Gloomwood: Coast Caves (jaskinie) - solucja, opis przejścia Gloomwood poradnik, solucja
Coast Caves to jaskinie odwiedzane jako drugi etap gry Gloomwood. Nasza solucja wyjaśnia jak wyłączyć bramkę pod napięciem, jak radzić sobie z psami, jak uruchomić windę i jak opuścić jaskinie.
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2022
Jaskinie Coast Caves są drugim poziomem w grze Gloomwood i omówiliśmy je szczegółowo w poniższej solucji. Z naszego opisu przejścia dowiecie się m.in. jak poradzić sobie z bramką pod napięciem, jak eliminować zmutowane psy, jak skradać się w pobliżu windy, jak aktywować windę i jak wydostać się z pierwszej części jaskiń.
- Wyłączenie bramki pod napięciem
- Dotarcie do windy z jaskini
- Uruchomienie windy
- Skorzystanie z windy i opuszczenie jaskiń
Wyłączenie bramki pod napięciem
Do jaskiń Coast Caves wkroczycie od strony wioski rybackiej Croup's Fishery - opisaliśmy ją na poprzedniej stronie solucji.
Liniowa ścieżka doprowadzi Was do bramki pod napięciem - nie dotykajcie jej, bo odniesiecie obrażenia. Musicie zająć się zlokalizowaniem generatora żeby wyłączyć dostawy prądu do bramki.
Idźcie dalej. Prawa ścieżka doprowadzi Was do małego obszaru ze stołem i mniejszym lootem (zniszczcie skrzynkę, by znaleźć lekarstwo). Lewa ścieżka prowadzi na balkonik ze zwłokami i nabojem.
Do dalszej części jaskiń prowadzi centralna ścieżka z powyższego obrazka.
Po drodze minięcie zamkniętą bramkę wymagającą klucza - przeczytajcie notatkę i zapamiętajcie to miejsce.
Wybierzcie przejście do dolnej części jaskiń. Dotrzecie do miejsca, w którym są fonograf (Phonograph) do zapisywania stanu gry i klucz - Mines Generator Key. W okolicy są też zablokowane drzwi z przyczepioną obok nich notatką, które otworzycie później od drugiej strony.
Z kluczem powróćcie do zamkniętych drzwi z górnego poziomu jaskiń. Wejdźcie w interakcję z zamkiem, dzięki czemu otworzycie bramkę.
Znajdziecie się w pomieszczeniu z generatorem. Możecie pociągnąć za dźwignię żeby wyłączyć dostawy prądu, a następnie wyruszyć w stronę bramki z samego początku jaskiń. Przejście to nie będzie już pod napięciem.
Dotarcie do windy z jaskini
Podczas dalszej przeprawy przez jaskinie będziecie napotykać zmutowane psy. Najlepsza taktyka walki to użycie rewolweru - na normalnym poziomie trudności 2 trafienia w głowę mogą zabić psa. Walka z użyciem broni białej jest ryzykowna, choć możliwa (pamiętajcie o sprawdzaniu stanu zdrowia i walczcie w danym momencie z 1 psem).
Starajcie się oszczędzać amunicję i powracać w razie potrzeby do fonografu żeby zapisać ponownie grę.
Skradanie się jest niestety kłopotliwe, bo psy mogą Was wywęszyć nawet jeśli zakradniecie się od tyłu. Możecie podejmować próby rzucania przedmiotami z ukrycia na potrzeby odwracania uwagi potworów. Najlepiej jest rzucić butelką, gdyż po tym jak rozbije się zaalarmuje okoliczne psy, które wyruszą do źródła podejrzanych dźwięków. Da to Wam szansę szybko przekradnięcia się za nimi.
W jaskiniach możecie też znaleźć fragmenty ciał, aczkolwiek w tym przypadku nie ma gwarancji, że rzut zostanie odnotowany przez psa. Wynika to po części z kiepskiej sztucznej inteligencji wrogów, która nie zawsze "zadziała" zgodnie z oczekiwaniami.
Tuż po wkroczeniu do nowej lokacji znajdziecie latarnię (Lantern), której możecie używać bez ograniczeń (klawisz V odpowiada za jej wyjmowanie i chowanie). Pomoże ona Wam w badaniu ciemnych jaskiń, ale Wasza postać stanie się dzięki niej bardziej widoczna. Warto chować ją po napotkaniu inteligentnych przeciwników w dalszej części jaskiń.
