Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Gloomwood - poradnik do gry

Gloomwood - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami Gloomwood poradnik, solucja

W Gloomwood dużo czasu spędzicie w inwentarzu – możecie podnosić, łączyć i wyrzucać przedmioty żeby zwalniać sloty. Z tej strony poradnika dowiecie się o zarządzaniu inwentarzem o ograniczonej pojemności oraz o osobnym oknie dziennika (Journal).

Ostatnia aktualizacja: 7 września 2022

Zarządzanie inwentarzem w grze Gloomwood może być problematyczne - walizka bohatera ma ograniczoną pojemność (liczbę slotów). Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak dodawać, łączyć i usuwać przedmioty z inwentarza. Oprócz tego dowiecie się jakie zastosowanie ma dziennik (Journal) i co można w nim znaleźć.

Inwentarz - odblokowanie walizki bohatera

W momencie rozpoczęcia gry nie możecie jeszcze zajrzeć do inwentarza, ale niedługo po rozpoczęciu zmagań znajdziecie walizkę bohatera (Luggage Case) - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry

W momencie rozpoczęcia gry nie możecie jeszcze zajrzeć do inwentarza, ale niedługo po rozpoczęciu zmagań znajdziecie walizkę bohatera (Luggage Case). Zabranie jej odblokuje Wam możliwość korzystania z inwentarza:

  1. klawisz TAB otwiera główne okno inwentarza, tzn. to, w którym są sloty na przedmioty;
  2. klawisz SHIFT zmienia zakładkę inwentarza - przejdziecie do okna, w którym możecie umieszczać w slotach bronie i elementy ubioru (nakrycie głowy, oko, pierścień).

Uwaga - Do otwarcia walizki jest potrzebna wolna przestrzeń. Jeśli Wasz bohater nie chce otworzyć inwentarza (odgłos stękania), to obróćcie się lub ustawcie na otwartej przestrzeni.

Korzystanie z inwentarza i problem z limitowaną pojemnością

1 - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry
Każdy przedmiot w inwentarzu zajmuje od jednego do kilku slotów - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry

Każdy przedmiot w inwentarzu zajmuje od jednego do kilku slotów. Musicie mieć to na uwadze, bo pojemność walizki jest mocno ograniczona i po zapełnieniu jej nie można dodawać nowych przedmiotów.

Przedmioty może porządkować. Dostępna jest też opcja ich obracania - wciskajcie klawisze Q oraz E żeby obracać je o 90 stopni.

Niektóre przedmioty z inwentarza możecie ze sobą łączyć - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry

Niektóre przedmioty z inwentarza możecie ze sobą łączyć. Jest to najbardziej oczywiste dla amunicji do broni. Przykładowo:

  1. możecie przenieść amunicję do rewolweru, by go naładować (zamiast wciskania klawisza R w trakcie gry);
  2. możecie przenieść zdobyte pojedyncze naboje do pudełka z amunicją.
Każdy przedmiot z inwentarza ma swoje menu kontekstowe, które możecie wywołać - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry

Każdy przedmiot z inwentarza ma swoje menu kontekstowe, które możecie wywołać. Możecie wtedy przykładowo obejrzeć przedmiot czy rozładować broń.

Wyrzucanie przedmiotów z inwentarza może odbywać się właśnie poprzez kontekstowe menu lub po prostu podnosząc przedmiot i przeciągając go poza walizkę.

Okno dziennika

Dziennik bohatera wywoływany jest klawiszem J - Gloomwood: Inwentarz (Inventory) i Dziennik (Journal) - zarządzanie przedmiotami - Gloomwood - poradnik do gry

Dziennik bohatera wywoływany jest klawiszem J. Ma on 4 główne zakładki:

  1. Status - Możecie sprawdzić stan zdrowia bohatera (fizyczny i psychiczny), a także dowiedzieć się o nałożonych dodatkowych efektach (statusach).
  2. Documents - Możecie przeglądać wszystkie znalezione notatki i dokumenty.
  3. Maps - Możecie przeglądać odnalezione mapy pokazujące np. rozkład pomieszczeń w głównym budynku wioski rybackiej.
  4. Keys - Możecie przeglądać zgromadzone klucze i dowiadywać się z ich opisów gdzie mogą zostać użyte.