Ghostwire Tokyo: Brama do zaświatów (Gate to the Underworld) - solucja, opis przejścia Ghostwire Tokyo poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Ghostwire Tokyo zawiera opis przejścia ostatniej głównej misji Brama do zaświatów (Gate to the Underworld) – finałowy boss, zakończenie.
Ostatnia aktualizacja: 31 marca 2022
Na tej stronie poradnika do gry Ghostwire Tokyo znajdziecie opis przejścia głównej misji Brama do zaświatów (Gate to the Underworld) będącej ostatnim głównym questem z rozdziału 6 - Więzi. Nasza solucja podpowiada jak pokonać finałowego bossa Hannyę, jak odblokować zakończenie oraz czy można grać dalej po zaliczeniu głównego wątku fabularnego.
- Nagrody za ukończenie misji
- Pokonanie skupiska (Defeat the amalgamation) - finałowy boss Hannya
- Pożegnania (Farewells) - zakończenie
- Endgame - czy można grać po skończeniu fabuły?
Nagrody za ukończenie misji
- Koraliki transmisyjne (Transmission Beads) - są one przyznawane za ukończenie gry i dzięki nim możecie od razu uwalniać odnajdywane w świecie gry dusze bez konieczności powracania do budek telefonicznych
- 3000 PD
- Muzyka: Abyss, Muzyka: Ko-omote Prototype, Muzyka: Yaseotoko Prototype, Muzyka: Abyss Prototype.
Pokonanie skupiska (Defeat the amalgamation) - finałowy boss Hannya
Finałowym bossem gry Ghostwire Tokyo jest skupisko (Amalgamation) - wielka zmutowana kreatura, w którą przeobrazi się główny antagonista Hannya po ukończeniu poprzedniego głównego zadania Mari.
Skupisko ma 3 czułe punkty, które są "przyczepionymi" do niego maskami. Do ich zlokalizowania możecie oczywiście używać spektralnej wizji (przykładową maskę pokazuje obrazek) - 2 maski są po bokach w przedniej części ciała, a 1 maska jest w tylnej części ciała.
Maski możecie namierzać i atakować w dowolnej kolejności, przy czym w danym momencie skupiajcie się na jednym słabym punkcie. Do trafiania w wybraną maskę najlepiej używać tkania wiatru lub ognia.
Za każdym razem gdy dostatecznie osłabicie wybrany czuły punkt pojawi się możliwość pochwycenia rdzenia i wyrwania go.
Finałowy boss dysponuje różnymi atakami. Jednym z najczęstszym ataków są fale uderzeniowe. Podobnie jak w konfrontacjach z poprzednimi bossami możecie przeskakiwać nad falami lub, jeśli nie jest to możliwe, stosować bloki do ograniczania otrzymywanych obrażeń.
Skupisko może wyprowadzać kilka ataków obszarowych, do których zaliczają się zamachnięcia oraz zionięcia. W obu przypadkach możecie postarać się z wyprzedzeniem wyjść poza ich zasięg działania (tzn. wyraźnie oddalić się od bossa) lub pomóc sobie blokiem.
Kreatura jest w stanie strzelać pociskami i w tym przypadku powinniście wybierać pomiędzy zwykłymi oraz perfekcyjnymi blokami - te drugie są bardziej ryzykowne, ale pozwalają uniknąć całkowicie obrażeń.
Wyjątkiem od powyższej reguły są ataki z użyciem wielkiej kuli ognia. W tym przypadku powinniście rozpoczynać sprint widząc bossa przygotowującego się do ciśnięcia kulą po to żeby znaleźć się dostatecznie daleko od miejsca, w którym eksploduje.
Ostatnim z ataków bossa są próby zatrzymania Akito w miejscu i odbywa się to poprzez przyzwanie rąk nieumarłych istot, które będą wysuwały się z wody. Powinniście szybko oddalać się od miejsc, w których boss planujecie odpalić ten atak. Jeśli nie zdążyliście z ucieczką, to spróbujcie jak najszybciej wydostać się przemieszczając się w bok. Boss nie będzie czekał z kolejnymi atakami, tylko wykorzysta okazję do dalszego zaatakowania Akito.
W trakcie rozgrywania tej bitwy dwukrotnie musicie spodziewać się przybycia posiłków, tzn. pojawienia się grup Przybyszów. Stanie się tak po wyrwaniu pierwszego oraz drugiego rdzenia i pokonanie podrzędnych wrogów będzie wymagane do tego żeby wznowić starcie z bossem.
Przybysze w momencie pojawienia się na arenie zawsze stoją na początku blisko siebie. Jest to doskonała okazja do tego żeby trafić ich atakiem obszarowym. Druga walka z Przybyszami jest też trudniejsza m.in. z uwagi na obecność wroga z nożycami. Jeśli posiadacie w gotowości Synchronizację, to warto zaczekać z uaktywnieniem jej właśnie do drugiego starcia.
Kontynuujcie walki do momentu wyrwania wszystkich 3 rdzeni ze zmutowanego ciała Hannyi. Będzie to wystarczające do pokonania finałowego bossa.
Pożegnania (Farewells) - zakończenie
Scena po rozprawieniu się z finałowym bossem teoretycznie jest traktowana jako osobny quest w dzienniku, ale musicie wykonać tylko jedną czynność - wyruszyć po schodach na górę.
Gra po chwili wyświetli jedyne dostępne zakończenie z tytułowych pożegnań - z siostrą, rodzicami głównego bohatera oraz KK.
Endgame - czy można grać po skończeniu fabuły?
Po wyświetleniu napisów końcowych gra zaproponuje utworzenie zapisu potwierdzającego zaliczenie głównej fabuły (tzw. Clear Save) - najlepiej wykonać go na osobnym slocie i nie nadpisywać.
Macie teraz dwie możliwości:
- Rozpoczęcie nowej kampanii - będziecie mogli przenieść do niej niektó®e rzeczy z pierwszego przejścia gry.
- Wybranie opcji kontynuowania aktualnej kampanii, dzięki czemu zostaniecie przywróceni do momentu sprzed tzw. punktu bez powrotu - będzie to końcowa część rozdziału 4. Pozwoli to Wam zająć się pominiętymi questami, opcjonalnymi aktywnościami i znajdźkami bez konieczności rozpoczynania nowej rozgrywki. Zachowane zostaną punkty doświadczenia zgromadzone dzięki zaliczeniu finałowych questów i uzyskacie dostęp do koralików transmisji.