Powoli przemierzajcie jaskinie żeby w danym momencie być skupionym na pojedynczym potworze. Uważajcie też żeby nie spaść w lokacjach z przepaściami.
Zatrzymujcie się w lokacjach ze zwłokami, bo możecie odnaleźć skarby - klejnot Raw Gem (Small) oraz pokazany na obrazku 1 klucz - Mines Storage Key. W okolicy możecie rozejrzeć się za pokazanymi na obrazku 2 zamkniętymi drzwiami. Użyjcie na nich klucza, a uzyskacie dostęp do składziku. Są w nim lekarstwo i amunicja.
W jednej z nowych lokacji jest mały zbiornik - możecie w nim zanurkować i wyłowić z dna kolejny klejnot Raw Gem (Small).
Docelowo czeka Was wybór ścieżki. Dolna ścieżka zakłada zeskakiwanie na niższe półki pokazane na obrazku 1. Na dole możecie zabić lub szybko ominąć psa oraz na dłużej zanurkować, dopływając do pieczary z windą (obrazek 2). Warto przy okazji przeszukać dno i znaleźć lekarstwo oraz jeszcze jeden klejnot Raw Gem (Small).
Górna ścieżka zakłada dotarcie do bramki z obrazka 1. Eksplorację pieczary z windą rozpoczniecie w górnej części. Okolicę tę patroluje co najmniej 2 strażników z pochodniami. Schowajcie własną latarnię żeby nie dać się zauważyć. Możecie czekać aż wrogowie pójdą w inną stronę i przekradać się lub wykorzystywać to do wykonywania dźgnięć w plecy, by ich zabić atakami z zaskoczenia.
Uruchomienie windy
W celu uaktywnienia windy trzeba ponownie załączyć generator, ten sam, który wyłączyliście na początku wizyty w jaskinach żeby zneutralizować bramkę pod napięciem.
Nie musicie wracać się do generatora tą samą drogą. Zlokalizujcie boczne schody z powyższego obrazka (domyślnie teren ten patroluje jeden z przeciwników).
Schody doprowadzają Was do zabarykadowanych drzwi. Możecie odblokować przejście niszcząc oraz przesuwając beczki i skrzynie. Powstanie nowy skrót.
Znajdziecie się ponownie blisko fonografu i jest to dobra okazja do zapisania postępów.
Raz jeszcze odwiedźcie obszar z generatorem, tym razem żeby go ponownie załączyć. Wyruszcie następnie ponownie w stronę pieczary z windą.
Skorzystanie z windy i opuszczenie jaskiń
Windy pilnuje co najmniej 2 strażników. Uniknięcie konfrontacji z nimi może być trudne. Musielibyście wskoczyć do wody, wdrapać się za windą i rzucić z bezpiecznego miejsca butelką żeby odciągnąć ich od windy.
Jeśli nie macie nic przeciwko konfrontacji, to najlepiej wspiąć się na tyłach windy, zakraść się od tyłu do jednego z wrogów i wykonać pchnięcie ostrzem, by go zabić. Drugiego strażnika możecie pokonać w walce w zwarciu (broń biała) lub na dystans (rewolwer).
Uważajcie na pochodnie strażników. Kontakt z nimi może tymczasowo podpalić Waszą postać. Na szczęście przeciwnicy też mogą przez przypadek sami się podpalić i szybciej dzięki temu zginą.
Niezależnie od wybranego wariantu wciśnijcie przycisk przywołania windy. Dotrze ona na dół tylko jeśli poprawnie włączyliście generator. Wejdźcie do windy i pojedźcie na górę.
Na górze przebywa 2 kolejnych wartowników (jeden z nich jest "ukryty" za lewą skałą). Zabicie ich jest całkowicie opcjonalne i możecie ponownie użyć dźgnięcia. Pozbycie się wrogów pozwoli Wam odczytać notatkę z zabawną treścią.
Jeśli nie chcecie walki, to przekradnijcie się w lewo. Liniowa ścieżka doprowadzi Was do wyjścia z jaskiń i załaduje się kolejna lokacja (Coast Cliffside).