Gloomwood: Coast Cliffside (klif, latarnia morska) - solucja, opis przejścia Gloomwood poradnik, solucja
Coast Cliffside to trzeci poziom w grze Gloomwood. Nasza solucja opisuje główną ścieżkę biegnącą wzdłuż klifu. Dowiecie się jak dotrzeć do latarni morskiej, jak unikać wartowników, jak przejść przez tawernę i jak zdobyć strzelbę.
Ostatnia aktualizacja: 8 września 2022
Coast Cliffside to tytuł trzeciego etapu w Gloomwood i poniżej znajdziecie jego solucję. W opisie przejścia z naszego poradnika skupiliśmy się na opisaniu bezpiecznej przeprawy do latarni morskiej. Wyjaśniamy jak radzić sobie z przeciwnikami, jak odnajdywać unikalny loot (w tym strzelbę), jak odblokowywać skróty i jak poprawnie zbadać budynek obok latarni.
- Wyjście z kopalni
- Opcjonalny krok - odblokowanie skrótu do Croup's Fishery
- Dotarcie do tawerny Slaughtered Goat
- Dotarcie do latarni morskiej
- Zbadanie budynku obok latarni morskiej
- Dotarcie do dzielnicy handlowej
Wyjście z kopalni
Do lokacji Coast Cliffside dotrzecie po wyjściu z jaskiń, które badaliście w ramach etapu Coast Caves - opisaliśmy go na poprzedniej stronie solucji.
Od razu po wyjściu z kopalni znajdziecie nowy fonograf (Phonograph) - zapiszcie przy nim stan gry. Znajdziecie też klejnot Raw Gem (Small) oraz amunicję. Możecie zaliczyć zjazd lub zeskakiwać na niższe półki.
Opcjonalny krok - odblokowanie skrótu do Croup's Fishery
Dotrzecie do ścieżki biegnącej przy klifie. Lewa ścieżka prowadzi w stronę latarni morskiej (głównego celu podróży), ale warto zbadać najpierw prawą ścieżkę. Jest to ścieżka prowadząca w stronę barykady, którą musieliście ominąć przechodząc przez kopalnię.
W okolicy jest łódka z amunicją, a po prawej stronie znajdziecie małe wejście do jaskini (powyższy obrazek).
Gra załaduje ponownie obszar Croup's Fishery. Znajdziecie się w jaskini i możecie otworzyć bramkę od tej strony - odblokuje to nowy skrót. Możecie dotrzeć do studni, wspiąć się na linie i znaleźć się ponownie w chatce z drugim fonografem. Możecie używać tego przejścia na potrzeby powracania do odwiedzanych wcześniej obszarów.
W okolicy znajduje się też amunicja do pistoletu z tłumikiem (2 różne rodzaje).
Dotarcie do tawerny Slaughtered Goat
Powróćcie do lokacji Coast Cliffside i wybierzcie tym razem lewą ścieżkę. Musicie przypilnować się po dotarciu do domu mieszkalnego przy klifie z powyższego obrazka:
- Po piętrze chodzi 1 strażnik. Może on ustawiać się pryz okiennicach i dysponować dobrym polem widzenia. Unikajcie wtedy podróżowania po otwartej przestrzeni.
- Wokół budynku spotkacie co najmniej 2 wartowników. Jeden z nich patroluje okolicę i ma przy sobie klucz na piętro budynku - Coast Desolated House Key.
Jeżeli zdobyliście klucz, to możecie opcjonalnie zająć się zbadaniem całego budynku. Użyjcie klucza do odblokowania schodów na piętro i pozbądźcie się strażnika atakiem z zaskoczenia.
Możecie zbadać dokument, a także wdrapać się na dach i wskoczyć przez dziurę w niższym dachu (powyższy obrazek). W nowej części budynku są amunicja do rewolweru i zejście do piwnicy - znajdziecie tam złoto i amunicję do strzelby.
