Przybysze (Riftborn) poradnik Endless Space 2
Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2017
Jest to niezwykła rasa, która dostała się do wszechświata Bezkresnych (Endless) z innego wymiaru. Przybrali postać robotów o unikalnych umiejętnościach. Jako, że są z innego wymiaru i pojmują wiele rzeczy inaczej, to samo tyczy reprodukcji. Nie korzystają ani nie potrzebują żywności, bo nowe jednostki populacji produkujesz tak jak statki lub usprawnienia. Każdy kolejny członek systemu, kosztuje więcej niż poprzedni. Jednak wartości są oddzielne dla każdego systemu. Mają zdatność do kolonizowania i najbardziej lubią systemy, najmniej przyjazne dla większości mieszkańców galaktyki, czyli: magmowe, popiołowe, jałowe i lodowe. Ich technologie odblokowują możliwość kolonizowania tych bardziej przyjaznych planet dla innych ras. Również posiadają możliwość zgłębienia wiedzy o terraformacji planet, jednak ich proces odbywa się odwrotnie do reszty cywilizacji.
Specjalna umiejętność. Unikalna zdolność tej rasy, to możliwość tworzenia Osobliwości (Singularity). Są to specjalne projekty, które można zmagazynować na później. Aktualną ich ilość widzisz w swoistym ekwipunku w lewym górnym rogu pod paskiem stanu gdzie widzisz przychód pyłu, aktualne wynalazki itp. W każdej chwili możesz nałożyć efekt Osobliwości na system będący pod twoją kontrolą, albo inny system, który jest w zasięgu wzroku twoich jednostek. Niektóre wzmacniają system, przyspieszają produkcję, otwierają portale albo osłabiają wszelkie czynności wewnątrz systemu.
Cechy frakcji. Czujni podróżnicy zmniejszą ich zasięg ruchu o jeden punkt. Mają zmniejszone o -10 punkty Zadowolenia na planetach urodzajnych (fertile), a zwiększone o 20 punktów na planetach jałowych (sterile). Rozpoczynają grę ze złożami Tytanu oraz Hyperium na swojej macierzystej planecie.
Cechy rasy. Jednostki populacji należy budować, służy do tego specjalny projekt w menu usprawnień systemu. Mają +5 do Pyłu, Przemysłu oraz Nauki na mieszkańca. Każdy status kolekcji daje dostęp do: większego wpływy politycznego Przemysłowców (Industrialists), +15% do Przemysłu na planetach z Przybyszami oraz zmniejszona ilość punktów ruchu, gdy flota korzysta z specjalnych tuneli oraz dodatkowy punkt ruchu na statek. Są przychylni ideologii Przemysłowej, nawet jeśli są wydarzenia związane z nauką. Najmniejszy wpływ ma na nich ideologia Ekologów.
Sposób kolonizacji. Wybudowanie statku kolonizacyjnego, wysłanie do odpowiedniego systemu z planetą możliwą do zamieszkania. Po założeniu placówki, należy wybudować nowego mieszkańca. Jeśli planeta ma wysoki wskaźnik Przemysłu, proces przebiega szybciej. Możesz wykonać dwie akcje, które wspomogą ten proces, ale musisz wykorzystać surowce strategiczne. Z każdą kolejną placówką, koszta wzrastają. Do placówki nie są wysyłane żadne statki cywilne.
Podstawowe Statki. Ich kolonizator jest nieuzbrojony, może posiadać tylko moduły wsparcia. Przez co można dać mu więcej silników i zwiększyć jego prędkość albo wykorzystać jako wczesny statek inwazyjny. Statki zwiadowcze mają dwa sloty na uzbrojenie i aż 3 na moduły wsparcia. Za to klasa jednostek atakujących posiada bardzo duża ilość modułów broni, czyniąc ich groźnym przeciwnikiem. Statki obronne (protektor i koordynator) klasują się jako dość średnie na tle innych frakcji. Klasa Przewoźnika jest dość silną wersją tej rasy. Ma miejsce na trzy moduły i jeden ciężki oraz kilka slotów obronnych i wsparcia. Flota przybyszów może zadać naprawdę duże obrażenia, nawet przy ociąganiu się w kwestii technologii.