalna. Aby zostać obywatelem Khorinis musisz nająć się na czeladnika u jednego z mistrzów (quest 24). Istnieje też łatwy sposób ominięcia starań o obywatelstwo i od razu przystąpienie do którejś z gildii (questy 15 - 17). Kolejnym ważnym zadaniem w tym rozdziale będzie rozwiązanie zagadki zaginionych ludzi (quest 13). Dzięki temu będziesz mógł w rozdziale drugim dołączyć do Wodnego Kręgu (quest 11) oraz do ekspedycji Magów Wody (quest 12). W tym rozdziale będziesz miał też możliwość rozprawienia się z gildią złodziei lub możliwość przyłączenia się do niej (opis znajdziesz w queście 44). Rozdział pierwszy kończy się w momencie, gdy dostaniesz się do Lorda Hagena i przyjmiesz od niego zadanie (quest 93).
1.Oko Innosa
Zadanie zleca: Xardas. [TK 1] Xardas poleca Ci przekonanie paladynów, aby oddali w Twoje ręce potężny artefakt, czyli Oko Innosa. W tym celu w rozdziale pierwszym musisz dostać się do Lorda Hagena, w drugim - zdobyć list od Kapitana Garona, a w trzecim - dostarczyć list Lordowi Hagenowi i udać się do klasztoru po artefakt. Tam dowiesz się, że Oko Innosa zostało skradzione i będziesz musiał wyruszyć w pogoń za złodziejem. Idąc tropem złodzieja dopadniesz poszukiwaczy, którzy zdołali akurat zniszczyć artefakt. Będziesz musiał go naprawić, a dokładny opis, jak to zrobić, znajdziesz we wstępie do rozdziału trzeciego.
2.Zioła dla Constantina
Zadanie zleca: Lester. [TK 3] Zbierz 10 roślin tego samego rodzaju, będziesz mógł powiedzieć strażnikom, że przynosisz je dla alchemika Constantina i zostaniesz bez problemu wpuszczony do miasta.
3.Bandyci Cavalorna Zadanie zleca: Cavalorn. [TK 4] Cavalorn prosi Cię o pomoc w zabiciu bandytów. Gdy to zrobisz, Cavalorn da Ci wiadomość, którą masz przekazać Vatrasowi w Khorinis. Nie czytaj jej, bo za dostarczenie otwartej wiadomość dostaniesz od Vatrasa o wiele mniej punktów doświadczenia. Oczywiście istnieje banalnie łatwy sposób, żeby zaspokoić swoją ciekawość - po prostu najpierw zapisz stan gry, przeczytaj list i z powrotem wczytaj poprzedni zapis. |
4.Jak się dostać do miasta Khorinis
Zadanie zleca: np. Maleth. [TK 5] Do miasta można się dostać na cztery sposoby. Można powiedzieć, że przynosi się zioła dla Constantina (quest 2). Można podać się za pracownika farmy, który potrzebuje pomocy kowala - jednak wtedy trzeba wyglądać jak farmer, więc nie wolno pomagać Gregowi (quest 10). Można skorzystać z glejtu, który proponuje nam Canthar - później za to trzeba będzie mu wyświadczyć pewną przysługę (quest 29). Albo po prostu zapłacić strażnikom 100 sztuk złota.
5.Ubiór roboczy Lobarta
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Farmer Lobart może sprzedać Ci ubranie robocze. Początkowo będzie żądał za nie 70 sztuk złota, ale obniży cenę, gdy wykonasz kilka prac na jego farmie (questy 6-9). Można zbić cenę maksymalnie do 30 sztuk złota.
6.Zebrać rzepę z pola
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Zbierz rzepę rosnącą na polu po prawej stronie i odnieś ją Lobartowi, który poprosi Cię o następną przysługę (quest 7).
7.Zanieść rzepy Hildzie
Zadanie zleca: Lobart. [TK 5] Po prostu masz zanieść zebraną rzepę Hildzie, która poprosi Cię o kolejną przysługę (quest 8).
8.Patelnia dla Hildy
Zadanie zleca: Hilda. [TK 5] Hilda poprosi Cię, abyś kupił dla niej u Canthara patelnię. Da Ci na to 20 sztuk złota. Po wykonaniu zadania, możesz liczyć raz dziennie na posiłek u niej.
9.Za butelkę wina
Zadanie zleca: Vino. [TK 5] Vino powie Lobartowi, że mu pomogłeś, pod warunkiem, że dostanie wino. Powinieneś już mieć przy sobie butelkę, którą dostałeś od Maletha. Jeżeli jednak nie masz, to możesz po prostu kupić u Canthara.