Populacja i Ideologie w Endless Space 2 poradnik Endless Space 2
Ostatnia aktualizacja: 18 maja 2017
Populacja twojego imperium to siła napędowa, bez której nie zbudujesz flot ani zasiedlisz systemów. Każda cywilizacja startuje ze swoimi przedstawicielami rasy, ale można w drodze odkryć podbojów lub wydarzeń nabyć przedstawicieli innych ras. Na szczęście, na lojalność wobec ciebie wpływa tylko poziom zadowolenia w systemie, a nie pochodzenie rasowe. Każda nową kolonia zawsze przyciągnie na początek jednostkę populacji twojej frakcji. Tylko w systemach w których jest nadal przestrzeń i występuje dana ras jest szansa na powiększenie się tej właśnie grupy. Możesz też wydać surowce luksusowe, aby zachęcić daną rasę do powiększenia swojej grupy.
Większe populacje danej rasy, mogą odblokować ich nowe cechy oraz bonusy. W Oknie Senatu jest skrót do Oknie Populacji, dostępny również z poziomu poglądu systemu (kiedy klikniesz na symbol jakieś rasy). Zobaczysz ilość przedstawicieli danej rasy w twoim imperium (1), jakimi surowcami luksusowymi możesz ich zachęcić do szybszego wzrostu niż innych przedstawicieli w twoim imperium (2), bonusy na planetach (3) oraz z powodu ilości przedstawicieli w postaci Statusu Kolekcji (4) (Collection Status), które oferują duże bonusy jeśli ilość mieszkańców w imperium jest większa niż 50 przedstawicieli. Dalej są informacje na temat ich wpływ na poparcie danej partii co turę (5) oraz jak reagują na różne akcję i sytuacje w imperium czy systemach odnośnie poparcia politycznego (6).
Ideologie. Każda rasa ma zestaw innych reakcji na różne ideologie (6,7). Każda akcja ma wpływ na poparcie danej ideologii, a co za tym idzie konkretnej partii. Najeżdżając na napis, otrzymasz krótki spis takich czynności lub zdarzeń, które mają wpływ na głosy dla danej partii. Na przykład na poparcie dla militarystów ma wpływ: konstruowanie statków wojskowych, rekrutowanie militarystycznych bohaterów albo przydzielanie takich do flot, albo systemów, blokada lub podbijanie systemów (również w pobliżu) oraz bitwy itd. Podobnie jest z każdą inną ideologią. Jeśli dużo się zbroisz, nie zdziw się jeśli przy władzy są militaryści.
Jednak każda rasa trochę inaczej reaguje na różne sytuacje w imperium odnośnie ideologii. Tutaj zaczynają się schody. Na podanej ilustracji (7) mamy kołowy wykres rasy Imperialnych (ludzi). Wydarzenia religijny, pacyfistyczne oraz militarne wpływają na powiększenie popularności danej partii w takiej samej ilości. Jednak wydarzenie ekologistów będą miały o połowę mniejszy wpływ. Wydarzenie industralistów będą miały podwójny wpływ na populację w systemie, a sytuację związane z naukowcami będą miały taki sam wpływ na poparcie zarówno industralistów jak i naukowców. W związku z czym, mając dużą ilość Imperialnych w systemach, dla partii industralistów łatwo będzie objąć władzę. Większość sytuacji popierających industralistów będzie miało większy wpływ na poparcie, a nawet sytuacje związane z naukowcami będą przysparzać głosy partii industrialnej.
Jeśli popierana ideologia nie jest przy władzy, skutkuje to karą do Zadowolenia w systemie. Z drugiej strony jeśli system popiera partię, która jest przy władzy, owocuje to bonusem do zadowolenia. Jeśli nie jesteś pewien co ma lub miało wpływ na poparcie w danym systemie to możesz to sprawdzić. W panelu bocznym, między paskiem populacji a gubernatora jest pasek poparcia ideologii (1). Widzisz tam ilu jest reprezentantów w senacie danej partii oraz jakie są aktualne słupki poparcia w systemie. Możesz kliknąć na któryś aby uzyskać szczegółowe informacje. Tutaj zobaczysz co ma wpływ na poparcie w najbliższych turach (2). Napisy wyrażone w cyfrach obok danych sytuacji, oznaczają ile jeszcze tur będzie dawać dany efekt. Natomiast jeśli widnieje tylko nazwa, oznacza to wzrost poparcia aż do odwołania np. bohater w systemie popierający daną partię.
Zalety posiadania jednej, kilku lub wielu różnych ras w imperium.
- Jedna rasa daję większą kontrolę nad poparcie ideologii oraz ułatwia zarządzanie. Nie jesteś zdany na mikrozarządzanie populacją i żonglowanie ich mieszkańcami między systemami. O wiele szybciej jesteś w stanie osiągnąć najlepsze bonusy wynikające z posiadania dużej populacji danej rasy.
- Kilka ras daje odpowiedni balans między zarządzaniem a bonusami. Nadal twoja główna rasa będzie największa w imperium, ale będziesz mógł wykorzystywać bonusy innych ras (np. lepsze produkcja na danym typie planety). Często będziesz mógł osiągnąć ich bonusy wynikające z dużej ilości przedstawicieli. Z drugiej strony, różnice ideologiczne mogą popsuć ci szyki w wyborach oraz wpłynąć na zadowolenie w systemach, choć możesz dobrać takie rasy, które będą posiadać podobny system ideologiczny.
- Wiele ras zapewnia zróżnicowaną społeczność. Obfituje to dużymi bonusami przy budynkach, które zapewniają bonusy za ilość różnych ras w systemie lub w imperium. Poza tym, jeśli asymilowałeś większość z nich to twoje imperium zyskuje ich cechy z asymilizacji. Problemem jest zbyt duża różnorodność poglądów politycznych, gdzie trudno będzie utrzymać upragnioną partię przy władzy. Często będziesz się gubił w rozmieszczaniu odpowiednich przedstawicieli ras w systemach, gdzie będą dawać ci największe korzyści.
Jest to trudny temat, ponieważ każda z wymienionych sytuacji zapewnia swoje plusy i minusy. Wszystko zależy od frakcji jaką wybierasz na start oraz stylu gry jaki chcesz obrać. Np. jako Horatio będziesz chciał pozyskiwać przedstawicieli innych ras, aby zdobyć ich geny. Często potem będą już ci niepotrzebni. Z kolei jako Cravers potrzebujesz innych przedstawicieli ras, żeby twoi ludzie uzyskiwali większą produktywność.