Na głównej ścieżce spotkacie 2 nowych wartowników i prowadzi ona do uszkodzonego mostu - wymagane jest znalezienie alternatywnej drogi do celu. Nie próbujcie wykonywać skoków, bo jest to za duża odległość. Jeśli chcecie możecie zaatakować wartowników - przy powalonym wozie znajdziecie skrzynkę z lekarstwem i złoto (sakiewkę ma też przy pasie jeden z wrogów).
Musicie wybrać dolną ścieżkę z powyższego obrazka. Uważajcie na przeciwnika z pochodnią, który pilnuje tego miejsca. Najlepiej wyruszyć za nim po tym jak odwróci się i zacznie oddalać.
Skręćcie przy najbliższej okazji w lewo i omińcie lub wyelimunujcie nowego strażnika z pochodnią (w okolicy jest cień, w którym możecie schować się).
W kolejnym obszarze musicie uważać na pułapki rozstawione na ziemi - przykładową pokazuje obrazek. Powoli przemieszczajcie się żeby na żadną z nich nie wpaść. Pułapki możecie rozbrajać wchodząc z nimi w interakcję.
Na swojej drodze napotkacie nowy budynek z co najmniej 3 przeciwnikami. Warto podjąć próbę dostania się do niego - ustawcie się z boku żeby zaskoczyć patrolującego przeciwnika lub zakradnijcie się do środka od piwnicy.
Na poddasze budynku prowadzi drabina i jest tam fonograf (Phonograph) - możecie w tym miejscu zapisać stan gry. Oprócz tego znajdziecie amunicję.
Tawerna jest na szczycie wzgórza i prowadzi tam zakręcana droga. Po drodze będziecie niestety napotykać kolejnych wartowników. Co najmniej jednego z nich możecie zabić strzelać w czerwoną beczkę, ale akcja ta zaalarmuje okolicę.
Podczas wspinaczki nie znajdziecie niestety dobrych kryjówek (schowanie się za wozem nie gwarantuje 100% ukrycia). Musicie czekać aż wrogowie, którzy są w ruchu wyruszą w przeciwną stronę. Ułatwi to zbliżenie się do nich i wykonanie pchnięć od tyłu.
Przed tawerną Slaughtered Goat stoi 2 wartowników - możecie podsłuchać ich rozmowy, ale nie trzeba ich atakować.
Zbadajcie lewy stół - znajdziecie na nim strzelbę (Shotgun) (wymaga ona 4 poziomych wolnych slotów w inwentarzu), amunicję, lekarstwo i klucz do piwnicy tawerny (Slaughtered Goat Cellar Key).
Wejście do piwnicy znajduje się na lewo od wartowników i pokazuje je dołączony obrazek. Znajdziecie w nim zmasakrowane zwłoki i dowiecie się, że jakiś potwór przebywa na piętrze. Zlokalizujcie nowe drzwi wyjściowe.
W pierwszej wersji Gloomwood z wczesnego dostępu (wrzesień 2022) tawerna nie jest jeszcze w 100% przygotowana. Nie możecie otworzyć drzwi wejściowych do budynku ani skorzystać z przejścia na główny poziom od strony piwnicy. Możecie jedynie rozejrzeć się po samej piwnicy i trzeba od razu wyruszyć dalej. Nie dowiecie się jaki potwór został tam uwięziony.
Dotarcie do latarni morskiej
Przejście w piwnicy tawerny prowadzi do nowych jaskiń. Idźcie główną ścieżką i zbadajcie lewą bramkę - dotrzecie do obszaru z fonografem, w którym możecie zachować swoje postępy.
W pobliżu fonografu znajdziecie amunicję do strzelby i naboje do pistoletu z tłumikiem. Możecie też opcjonalnie wyruszyć dalej w dół. Pojawia się tam okazja do opuszczenia liny. W małych kanałach znajdziecie złoto i amunicję do rewolweru.
Główne przejście jest na prawo od lokacji z fonografem. Podążajcie nową ścieżką wzdłuż klifu i spodziewajcie się napotkania nowego wartownika.
