Przywódcy i zwolennicy | Opis przejścia Fable 3 Fable III poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Przywódcy i zwolennicy
Jak tylko podejdziemy do bramy [1], zostanie ona otwarta przez strażnika, a my będziemy mogli wejść do środka. Kilka kroków dalej lokacja zostanie załadowana. Zaraz na początku ruszamy w stronę dwójki strażników. Rozmawiamy z nimi, wybierając opcje Puść bąka [2].
Gdy jeden z rzezimieszków zacznie wymiotować, idziemy dalej, przechodzimy przez bramę i rozpoczynamy walkę z bandytami [1]. Wrogów będzie całkiem sporo, ale możemy się ich szybko pozbyć strzelając do porozstawianych w okolicy beczek. Żeby w nie trafić, wyciągamy broń palną, a następnie celujemy przytrzymując PPM (trzymając LPM przybliżamy widok) [2].
Jak skończymy, biegniemy dalej po świetlistym szlaku [1]. Kolejnych przeciwników pokonujemy tak jak poprzednich, strzelając z daleka w beczki [2] lub zadając obrażenia czarami obszarowymi.
Po dłuższym marszu i stoczeniu kilku walk, dotrzemy do otwartej bramy [1], za którą czeka nas walka z przywódcą bandytów - Sakerem [2]. Żeby łatwo wygrać ten pojedynek, najlepiej walczyć na dystans.
Biegamy wkoło przeciwnika [1] rzucając Ogniste Kule i wykonujemy fikołki (Spacja), jak tylko zobaczymy, że nasz wróg podpala koktajl Mołotowa [2]. Niestety co jakiś czas Saker przyzywa wsparcie w postaci kilku rzezimieszków. Warto w tym momencie użyć eliksirów spowalniających czas (przy pomocy F4) i pozbyć się wrogów czarami obszarowymi. Jeżeli wolimy walczyć na krótki dystans, proponuje zadawać 2 ciosy, a następnie szybko odskakiwać do tyłu. W ten sposób ominiemy silne uderzenia w ziemię. W przypadku utraty dużej ilości życia, w lewym dolnym rogu ekranu pokażą się posiadane Eliksiry leczące. Używamy ich F1. Po walce będziemy mogli zdecydować o dalszym losie naszego przeciwnika. Możemy go oszczędzić, przyłączając w ten sposób do grupy sprzymierzeńców na Drodze do Władzy, lub zabić, żeby zwiększyć swój współczynnik zła. Gdy skończymy, przenosimy się na wspomnianą drogę i dokonujemy ulepszeń. Polecam wybrać skrzynię związaną z preferowaną przez nas bronią, Pakiet rodzinny oraz Pakiet gestów miłosnych. Będziemy wtedy mieli dostęp do wielu nowych umiejętności. Po wydaniu wszystkich Pieczęci, wracamy do Albionu.
Za pokonanie Sakera otrzymamy Flagę Sakera [1], która pojawi się w naszym Sanktuarium. Możemy teraz spokojnie udać się do karczmy w Brightwall. Wysłuchawszy tego co ma do powiedzenia Walter i Samuel, wciskamy F4 (lub M), żeby porozmawiać z Jasperem [2]. Nauczymy się teraz wykonywać zadania poboczne.
Na początku przybliżamy widok wioski Brightwall, wciskając LPM. Na niektórymi mieszkańcami znajdują się złote wykrzykniki [1]. Wybierając jeden z nich, rozpoczniemy zadanie. Stanie się ono naszym celem, który będzie wskazywał świetlisty szlak. Opis wszystkich zadań pobocznych znajdziecie w poświęconej im części poradnika. Za ich wykonywanie otrzymujemy Pieczęcie Gildii. Po zdobyciu ich określonej liczby, wioska stanie się naszym sprzymierzeńcem. Tę liczbę oraz listę wszystkich dostępnych zadań możemy zobaczyć wciskając 3 [2].
Gdy wykonamy wszystkie niezbędne misje, idziemy do wyjścia z wioski gdzie Samuel przedstawi nam do podpisania obietnicę wspierania Brightwall [1]. Składamy podpis i wracamy do Obozu Mieszkańców [2].
