Gloomwood: Early access - zawartość wersji z wczesnego dostępu Gloomwood poradnik, solucja
Gloomwood pierwotnie wydano we wczesnym dostępie (Early Access) i ta strona poradnika zestawia zawartość gry. Dowiecie się o dostepności etapów, trybów rozgrywki, mechanik oraz elementów wyposażenia bohatera.
Ostatnia aktualizacja: 13 września 2022
Gloomwood to gra, którą nie wydano od razu w pełnej wersji. Jej premierę poprzedzają wersja demo oraz wydanie w ramach wczesnego dostepu. Z tej strony poradnika dowiecie się jak prezentuje się zawartość wersji Early Access - oddzielnie potraktowaliśmy tematy dostępności etapów i lokacji, trybów zabawy, mechanik rozgrywki i używanego sprzętu.
- Premiera Gloomwood we wczesnym dostępie
- Dostępne tryby gry
- Dostępne etapy
- Mechaniki i wyposażenie w wersji early access
Premiera Gloomwood we wczesnym dostępie
Gloomwood wydano w ramach wczesnego dostępu 6 września 2022 roku i pierwsza wersja gry to 0.1.214. Autorzy przewidują, że gra pozostanie we wczesnym dostępie przez około 1-2 lata zanim doczeka się premiery finalnej wersji z całą zaplanowaną zawartością.
Gra we wczesnym dostępie nie oferuje niestety bardzo dużo treści. Powinniście być w stanie przejść ją w około 2.5-3 godziny przy normalnej grze oraz w około 5 godzin przy założeniu, że będziecie wszystko dokładnie badać. Ilość czasu na skończenie wersji z early access dokładniej omówiliśmy na stronie Długość gry.
Dostępne tryby gry
W wersji z wczesnego dostępu możecie rozpocząć nową kampanię i zaliczać jej początkowe etapy. Nie musicie obawiać się tego, że rozgrywka nagle rozpocznie się w jednym z późniejszych rozdziałów gry.
Nie możecie wybierać pomiędzy wszystkimi poziomami trudności. Dostępne są jedynie 2 środkowe poziomy - normalny (Half Moon) i wysoki (Full Moon). Na normalnym możecie ograć dostępną zawartość bez większych komplikacji. Jeśli szukacie maksymalnego wyzwania, to musicie niestety zaczekać na kolejne aktualizacje, które odblokują najwyższy poziom trudności (Blood Moon) i modyfikatory stopnia trudności (Modifiers).
Poziom wyzwania gry dokładniej opisaliśmy na stronie Poziomy trudności z rozdziału o podstawach.
Dostępne etapy
Liczba dostępnych etapów w wersji early access jest niestety bardzo niewielka - są to zaledwie 3 główne lokacje, przy czym należy zaznaczyć, że w każdej z nich spędzicie co najmniej godzinę. Dostępne lokacje to:
- Wioska rybacka (poziom Croup's Fishery) - Jest to najbardziej złożona lokacja, w której możecie eksplorować przede wszystkim duży wielopiętrowy budynek z wieloma skarbami i mniej oczywistymi przejściami. W zbadaniu tej lokacji w 100% mogą pomóc Wam pozyskane mapy pięter.
- Kopalnia (poziom Coast Caves) - Jest to najmniej rozbudowany etap, gdyż przez większość czasu jest tylko jedna ścieżka do celu podróży i trasa rozgałęzia się dopiero przed dotarciem do pieczary z windą. Poziom ten wymusza też trochę walk, bo będziecie napotykać zmutowane psy.
- Podróż do latarni morskiej (poziom Coast Cliffside) - To średniej wielkości poziom, który łączy też różne podejścia do rozgrywki. W niektórych miejscach jest tylko jedna ścieżka, w innych są różne warianty. Możecie też po drodze badać różne budynki, jak również zająć się przeszukaniem piwnicy pod latarnią morską (szczyt latarni będzie niestety niedostępny). W etapie tym przechodzi się przez tawernę Slaughtered Goat, ale nie została ona jeszcze w całości przygotowana.
Mechaniki i wyposażenie w wersji early access
W edycji z wczesnego dostępu możecie korzystać z głównych ruchów bohatera. Część z nich poznacie w ramach samouczka rozgrywanego w Croup's Fishery i wtedy również zdobędziecie walizkę (inwentarz + dziennik) oraz broń Canesword (walka wręcz i opcja eliminacji z zaskoczenia).
Wersja z early access pozwala przetestować większość zaplanowanych typów broni palnej - możecie znaleźć rewolwer, pistolet z tłumikiem oraz strzelbę. Nie jest jeszcze dostępny unikalny karabin, który pojawi się prawdopodobnie dopiero w późniejszych aktualizacjach.
W ramach przechodzenia gry możecie zbierać kosztowności i złoto, ale nie mają one jeszcze zastosowania, tzn. nie znajdziecie żadnego sklepu czy pasera żeby pozbyć się tego typu rzeczy lub dokonać ich wymiany na inne fanty.
Zróżnicowanie przeciwników w edycji early access jest niewielkie. Przez zdecydowaną większość gry będą to "zwykli" strażnicy wyposażeni w broń palną lub broń białą. Jedyne urozmaicenie pojawia się w jaskiniach, w których przebywają krwiożercze psy.
Na premierę gry w wersji z wczesnego dostępu nie przygotowano podpisów pod dialogami. Samych dialogów możecie i powinniście wysłuchiwać (np. żeby zdobyć cenne wskazówki), ale musicie dobrze znać język angielski (jest on jedynym dostępnym chwilowo językiem - kolejne pojawią się w przyszłości).