Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Endless Space 2 - poradnik do gry

Endless Space 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dyplomacja w Endless Space 2 poradnik Endless Space 2

Ostatnia aktualizacja: 24 maja 2017

Dyplomacja szybko staje się ważnym elementem w utrzymaniu pokojowych relacji z innymi cywilizacjami - Dyplomacja w Endless Space 2 - Endless Space 2 - poradnik do gry

Dyplomacja szybko staje się ważnym elementem w utrzymaniu pokojowych relacji z innymi cywilizacjami. Do większego wachlarza możliwości, należy opracować kilka technologii z gałęzi Rozwoju Imperium. Możliwość nawiązania negocjacji, zyskujesz od momenty spotkania ich pierwszej floty lub systemu. Twoje sondy również mogą przyczynić się do pierwszego kontaktu. Inne cywilizację zazwyczaj nie lubią kiedy kolonizujesz systemy, które są blisko ich granic albo gry zakładasz posterunek w tym samym systemie. Jeśli inna cywilizacja uzna cię za słabszą, często spotkasz się z pogardliwą informacją albo żądaniami. Nie wywiązanie się z nich nie zawsze oznacza wojnę, jak to mają w zwyczaju mówić, ale dużo ci powie o ich stosunku wobec ciebie.

Przy dobrych relacjach, często otrzymasz zachęcającą wiadomość o możliwości nawiązaniu współpracy handlowej albo naukowej. Jeśli złożysz taką ofertę, często zostanie bardzo chętnie zaakceptowana. Jeśli czujesz się silny lub w bardzo dobrych relacjach, możesz sam czegoś zarządzać lub poprosić. W ekranie dyplomacji możesz zobaczyć jaki jest twój aktualny status oraz poziom relacji (wypełniający się niebieski lub czerwony pasek). Możesz też kliknąć na inną cywilizację, aby zobaczyć jakie ma powiązania z innymi. Przyda ci się jeśli szukasz wspólnych przyjaciół lub wrogów.

Ekran negocjacji otwiera się za każdym razem, kiedy klikniesz na symbol lub nazwę systemu danego imperium - Dyplomacja w Endless Space 2 - Endless Space 2 - poradnik do gry

Ekran negocjacji otwiera się za każdym razem, kiedy klikniesz na symbol lub nazwę systemu danego imperium. W tym ekranie możesz złożyć żądanie. Informuję cię o tym górny pasek negocjacji, który mówi co jesteś w stanie zażądać. Odrzucenie żądania, może skutkować zerwaniem wszystkich umów oraz wypowiedzeniem wojny. Po napisaniu żądania, musisz chwilę poczekać na reakcję drugiej strony.

Pośrodku możesz wybrać co chcesz zaoferować lub czego oczekujesz od drugiej strony. Zielony plusik przy każdej pozycji o Przy każdej zmianie, dolny pasek będzie wskazywał co myśli przeciwnik o aktualnej propozycji. Czasem należy po prostu zaoferować więcej Pyłu lub surowców, choć zdarzy się, że przeciwnik mimo dobrych układów z nami oraz hojnej propozycji i tak nie skorzysta z naszej oferty. Jeśli nie jesteś pewien co zaoferować, kliknij przycisk Sugestie, gdzie komputer automatycznie dobierze kuszącą ofertę dla drugiej strony.

Z innymi cywilizacjami możesz podpisać następujące umowy:

  1. Zimna wojna. Właściwie ten status relacji istnieje przy każdej pierwszej relacji oraz po zakończonej wojnie, kiedy upłynął czas traktatu pokojowego. Jest to specyficzny status relacji bo jest w pewnym stopniu pokojem i wojną między imperiami. Możesz atakować przeciwnika tylko w swojej lub neutralnej strefie. Sam możesz podróżować po systemach przeciwnika, ale nie możesz ich podbijać. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy system przeciwnika jest w strefie wpływów twojego imperium.
  2. Pokój. Jest to o wiele lepszy status niż zimna wojna. Nie możesz atakować flot ani systemów przeciwnika w żadnym miejscu ani sytuacji. Służy polepszeniu relacji z danym imperium.
  3. Sojusz. Nie tylko służy zacieśnianiu więzów z inną cywilizacją, ale również służy ochronie twoich włości. Zawarcie tego układu przysporzy kłopotu tym, którzy zechcą wypowiedzieć wojnę naszemu imperium. Z drugiej strony, możesz wziąć udział w wojnie, która nie jest ci na rękę.
  4. Zamknięcie/otwarcie granic. Mimo pokoju lub zimnej wojny, twoja przestrzeń kosmiczna jest dostępna dla każdego. Jednak dzięki tej deklaracji, możesz odmówić swobodnego poruszania się po twoim terytorium dla danej cywilizacji choć służy to pogorszeniu relacji, handlu oraz nauki.
  5. Podpisanie umowy handlowe. Otwierasz swoje granice dla szlaków handlowych twojego partnera oraz umożliwiasz korzystanie ze swoich filii dla jego kompanii handlowych. Ty również otrzymujesz te same przywileje. Jeśli któraś ze stron nie ma kompanii handlowych, ta umowa służy tylko polepszeniu stosunków miedzy wami.
  6. Podpisanie umowy naukowej. Współpraca naukowa między twoimi imperiami zaowocuje nową technologią oraz zwiększoną ilością nauki na turę.
  7. Wymiana map. Możesz zaoferować wymianę tych systemów, które już odwiedziłeś lub kupić od drugiej strony ich osiągnięcia w dziedzinie eksploracji.
  8. Wspólny widok. Po podpisaniu tej umowy, będziesz widział to co widzą floty oraz systemy twojego partnera.