Dotrzecie do bramy, nad którą stoi strażnik. Ma on dobre pole widzenia, ale w okolicy do odnalezienia są butelki i możecie rzucić jedną z nich, by odwrócić jego uwagę. Pozwoli to Wam przejść dalej (samą bramę możecie później podnieść od drugiej strony).
Główna ścieżka doprowadzi Was do mniejszej zamkniętej bramy. Uważajcie na przeciwników z okolicznego obozowiska oraz z ruin budynku.
- Łatwiejszy wariant zakłada zeskoczenie na prawą ścieżkę przy klifie po to żeby ominąć blokadę (obrazek 1). Po drodze uważajcie na nowe pułapki - warto zaryzykować użycie latarni żeby je rozpoznać.
- Trudniejszy wariant zakłada wdrapanie się na wyższy poziom ruin. Musicie unikać/wyeliminować co najmniej 1 wroga oraz odszukać stół z kluczem do bramki (Cliff Wall Padlock) (obrazek 2). W pobliżu są też monety i amunicja.
W końcowej części przeprawy musicie przeskakiwać nad małymi przepaściami. Upewnijcie się, że poruszacie się z maksymalną prędkością i przytrzymujcie SPACJĘ, dzięki czemu bohater złapie się każdej nowej półki. Znajdziecie się u podstawy latarni morskiej.
Zbadanie budynku obok latarni morskiej
Zbadajcie budynek obok latarni. Jest w nim kolejny fonograf . Obok niego znajdziecie notatkę i zgodnie z jej treścią oprócz zapisania stanu gry wysłuchacie również nagrania.
Lewe drzwi prowadzą do latarni morskiej, ale niestety jej górny poziom jest odgrodzony kratami i po skorzystaniu z zakręcanych schodów dotrzecie do blokady.
Zajmijcie się zbadaniem piwnicy budynku, do której prowadzą schody. Znajdziecie tu notatkę z kodem do sejfu (415) z jaskini obok Croup's Fishery. Jeśli nie badaliście jeszcze tej jaskini (uwzględniliśmy ją w naszej solucji), to możecie skorzystać ze skrótu do wioski rybackiej opisanego na górze strony. W okolicy jest też lekarstwo.
Możecie znaleźć przełącznik oraz pomieszczenie z lustrem - zbliżenie się do niego załączy monolog.
Obejrzenie sceny z lustrem to koniec głównego wątku fabularnego dla wersji early access gry z września 2022 roku. Wyświetli się informacja o dotarciu do końca przygody.
Nie musicie wyłączać gry, bo możecie wybrać opcję kontynuowania eksploracji świata po to żeby np. odkryć pominięte wcześniej sekrety. Możecie też powracać do wszystkich fonografów i zapisywać w nich grę.
Dotarcie do dzielnicy handlowej
W piwnicy budynku znajduje się sekretny przełącznik - ukryto go za pokazanymi na obrazku książkami na jednej z półek.
Użycie przełącznika doprowadzi do przesunięcia całej szafki i odblokujecie dostęp do sekretnej windy. Możecie nią zjechać na dół.
Dzięki skorzystaniu z nowej ścieżki dotrzecie na tyły wielkiej bramy, którą wcześniej mijaliście od drugiej strony. Pamiętajcie, że na górnym poziomie stoi strażnik, tak więc trzeba skradać się. Możecie znaleźć przełącznik i podnieść bramę po to żeby odblokować nowy skrót.
Nowym celem podróży są bramy miasta prowadzące do dzielnicy handlowej (Market District). W pobliżu kręci się kilku strażników. Możecie ich omijać, odwracać ich uwagę (rzucanie butelkami) lub zabijać (co najmniej jednego z wrogów pozbędziecie się strzelając w czerwone beczki).
Wejście do miasta jest niedostępne w wersji z wczesnego dostępu (wrzesień '22). Możecie się jedynie rozejrzeć na zewnątrz wielkich murów. Znajdziecie m.in. skrzynkę z amunicją oraz dokument przyczepiony do głównej bramy z listą osób, które wsparły produkcję gry.