Mourningwood | Zadania poboczne Fable 3 Fable III poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Mourningwood
Pokój, miłość i morderstwo
Gdy przeniesiemy się do lasu, rozmawiamy z zakapturzonym mężczyzną stojącym przy portalu [1]. Zleci on nam zamordowanie jednego z mieszkańców wioski. Znajdziemy go na końcu świetlistego szlaku [2].
Żeby dokonać zabójstwa, wyciągamy miecz [1], a następnie wciskamy Backspace. W ten sposób wyłączymy tryb bezpieczny, czyli blokadę uniemożliwiającą atakowanie neutralnych postaci [2]. Po zadaniu dwóch cios nasz cele umrze, a my będziemy mogli wrócić do zleceniodawcy i odebrać nagrodę.
Wykopaliska
Wymagania: Pokój, miłość i morderstwo
Po teleportowaniu do Mourningwood, idziemy wzdłuż świetlistego szlaku do Mrocznego Sanktuarium, gdzie zakapturzony mężczyzna poprosi nas o 5 tysięcy monet na prowadzenie badań. Jeżeli mu je wręczymy, kilka dni później pojawi się nowe zadanie.
Przebudzenie
Wymagania: Wykopaliska
Tym razem Lesley poprosi nas o oczyszczenie świątyni z potworów, które atakują robotników [1]. Schodzimy więc na dół i w pomieszczeniu z rzeźbą zabijamy wszystkie pojawiające stwory [2]. Przeciwników będzie sporo, ale kilka czarów obszarowych powinno załatwić sprawę. Możemy również biegać dookoła sali i strzelać z karabinu, potrwa to jednak nieco dłużej. Gdy skończymy, ponownie rozmawiamy z zakapturzonym mężczyzną.
Dźwignia
Wymagania: Przebudzenie
Po kilku dniach wykopalisk Lesley poprosi nas o odnalezienie dźwigni, która służy do uruchomienia znajdującego się w świątyni pieca [1]. Mężczyzna wręczy nam klucz do Mrocznego Sanktuarium [2], gdzie niezwłocznie ruszamy.
Wejście do tej lokacji znajdziemy na szczycie schodów, za wielką kamienną rzeźbą [1]. Biegnąc cały czas prosto, dotrzemy do spotkanych już wcześniej platform z niebieskimi strzałkami [2].
Tym razem jednak, tylko jednak strzałka na każdej platformie działa [1], a pozostałe przyzywają oddział szkieletów. Żeby uniknąć walki, idziemy w następujący sposób: prosto, lewo, prosto. Po wejściu na schody i pokonaniu obowiązkowej grupy upiorów, dojdziemy do kolejnej niebieskiej strzałki [2].
Wchodzimy na pierwszą platformę, a następnie biegniemy cały czas prosto [1]. Z drugiej strony znowu walczymy ze szkieletami i aktywujemy schody po lewej. Schodzimy na dół, skręcamy dwa razy w prawo, aż dojdziemy do kolejnych stopni [2].
Zaprowadzą nas one do sali z sarkofagiem [1]. Otwieramy wieko, podnosimy dźwignie, a następnie pokonujemy pojawiające się szkielety [2].
Możemy teraz wrócić do Lesleya i odebrać nagrodę [1]. Żeby usmażyć stojącego na piecu nieszczęśnika, pociągamy za dźwignię po lewej [2].
Znudzeni na śmierć
Dwa stare duchy [1] poproszą nas wykopanie książki z grobu ich matki, która została pochowana w Millfields. Teleportujemy się tam i biegniemy po świetlistym szlaku na cmentarz [2].
Obok jednego z nagrobków, nasz pies coś znajdzie. Kopiemy tam i podnosimy Normanomicon [1]. Jak tylko zabierzemy książkę z pozostałych grobów zaczną wychodzić upiory [2].
Zabijamy kolejne grupy przy pomocy Niszczyciela kości, aż z krypty zaatakuje nas większy szkielet [1]. Będzie on przyzywał pomocników, za każdym razem jak zostanie sam, dlatego musimy zabić go w pierwszej kolejności. Żeby to zrobić, biegamy dookoła pobliskiego drzewa [2]. W ten sposób zajdziemy przeciwnika od tyłu i nie będziemy musieli walczyć z pomagierami.