Tam również podpisujemy odpowiedni dokument [1], a następnie teleportujemy się na Drogę do Władzy. Możemy teraz otworzyć kolejna bramę [2], za którą czekają nowe umiejętności. Na razie radzę wstrzymać się z zakupami, bo dopiero za następnymi wrotami ukryto potężne "skarby", które sporo kosztują.
Po powrocie do Albionu powinniśmy pójść na stację opuszczonej kolejki w Dolnie Mistpeak [1]. Znajdziemy ją po przeciwnej stronie jeziora, względem obozu bandytów. Zanim jednak udamy się w dalszą podróż, warto poszukać wszystkie opuszczone wcześniej znajdźki i wykonać nowe zadania poboczne. Ich lokalizacje znajdziecie w poświęconej im części poradnika. Gdy skończymy poszukiwania, rozmawiamy ze stojącym na stacji Walterem [2].
Po obejrzeniu cut-scenki [1], biegniemy za naszym towarzyszem [2], wchodzimy do windy z prawej i zjeżdżamy na dół. Idąc dalej za Walterem, zostaniemy zaatakowani się hobbesy. Ten konkretny rodzaj szczególnie wrażliwy jest na ogień, więc w walce używamy głownie Ognistej Kuli.
Gdy wszystkie stwory zginą, przejdź na druga stronę mostu [1]. Tutaj ponownie pojawią się hobbesy. Niektóre z nich są opancerzone, więc strzelamy do nich więcej razy. Kolejni przeciwnicy wyskoczą z beczek kawałek dalej [2]. Wycofujemy się wtedy szybko w głąb korytarza i zabijamy ich z bezpiecznej odległości.
Kilka kroków dalej Walter zauważy, że nasi przeciwnicy przygotowali pułapkę [1]. Najszybciej pozbędziemy się ich, strzelając do wybuchających beczek [2]. Gdy ostatni padnie, ruszamy dalej.
Po dotarciu do fortecy hobbesów [1], zostaniemy zaatakowani przez całkiem spora armię. Dobrym sposobem na uniknięcie większych obrażeń, jest wycofanie się do tyłu i pozwolenie Walterowi przyjmować ciosy. W tym czasie nasz bohater będzie mógł spokojnie atakować z dystansu [2]. Nieźle sprawdza się tutaj karabin.
Gdy dotrzemy do hobbesa blokującego przejście, skręcamy w prawo i płynąc podziemną rzeką [1], zachodzimy przeciwników od tył. Zaraz po wyjściu na brzeg, wyciągamy broń palną i zabijamy wszystkich na odległość [2]. Jeżeli będziemy mieli szczęście, wrogowie nawet nas nie zaatakują.
Idąc dalej cały czas prosto, dotrzemy do kamienne kręgu z hobbesowymi czarodziejami po środku [1]. Przyzwą oni armię szkieletów, która zaatakuje naszego bohatera. Musimy teraz jak najszybciej zabić wszystkich nieumartych, żeby zlikwidować osłonę chroniącą magów [2]. Gdy tak się stanie, w drugiej kolejności pozbywamy się czarodziejów, a następnie pozostałych stworów.
Po walce wchodzimy do portalu [1], który przeniesie nas na Drogę do Władzy. Za nowo odblokowaną bramą są cztery skrzynie [2], z których bardzo polecam Tkanie czarów. Dzięki tej umiejętności będziemy mogli nosić drugą rękawice, a tym samym łączyć posiadane zaklęcia. Świetnym zestawem jest Burza lodowa + Ognista kula.
Żeby nauczyć się łączenia czarów, przenosimy się do Sanktuarium. Wszystko powinien wytłumaczyć nam Jasper. Wystarczy podejść do manekina z odpowiednią rękawicą [1], a następnie wybrać np. Wir + Burza lodowa [2].
Gdy skończymy ulepszenia, wracamy do jaskini i biegniemy po świetlistym szlaku [1], aż do Morningwood [2].