Gloomwood: Broń palna - jak zdobyć rewolwer, pistolet z tłumikiem, strzelbę? Gloomwood poradnik, solucja
Gloomwood zawiera bronie dystansowe – rewolwer, strzelbę czy pistolet z tłumikiem. Ta strona poradnika podpowiada jak wejść w posiadanie nowych odmian broni palnej. Dowiecie się też o broniach przeciwników.
Ostatnia aktualizacja: 8 września 2022
W Gloomwood możecie używać broni, w tym różnych wariantów broni palnej - sześciostrzałowego rewolweru, strzelby czy pistoletu z zamontowanym tłumikiem. Na tej stronie poradnika znajdziecie instrukcje gdzie odnajdywać poszczególne odmiany broni. Wyjaśniamy też czy gra pozwala używać broni przeciwników, np. ich karabinów.
W przypadku każdej broni upewnijcie się, że macie wolne miejsce w inwentarzu na nią. Jeśli bohater zacznie "stękać", to może to być znak, że inwentarz jest przepełniony. Postarajcie się zwolnić kilka slotów w linii prostej. Im większa broń (np. strzelba), tym więcej jest wymaganych wolnych slotów.
- Rewolwer (Revolver) - sposób 1
- Rewolwer (Revolver) - sposób 2
- Pistolet z tłumikiem (Undertaker Pistol with a Silencer)
- Strzelba (Shotgun)
- Bronie przeciwników - czy można używać?
Rewolwer (Revolver) - sposób 1
Rewolwer możecie znaleźć w więcej niż jednym miejscu. Każdy z odnalezionych rewolwerów będzie identyczny.
Pierwszy rewolwer możecie znaleźć w początkowej części pierwszego etapu Croup's Fishery. Musicie zacząć od zaliczenia zagadki z uruchomienia windy, dzięki czemu dotrzecie na piętro Factory Floor głównego budynku wioski rybackiej.
Podczas eksploracji nowego piętra znajdźcie nieczynny szyb windy z powyższego obrazka. Użyjcie broni białej do zniszczenia desek.
W szybie windy rozwieszony jest łańcuch - możecie do niego doskoczyć się i go złapać. Wdrapcie się po łańcuchu do biura na wyższym piętrze (Accounting Office).
W biurze jest sejf z powyższego obrazka - użyjcie kombinacji 363, którą można było odczytać po zgaszeniu światła w pomieszczeniu.
W sejfie znajdziecie m.in. rewolwer oraz naboje.
Rewolwer (Revolver) - sposób 2
Drugi rewolwer znajduje się w bardziej oczywisty sposób, w końcowej fazie przeprawy przez Croup's Fishery. Dotrzecie do chatki sąsiadującej z kopalnią.
Najprostszy sposób otwarcia chatki to znalezienie klucza leżącego na drewnie obok niej. Musicie przekraść się lub wyeliminować strażnika wewnątrz chatki.
Rewolwer leży na stole obok drugiego fonografu.
Pistolet z tłumikiem (Undertaker Pistol with a Silencer)
To dobrze ukryta broń do zdobycia w etapie Croup's Fishery. Musicie rozpocząć od wydostania się z głównego budynku. Po tym jak znajdziecie się przy wodzie przejdźcie się po kładkach. Z głównym budynkiem sąsiaduje jaskinia z powyższego obrazka - wskoczcie do wody i dopłyńcie do niej.
W małej pieczarze znajdziecie sejf pokazany na obrazku. Kombinacja do sejfu to 415. Kod ten "legalnie" można poznać dopiero znacznie później, odnajdując notatkę pod latarnią morską w etapie Coast Cliffside. Dzięki wprowadzeniu gotowej kombinacji możecie od razu korzystać z pistoletu w etapie Croup's Fishery.
Pistolet z tłumikiem składowany jest w sejfie. Warto zaznaczyć, że broń ta może używać różnych typów amunicji, np. standardowej (Slug) i zapalającej (Incendiary). Klawisz C służy do zmiany rodzaju używanej amunicji.
Strzelba (Shotgun)
Strzelbę możecie pozyskać podczas rozgrywania etapu Coast Cliffside. Jedna z głównych ścieżek używanych w tym poziomie doprowadzi Was do tawerny Slaughtered Goat, przed którą stoi 2 przeciwników.
Strzelba leży na stole na lewo od tawerny. W tym samym miejscu odnajduje się też klucz do jej piwnicy. Strzelba jest automatycznie składana i wymaga 4 wolnych slotów w inwentarzu.
Bronie przeciwników - czy można używać?
Niektórzy z napotykanych przeciwników również polegają na broni palnej. Mogą to być np. niebezpieczne karabiny Hutsmans' Rifle.
Gra pozwala zabrać broń palną upuszczoną przez pokonanych wrogów i dodać ją do inwentarza, ale nie możecie jej sami użyć. Po zapoznaniu się z jej opisem dowiecie się, że została przystosowana do zdeformowanych ciał wrogów i jest niedostępna dla protagonisty.