Gdy boss zginie, wchodzimy do krypty, z której przyszedł [1]. Leży tam książka dla bibliotekarza z innego zadania. Podnosimy ją, a następnie wracamy do Sama i Maxa w Mourningwood [2].
Martwi, ale niezapomniani
Wymagania: Zbudzeni na śmierć
Gdy porozmawiamy z Samem [1], mężczyzna zaprowadzi nas do jednej z krypt, gdzie schował się jego brat. Czekamy aż wrota się otworzą i schodzimy do Ossuarium [2].
Po wysłuchania Maxa [1], chwytamy go za rękę (Q), a następnie prowadzimy w kierunku wyjścia [2].
Niestety w pewnym momencie duch zmieni się w kulę światła, którą musimy gonić [1]. Idąc świetlistym szlakiem, wciskamy Tab, żeby sprawdzić obecną lokalizację uciekiniera [2].
Po wejściu na schody, Max zrzuci na nas beczki, z których wyjdzie kilka upiorów [1]. Zabijamy wszystkich przeciwników i kontynuujemy wspinaczkę. Pokonując kolejne zastępy stworów, przechodzimy na drugą stronę kamiennego mostu [2], skąd duch zleci z powrotem na dół. Zeskakujemy za nim.
Na placu obok wielkiego drzewa [1] ponownie zaatakują nas szkielety, a pomagać im będzie stado kruków. Najszybciej pozbędziemy się ptaszysk przy pomocy broni palnej [2]. Kawałek dalej Max otworzy kolejną kryptę, z której będą wychodzić grupy duchów. Nie są to jednak zbyt wymagający przeciwnicy. Dwa wystrzały z karabinu lub Kule Ognie powinny wystarczyć na każdego z nich.
Idąc dalej za uciekinierem, dojdziemy do wielkiego kamiennego monumentu [1], gdzie rozpocznie się długie starcie z kolejnymi falami upiorów [2]. Lokacja jest jednak duża, więc biegamy dookoła niej i zabijamy wrogów na odległość. Po walce wchodzimy do wnętrza pobliskiej katedry.
W komnacie z porośniętą mchem posadzką [1], zostaniemy złapani w śmiertelną pułapkę z kolcami [2]. Na szczęście zostaniemy w ostatniej chwili uratowani przez Sama.
Gdy mgła blokująca przejście zniknie, biegniemy za duchem na kolejny plac, gdzie na ziemi będą się poruszać kręgi światła [1]. Wejście na jeden z nich spowoduje pojawienie się grupki upiorów, staramy się wiec ich unikać. Jeżeli jednak nam się nie uda, biegniemy na drugą stronę lokacji do drzwi kolejnej budowli i stamtąd zabijamy stwory. Gdy nie będzie już żadnego, wrota się otworzą, a my będziemy mogli wejść do środka [2].
W pomieszczeniu z organami [1] czeka nas kolejne długie starcie. Tutaj również będą pojawiać się szkielety po wejściu na jasne okręgi, ale dodatkowo Sam i Max zaczną przyzywać słabsze duchy [2]. Podczas walki najlepiej używać kombinacji czarów Ognista kula + Uderzenia mocy oraz Mikstur spowolnienia czasu, dzięki czemu nie damy się okrążyć przez olbrzymią ilość przeciwników.
Po zabiciu określonej liczby stworów, rozpocznie się cut-scenka [1], w której oczy organów zaświecą się. Możemy teraz podbiec do stojącej niedaleko księgi, podnieść ją i zakończyć zadanie [2].
W żałobie
Wdowa po jednym z żołnierzy poprosi nas o eskortowanie do grobu jej męża [1]. Rozmawiamy z nią, chwytamy za rękę i prowadzimy po świetlistym szlaku na cmentarz [2].
Podczas marszu zostaniemy trzykrotnie zaatakowani przez prawdziwe armie upiorów [1]. Przeciwników będzie olbrzymia ilość, więc jak tylko zobaczymy niebieskie płomyki, błyskawicznie zaczynamy "ładować" czar obszarowy. Kilka takich zaklęć powinno zabić wszystkie stwory i umożliwić dalszą podróż. W przypadku trzeciej grupy, nie musimy na szczęście walczyć. Wystarczy szybko podbiec do skazanego grobu, a zadanie zostanie wykonane i szkielety przestaną się pojawiać [2].