Żarłacy (Cravers) poradnik Endless Space 2
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2017
Ta rasa żeruję na innych. Ich zaletą oraz wadą, jest maksymalne eksploatowanie planety z pomocą innych ras. Ten niewolniczy stan nie jest przychylnie odbierany, co odpija się na ogólnym zadowoleniu. Ich floty są za to liczniejsze i mogą stanowić duże zagrożenie, zwłaszcza we wczesnej grze. Mają szereg specjalnych zdolności związanych z niewolnictwem np. mogą uruchomić specjalny projekt, dzięki któremu zwiększą zadowolenie na kilkanaście tur, kosztem przedstawiciela innej rasy. Po wyeksploatowaniu planet w systemie, warto opuścić taki system w poszukiwaniu bogatszego w złożą surowców albo zasiedlić system członkami populacji bez Żałraków.
Specjalna umiejętność. Zniewolone populację otrzymują +100% do produktywności FIDSI kosztem mniejszego Zadowolenia o 10 punktów.
Cechy frakcji. W systemie macierzystym znajduje się przedstawiciel populacji Haroshem. Ich floty są tańsze w utrzymaniu o 25% oraz mogą pomieścić o dwa punkty dowodzenia więcej niż pozostałe frakcje. Planety pod ich kontrolą, mogą pomieść o dwie jednostki populacji więcej, a siły lądowe mają +10% punktów życia. Ich styl bycia nie pozwala na nawiązanie pokojowych relacji, jeśli u władzy są militaryści. Jeśli inna ideologia jest w rządzie, możesz nawiązać różne relacje polityczne i handlowe. Jednak w momencie objęcia władzy ponownie przez militarystów, znów wchodzisz w stan zimnej wojny.
Cechy rasy. +2 punkty zubożenia (depletion) na mieszkańca przebywającego na planecie oraz +150% do produkcji na niewyeksploatowanej planecie. Punkty zubożenia kumulują się i są widocznie w ekranie podglądy systemu, nad każdą planetą. Kiedy ten wskaźnik osiągnie maksimum, dochody z planety ulegną znaczącemu pogorszeniu. Ulubioną ideologią Żarłaków są militaryści i nawet wydarzenie wpływające na pacyfistów powiększają poparcie tych pierwszych.
Sposób kolonizacji. Klasyczny model: wybudowanie statku kolonizacyjnego, wysłanie do systemu z planetami zdatnymi do zamieszkania i założenie placówki. Szybkość uzyskania stanu kolonii, zależy od ilość Żywności na planecie oraz odległości od innych systemów twojego imperium. Możesz przyspieszyć ten proces wydając Pył do zwiększenia produkcji Żywności i/lub wydając punkty Wpływu do przyspieszenia procesu migracji.
Podstawowe Statki. Ich statki składają się zazwyczaj z standartowych modeli, gdzie statki kolonizacyjne nie posiadają uzbrojenia, a zwiadowcy mają ich znikomą ilość. Większość statków ma podobne osiągi oraz ilość modułów jak frakcje np. Ludzi lub Sofonów. Flota Żarłaków nadrabia wszystko ilością.