Dyplomacja z pomniejszymi frakcjami

Relacje z pomniejszymi cywilizacjami są o wiele prostsze niż chodzi o radzenie sobie z dużymi frakcjami - Dyplomacja w Endless Space 2 - Endless Space 2 - poradnik do gry

Relacje z pomniejszymi cywilizacjami są o wiele prostsze niż chodzi o radzenie sobie z dużymi frakcjami. Najpierw musisz odblokować technologie z podstawowego etapu Rozwoju Imperium. Każda galaktyka ma sporą ilość losowych frakcji. Zajmują tylko jedną planetę w danym systemie oraz jest zaludniona tylko rasą dominującą w danej frakcji. Jest to neutralna przestrzeń, ale również miejsce generujące pirackie floty, które atakują każdego. Zajęcie takiego systemu blisko twoich granic powinno być jednym z głównych celów. Jeśli zamierzasz podjąć negocjacje, zaopatrz się w dużą ilość punktów wpływów. Im masz lepsze z taką pomniejszą frakcją, tym więcej surowców i Zasobów Ludzkich tobie oferują. Asymilacja frakcji oprócz kontroli nad system i populacją, oferuję tobie specjalną cechę asymilacyjną, która ma wpływ na całe twoje imperium. Możesz zasymilować system na 2 sposoby dyplomatyczne oraz po prosty wypowiedzieć wojnę i przypuścić inwazję.

Dostępne akcje dyplomatyczne:

  1. Nawiązanie relacji. Mały koszt punktów Wpływów. Otwiera przed tobą inne akcje dyplomatyczne.
  2. Schlebianie (praise). Zmienia punkty opinii o stałą wartość przez kilka tur. Możesz znów użyć tej akcji, aby zwiększyć ilość punktów relacji na turę (choć czas trwania pozostanie ten sam). Każda kolejna akcja kosztuje o wiele więcej punktów. Jej koszt zmniejsza się z czasem. Przydatna funkcja, jeśli chcesz szybko nawiązać dobre relację z daną frakcją.
  3. Udziel pomocy (assist). Kiedy wypełnisz około 50-75% paska relacji z frakcją, zyskasz darmową akcję niesienia pomocy. Otrzymasz zadanie do wykonania, dzięki któremu zasymilujesz frakcję bez dodatkowych kosztów.
  4. Asymilacja (assimilate). Pokojowe wchłonięcie systemu do twojego imperium. Musisz mieć pełen pasek relacji z pomniejszą frakcją, dużą ilość punktów Wpływy (zależną od rozmiaru twojego imperium i asymilowanej frakcji) oraz żadna inna cywilizacja nie jest ich sojusznikiem.
  5. Wypowiedz wojnę. Relacje spadają do zera, ale zyskujesz możliwość siłowego podboju i asymilacji.
  6. Wybiórcza migracja (selective migration). Jeśli masz dobre relację oraz dysponujesz małą ilością wskazanego surowca luksusowego, możesz zachęcić mieszkańca systemu do przybycia do twojego najbliższego systemu. Przydatne, jeśli chcesz powiększyć swoją populację albo zależy ci na przedstawicielu danej rasy.
  7. Granty na rozwój. Wydając pewną ilość surowców luksusowych, zwiększysz produktywność planety i wzrośnie twoja cześć zysków z poziomu relacji. Na pewien czas, zyskasz również ich specjalną cechę. Zyski w postaci pyłu, nauki oraz zasobów ludzkich zostaną podwojone. Czasem lepiej mieć za sojusznika taką frakcję , zwłaszcza na początku rozgrywki, kiedy zysk z relacji jest większy, niż z asymilowanego systemu.
  8. Prośba o obce oddziały. W wyniku tej akcji, po uiszczeniu opłaty w postaci surowców luksusowych oraz przy dobrych relacjach z frakcją, otrzymasz grupę statków złożoną z przedstawicieli obcej cywilizacji.